728 x 90

استراون استیونسون: انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸خرداد، آخرین پرتاب ناامید کننده تاس برای یک رژیم ورشکسته، سمی و خطرناک خواهد بود

استراون استیونسون
استراون استیونسون

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال سه‌شنبه ۴خرداد، مقاله‌ای بقلم استراون استیونسون رئیس گروه برای ایران آزاد به چاپ رساند که در آن شعبده انتخابات پیش روی رژیم را حسب‌المعمول یک نمایش و یک فریب بزرگتر نسبت به گذشته توصیف کرده است.

استیونسون نوشته است: انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸خرداد، آخرین پرتاب ناامید کننده تاس برای یک رژیم ورشکسته، سمی و خطرناک خواهد بود، که مورد نفرت جمعیت خود و مورد بی‌اعتمادی جامعه جهانی است. با قریب‌الوقوع بودن سقوط آنها، رئیس‌جمهور بعدی ایران قطعاً آخرین رئیس جمهور رژیم آخوندی خواهد بود.

در این مقاله با اشاره به دوران هشت ساله آخوند روحانی آمده است: پس از ۸سال دولت حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور، ۸۰میلیون ایرانی از دست او و از دست علی خامنه‌ای ولی‌فقیه و از دیکتاتوری تئوکراتیک که زندگی آنها را خراب کرده، اقتصاد را خراب کرده، و اکثریت مردم را به فقر شدید کشانده، صبرشان به‌سر آمده است.
در ادامه این مقاله با اشاره به فضای سراسری جامعه ایران در رابطه با بایکوت انتخابات آمده است:
احتمال این است که میزان مشارکت در انتخابات بسیار کم باشد. واحدهای مقاومت مجاهدین خلق در داخل ایران گزارش دادند که معترضانی که روزانه در سراسر کشور به خیابان‌ها می‌آیند شعارهایی را فریاد می‌زنند تا تأیید کنند که انتخابات را تحریم می‌کنند.
مشارکت در انتخابات ممکن است زیر ۲۰٪ باشد. اما حتی اگر چنین باشد، رژیم برای کتمان عدم محبوبیت آنها، ارقام جعلی را اعلام خواهد کرد.
ما از تجربه تلخ گذشته می‌دانیم که انتخابات رژیم آخوندی همیشه شامل ارعاب، خرید رأی، پر کردن کاذب صندوق های رأی و جعل‌های لجام‌گسیخته است.

خامنه‌ای قدرت مطلق در حاکمیت
در این مقاله به قدرت مطلقه خامنه‌ای در حذف دیگر کاندیداها اشاره می‌کند که با اهرم شورای نگهبان تلاش می‌کند مهره مورد نظر خود را از صندوق رأی بیرون بیاورد، و می‌نویسد: شورای نگهبان به‌راحتی بلندگوی ولی‌فقیه است. نامزدهای وی تنها کسانی هستند که پذیرفته می‌شوند و وی یک مورد برگزیده را معرفی می‌کند که مطمئناً در انتخابات پیروز خواهد شد. صندوق‌های رأی و آراء موضوعیت ندارند، فقط در آنجا می‌توان جلوه‌ای نازک از دموکراسی را به دنیای خارج ساده‌لوح عرضه کرد...

این روکش نازک عدالت از اوایل انقلاب برای حفظ تظاهر به مشروعیت نهفته در حکم مشروطه شرعی، تنها بهانه آن برای نفی حقوق سیاسی مردم و فریب غرب بوده که باور کند با مردم ایران معامله می‌کنند.
هیچ چیز از حقیقت فراتر نیست، هیچ اصلاح‌طلبی وجود ندارد... .

در این مقاله به صحبت‌های خامنه‌ای که پیش از این دم از روی کارآمدن یک دولت جوان حزب‌اللهی برای به کرسی نشاندن رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷ به‌عنوان تنها اهرم قابل اتکا برای ادامه خط انقباض و سرکوب کرده بود اشاره کرده و نوشته است است: «رئیسی در سال۲۰۱۷ رای انتخاب علیه روحانی کارزار کرد. این در حالی بود که وی به‌عنوان عضوی از "کمیسیون مرگ" توسط خمینی در سال۱۹۸۸، برای قتل‌عام بیش از ۳۰.۰۰۰ زندانی سیاسی، عمدتاً طرفداران جنبش مخالف مجاهدین خلق، منصوب شد. رئیسی به‌دلیل کار به‌عنوان جلاد بیرحم، در سال۱۹۸۹ به سمت دادستان تهران ارتقا یافت.
وی 5سال در آن سمت بود. وی در سال۲۰۱۲ معاون قوه قضاییه شد. علی خامنه‌ای رئیسی را به‌عنوان رئیس قوه قضاییه در مارس ۲۰۱۹منصوب کرد. از آن زمان، وی اعدام ۲۵۱نفر در سال۲۰۱۹ و ۲۶۷نفر در سال۲۰۲۰ و تعداد زیادی اعدام در سال۲۰۲۱ را هدایت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1da2699-cd92-460b-852d-9fd00dd97f15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات