728 x 90

یک بام و دو هوای فیلتر تلگرام

فیلتر تلگرام
فیلتر تلگرام

۴سال از فیلتر تلگرام در ایران می‌گذرد در حالی‌که رئیسی و پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع از آن استفاده می‌کنند.

روزنامه شرق (۱۰اردیبهشت) نوشت:
چهار سال از زمان فیلترینگ تلگرام به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه با هدف قطع دسترسی ایرانیان به تلگرام تهران می‌گذرد. در طول این مدت بارها در خصوص اثرگذاری این کار سؤالاتی مطرح شده است و این سؤال مطرح است که فیلترینگ تلگرام تا چه اندازه مانع از استفاده از آن شده است.

به‌دنبال فیلترینگ تلگرام، بسیاری از مسئولان و رسانه‌های حکومتی به پیام‌رسانهای داخلی و سایر شبکه‌های اجتماعی کوچ کردند و به صفحات تلگرامی خود را بستند. اما حالا با گذشت ۴سال از فیلترینگ تلگرام، شاهد بازگشت بسیاری از آنها به تلگرام هستیم.

در این میان می‌توان به صفحات تلگرامی ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف و فعالیت رسانه‌های خبرگزاری فارس و تسنیم اشاره کرد. اما نکته جالب، فعالیت کانال تلگرامی «اخبار عدلیه» در تلگرام است که اخبار قوه قضاییه را پوشش می‌دهد و این در حالی است که دستور فیلتر تلگرام توسط یکی از بازپرس‌های دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شده بود.

 

شایان ذکر است که اخیراً باند خامنه‌ای برای تشدید سرکوب طرح سرکوبگرانه‌ای به نام صیانت را به جریان انداخته است که هدف آن قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی است. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47607d76-00d4-42f1-ab5d-99c7e916e674"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات