728 x 90

-

سال اژدها

-

سال اژدها
سال اژدها
گزارش تلویزیون رویتر:
به‌منظور برگزاری جشن سال جدید سنتی چین که امسال به‌عنوان «سال اژدها» شناخته می‌شود، صدها قطعه اثر هنری و مجسمه‌سازی زیبا در یک نمایشگاه در پایتخت چین به نمایش گذشته شد. در این نمایشگاه هم‌چنین آثار هنری سالهای قبل نیز گذاشته شده است. امسال وسایل عتیقه با هدف نشان‌دادن مبدأ، نحوه به‌وجود آمدن و معنی فرهنگ اژدها در چین را نشان دهد. در میان این قطعات نفیس، یک سه پایه برنز که به شکل اژدها درست شده بود و مربوط به ۴۷۵ تا ۲۲۰سال قبل از میلاد مسیح می‌شود، و یک قطعه چینی سفید و آبی که به دوران سلطنتی چین در سالهای ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ می‌شود. در این نمایشگاه هم‌چنین مجسمه‌های سنگی، جواهرات و لباس امپراطور چین با نقش و نگار اژدها روی آن به چشم می‌خورد.
اژدها در سنت چینیها به‌عنوان یک حیوان خوش شانس است و به همراه داشتن هدایای آن خجستگی، قدرت و پیروزی به همراه می‌آورد. به همین جهت چینیها ترجیح می‌دهند در این سال صاحب فرزند شوند.
دبیرکل جامعه فولکلوریک شمال چین می‌گوید، ”طی هزاران سال گذشته، به‌عنوان نوادگان اژدها، اجداد چینی ما توانسته اند“ روحیه اژدها ”را که اعتماد به نفس، پایداری و اراده برای کسب توانمندی بیشتر است، در خود به‌وجود بیاورند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/507c873b-3389-4219-bc4e-b016e442469b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات