728 x 90

وال استریت ژورنال: زندان اوین تحت کنترل سپاه پاسداران است

وال استریت ژورنال - تحریم و لیست گذاری زندان اوین
وال استریت ژورنال - تحریم و لیست گذاری زندان اوین

به‌دنبال تحریم و لیست‌گذاری سه ارگان دستگاه سرکوب رژیم آخوندی شامل زندان بدنام اوین، باند چماقداران لباس‌شخصی خامنه‌ای موسوم به انصار حزب‌الله، صدا و سیمای آخوندی و شش تن از مهره‌های سرکوبگر مربوط به این نهادها از جمله رئیس صدا و سیمای آخوندی و دبیر شورای عالی فضای مجازی رژیم توسط خزانه‌داری آمریکا به‌خاطر سرکوب مردم ایران و دست‌داشتن در نقض حقوق‌بشر و سانسور مطبوعات و اینترنت، وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت:

«در دور دیگری از اقدامات تنبیهی هفتگی به‌منظور منزوی‌کردن (حکومت) تهران و وادار کردن آن به تغییرات بنیادین در ساختار نظامی جمهوری اسلامی، ایالات متحده روز چهارشنبه چند گروه و مقام (رژیم) ایران را به‌اتهام نقض حقوق‌بشر تحریم کرد... وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «خزانه‌داری برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر نقض‌های حقوق‌بشری جاری، سانسور و سایر اعمال شنیع آن علیه شهروندان (ایرانی) دست به اقدام می‌زند».

این گزارش می‌افزاید:

هدف اقدام روز چهارشنبه (خزانه‌داری) که شامل اتهامات مربوط به نقض حقوق‌بشر و سرکوب سیاسی مردم ایران می‌شود، نامشروع‌کردن رژیم خامنه‌ای است... ایالات متحده می‌گوید، زندان اوین تحت کنترل سپاه پاسداران است... و گزارشهای ثبت‌شده‌یی از شکنجه و سایر نقض‌های حقوق‌بشری در این زندان طی چند دهه... وجود داشته است... خزانه‌داری گفت که انصار حزب‌الله و سه تن از سران آن که روز چهارشنبه تحریم شدند، مرتکب خشونت علیه معترضان ایرانی، مخالفان و زنان... شده‌اند...

 

ویکلی استاندارد در گزارش خود، می‌نویسد:

«تحریم‌های روز چهارشنبه، به‌دنبال اعتراضات سیاسی و اقتصادی در ایران صورت می‌گیرد که طی ماه‌های بعد از قیام گسترده دسامبر (۲۰۱۷) ادامه یافته است... خزانه‌داری انصار حزب‌الله و سه تن از مؤسسان این گروه را لیست‌گذاری کرد؛ گروهی که... به سرکوب خشونت‌بار شهروندان ایرانی کمک کرده است... خزانه‌داری هم‌چنین چند نهاد را به‌خاطر نقش‌داشتن در سانسور مجازات کرد».

 

 

حمایت سناتور مارکو روبیو از تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی

سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا با حمایت از تحریم و لیست‌گذاری زندان بدنام اوین و سایر عوامل سرکوب و سانسور رژیم آخوندی، گفت: «وزارت خزانه‌داری را به‌خاطر ایستادن در کنار مردم ایران و اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با نقض حقوق‌بشر و سانسور در ایران علیه زندان اوین، انصار حزب‌الله و بنیانگذارانش، گروه برنامه‌نویسی هانیستا، و رئیس صدا و سیما(ی رژیم ایران) عبدالعلی علی‌عسگری تحسین می‌کنم».

 

تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران، زندان اوین، دو عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس رادیو تلویزیون به لیست تحریمها اضافه شدند

 

تحریمهای خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم ایران

زندان مخوف اوین، رئیس رادیو تلویزیون رژیم، چماقداران خامنه‌ای موسوم به انصار حزب‌الله و چند عضو این گروه و دو مقام سانسور اینترنتی رژیم ایران در لیست جدید تحریمهای خزانه‌داری هستند.

 

اسامی مقامهای تحریم شده عبارتند از:

  • عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • ابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی
  • عبدالعلی علی عسگری
  • حسین الله کرم از سران چماقدار انصار حزب‌الله
  • عبدالحمید محتشم از سران چماقدار انصار حزب‌الله
  • حمید استاد از سران چماقدار انصار حزب‌الله

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود چماقداران انصار حزب‌الله را به "نقض جدی حقوق بشر" در ایران متهم کرد.

خزانه‌داری آمریکا گروه برنامه‌نویسی هانیستا در ایران را متهم کرده است که با طراحی و توسعه موبوگرام و موبوپلاس، امکان رصد کاربران را برای نهادهای قضایی و امنیتی رژیم ایران فراهم کرده است.

گروه برنامه‌نویسی هانیستا همان گروهی است که شورای ملی مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن به نقش آن در جاسوسی و دستگیری کاربران فضای مجازی به‌خصوص در قیام دیماه ۹۶اشاره کرده و آن را افشا کرده بود.

 

مقالات مرتبط

تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا: تحریم ۵تن از مهره‌های سپاه پاسداران

بازتاب تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه سپاه پاسداران در رسانه‌های بین‌المللی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c15dc77-a2d5-4fd3-90ff-fb7ed3c8c68b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات