728 x 90

۱۰۰میلیارد دلار از دارایی‌های سرقت‌شده توسط رژیم در تحریم‌ها بلوکه شده است

پولهای بلوکه شده رژیم
پولهای بلوکه شده رژیم

سایت خبر فوری رژیم روز جمعه ۲۲ اسفند درباره تحریم‌ها و ضبط پولهای سرقتی رژیم از اموال مردم ایران، نوشت: با خروج آمریکا از توافق هسته‌یی در سال۲۰۱۸، تحریم‌های نفتی و بانکی بر نظام اعمال شد. در این میان ۱۰۰میلیارد از داراییهای بلوکه شد که ۴۴میلیارد دلار آن به‌صورت نقدی و اسکناسی در ۷کشور مسدود شده است و سایر داراییها در قالب املاک و مستغلات در برخی کشورها از جمله آمریکا در جریان حکم دادگاه‌های داخلی به بهانه کمکهای تروریستی و ضدبشردوستانه مصادره شد.

این منبع حکومتی افزود: کره جنوبی از اجرای تحریم‌های کامل آمریکا علیه صنعت انرژی و بانکداری نظام در سال۲۰۱۹ پول ما را مسدود کرد. برای آزادسازی این پول تلاشهای بسیاری شد. اما از آنجایی که پول کره جنوبی در عرصه بین‌المللی ارزشی ندارد امکان تبدیل آن به ارزی غیر از دلار ممکن نبود. به عبارتی برای باز پس‌گیری پول باید اول وون کره جنوبی به دلار تبدیل و سپس برای جابه‌جایی در بانک‌های بین‌المللی به ارز دیگری تبدیل می‌شد، اما به‌دلیل این‌که ایران تحریم دلاری هم هست این مسیر ممکن نبود و نیست.

این سایت حکومتی هم‌چنین نوشت: به‌نظر می‌رسد دولت جدید بایدن برای تحت فشار قرار دادن نظام برای بازگشت کامل به تعهدات برجامی می‌خواهد از اهرم پول‌های بلوکه شده بهره‌برداری کند. با این شرایط به‌نظر می‌رسد بازپرداخت بدهی عراق به نظام نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

سایت خبر فوری رژیم هم‌چنین نوشت: با توجه به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران و همراهی سایر کشورها با او این سؤال پیش می‌آید که این‌که چرا مقام‌های ایرانی با ثروت مردم در کشورهای دیگر ملک خریداری کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3dda30c3-b1ec-4de5-b5b0-1dff05ffecd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات