728 x 90

«‌۱۰واقعیت درباره تظاهرات و کنفرانس ورشو»

روز ۲۱دی ۹۷ بود که موضوع کنفرانس ورشو توسط آمریکا و لهستان مطرح شد و از همان موقع به یکی از چالشها و فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای علیه دیکتاتوری ولایت فقیه تبدیل شد. اهمیت این کنفرانس در این بود که ترسناک‌ترین موضوعات برای آخوندها را به یک عنصر و موضوع بین‌المللی تبدیل کرد. اصلاً نام این کنفرانس کابوسی وحشت‌آور برای آخوندها بود. صلح،‌ ثبات،‌ امنیت،‌ استقلال و حقوق‌بشر در خاورمیانه.

در مورد کنفرانس ورشو حرفهای بسیاری گفته‌اند و نوشته‌اند. اما ما در این ویدئو قصد داریم به ۱۰واقعیت بپردازیم که نشان‌دهنده جایگاه سیاسی و نقش مقاومت ایران در پیشینه و جریان یافتن این کنفرانس است.

 

‌واقعیت اول 

مایک پمپئو: «ثبات خاورمیانه و نابود کردن داعش و از بین بردن کامل خلافت آن مأموریت بسیار مهمی برای آمریکاست و مقابله با رژیم ایران. تهدید از جانب بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان، یعنی جمهوری اسلامی ایران، چیزی است که پرزیدنت ترامپ به‌عنوان یکی از بالاترین اولویت‌های خود تعیین کرده است و ما برای انجام آن مصمم هستیم. ما این کار را با شرکایمان در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهیم. و این مأموریتی برای جهان است. این به‌طور بی‌سابقه‌ای مهم است و ما برای انجام آن مصمم هستیم. من می‌خواهم مطمئن شوم که این کشورها فرصتی داشته باشند که آن را تغییر دهند. من بارها در زندگی‌ام اینجا بوده‌ام. اکنون یک بار دیگر آمده‌ام. ما به آنها اطمینان دادیم که آمریکا نسبت به این متعهد است و اینجا هستم که در مورد نحوه انجام آن گفتگو کنیم».

وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، در روز ۲۲دی ۹۷ با تلویزیون العربیه راجع به کنفرانس ورشو مصاحبه کرد و از اجماع ۶۰کشور برای بررسی تروریسم و افراط‌گرایی،‌ توسعه موشکی و تکثیر سلاحهای کشتار جمعی و تهدیدات گروه‌های دست‌نشانده در سراسر منطقه صحبت کرد.

مایک پمپئو: «جلسه وزرا در ورشو بسیار گسترده خواهد بود. بسیاری کشورها از آسیا، آفریقا، کشورهای نیم‌کره غربی، از جنوب آمریکا و یک ائتلاف گسترده از جنوب آمریکا و یک ائتلاف گسترده با هدف ثبات در خاورمیانه خواهد بود. ما در مورد این‌که چگونه با تروریسم مقابله کنیم مذاکره خواهیم کرد و ما روی رژیم ایران متمرکز خواهیم بود. و در مورد سیستم‌های مالی بحث خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم تضیمن کنیم سیستم‌های مالی از تروریسم حمایت نکنند. این مذاکرات توسط گروه‌های گسترده انجام خواهد شد و ما انتظار داریم دهها کشور حضور پیدا کنند و این‌چنین جلسه‌ای برگزار می‌کند».

همه این موضوعات پیشینه و قدمت طولانی‌ای در دیپلماسی مقاومت ایران دارند. تمام موضوعات مورد بررسی در ورشو همواره از طرف مقاومت ایران فریاد شده‌اند و این مقاومت سال‌ها در رابطه با آنها فراخوان داده است.

 

واقعیت دوم

این روزها مردم ایران درگیر یک بحران معیشتی هستند. راستی دلیل این بحران چیست؟‌ آیا چیزی جز تجاوزها و دست‌اندازیهای رژیم در کشورهای منطقه و جهان است؟ آیا چیزی جز دخالت حاکمیت ولایت فقیه در کشورهای منطقه است؟‌ پس ملاحظه می‌کنید که کنفرانس ورشو با مشکلات مردم ایران هم رابطه مستقیم دارد.

 

‌واقعیت سوم

آمریکا نزدیک به یک‌سوم کشورهای جهان را به کنفرانس ورشو کشاند. نفس این کار یک تحول بسیار مهم در سیاست جهانی و منطقه‌ای است و این نشان می‌دهد که روشنگری و استمرار کارزارهای افشاگرانه مقاومت توانسته خواسته‌های مردم را به گوش دنیا برساند.

 

واقعیت چهارم

تغییر سیاست آمریکا در خاورمیانه و مشخصاً در رابطه با دیکتاتوری ولایت فقیه چطور صورت گرفت؟‌ آیا یک کار خودبه‌خودی بود؟‌ بدون افشاگریهای بسیار علیه پروژه‌های هسته‌ای و تروریسم آخوندها آیا چنین تغییر سیاستی صورت می‌گرفت؟‌ واقعیت این است که تغییر سیاست آمریکا تنها با یک مقاومت سازمان‌یافته امکانپذیر شد.

 

واقعیت پنجم

با کنفرانس ورشو ما وارد یک سرفصل جدید شدیم. اجازه بدهید جایگاه این سرفصل را از زبان یکی از تحلیل‌گران دیکتاتوری ولایت فقیه بشنویم.

‌ توئیت مهدی محمدی، تحلیلگر وابسته به خامنه‌ای  ۲۳دی ۹۷: «در دو سه ماه آینده پیوندها میان پروژه‌های ناتوی عربی، معامله قرن و «آشوب‌های سراسری در ایران» و همه اینها با «برجام منطقه‌ای» و انتخابات مجلس یازدهم، شفاف خواهد شد»!

 

واقعیت ششم

این کنفرانس روی رژیم ولایت فقیه متمرکز بود. وقتی این تمرکز استمرار پیدا کند واضح است که نقش محوری مقاومت ایران هم روزبه‌روز در انظار جهانیان بیشتر روشن خواهد شد؟ چرا؟‌ چون به‌دلیل سوابق مبارزاتی،‌ تاریخی و تشکیلاتی مجاهدین طبیعی است که تمرکز روی رژیم،‌ تمرکز روی آلترناتیو این رژیم یعنی مقاومت ایران را هم به‌دنبال دارد.

 

واقعیت هفتم

‌ همزمان با کنفرانس ورشو شاهد تظاهرات ایرانیان هوادار شورای ملی مقاومت در ورشو بودیم. تظاهراتی چشمگیر و منظم و پرشور. بسیاری از خبرنگاران محلی و بین‌المللی این تظاهرات را منعکس کردند و پیام مقاومت ایران مبنی بر اراده مردم برای سرنگونی به بهترین شکل ممکن منتشر شد. در آینده شاهد بازتابهای بیشتری از این رویداد خواهیم بود.

 

واقعیت هشتم

واقعیت این است که سرفصل‌های مهم تاریخی محصول طی شدن مراحل کمی مبارزاتی هستند. ما در دنیای بسیار قانونمندی به‌سر می‌بریم. دنیایی که در آن هیچ رنج و مبارزه‌ای بدون نتیجه نیست. مقاومت ایران با برگزاری تظاهرات بزرگ ورشو ثقل و نقش غیرقابل انکار خودش را در منظر جهانیان به نمایش گذاشت.

 

‌واقعیت نهم

کنفرانس ورشو یک موقعیت بسیار مهم بود. فرصتی بود برای شنیده شدن صدای مردم ایران. در چنین شرایطی سازمانی باید باشد که از چنین فرصتی سود ببرد و صدای مردم ایران را منعکس کند. این کار نیازمند نظم و سازمان‌یافتگی است. این کار نیازمند یک پشتوانه تاریخی است. تظاهرات ایرانیان هوادار مقاومت در ورشو گویای حضور و در دسترس بودن این نظم و سازمان‌یافتگی به نفع مردم ایران و علیه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران بود.

 

‌واقعیت دهم

کنفرانس ورشو با همه موضوعات و دست‌آوردهای آن،‌ بازتاب قیامهای مستمر مردم ایران بود. مردمی که از دیماه سال ۹۶ بپاخاستند و خواستشان برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت فقیه را با بلندترین صدای ممکن فریاد کردند. مایک پمپئو روز ۲۲دی در مصاحبه با تلویزیون العربیه این‌طور گفت:
پمپئو: «ما این کار را با شرکایمان در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهیم و این مأموریتی برای جهان است. این به‌طور بی‌سابقه‌ای مهم است. و ما برای انجام آن مصمم هستیم. من می‌خواهم مطمئن شوم. ما فکر می‌کنیم این به تمام جهان نشان خواهد داد که عزمی گسترده برای بهبود شرایط زندگی در اینجا و به زیر کشیدن رژیمهای تروریستی در اینجا در منطقه وجود دارد».

همین که موافقت شد تا هواداران مقاومت به‌صورت همزمان با کنفرانس ورشو،‌ تظاهرات برگزار کنند نشان‌دهنده پیشرفت تصاعدی مقاومت ایران در تعادل‌قوای منطقه‌ای و بین‌المللی است. این پیشرفت به‌خوبی گواهی می‌دهد که پاسخ ایران نه شیخ است و نه شاه. پاسخ در همبستگی قیامهای سراسری مردم ایران،‌ کانون‌های شورشی و مقاومت سازمان‌یافته در هیأت شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d7feb0b-6d60-4ab4-aa81-5e80628a9c28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات