728 x 90

بازتاب تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه سپاه پاسداران در رسانه‌های بین‌المللی

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

 

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه اول خرداد ۹۷ با اشاره به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا و تحریم پنج تن از عوامل وابسته به سپاه پاسداران به‌دلیل حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در لیست تحریمها نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه روز دوشنبه قول داد که آمریکا اقداماتی را علیه حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی، حزب‌الله لبنان، حماس و دولت سوریه پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌یی رژیم ایران، آغاز خواهد کرد.

این تحریم هر گونه دارایی‌ که این پنج نفر ممکن است در حوزه قضایی آمریکا داشته باشند را مسدود کرده و آمریکایی‌ها را از هر گونه معامله با آنها منع می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت خزانه‌داری روز سه‌شنبه اعلام کرد که این پنج نفر را به‌دلیل ارائه تخصص فنی به شبه‌نظامیان حوثی در لیست سیاه خود نام‌گذاری کرده است. هر پنج نفر عضو سپاه پاسداران هستند.

خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد ایالات متحده روز سه‌شنبه پنج تن وابسته به رژیم ایران را که به شبه‌نظامیان حوثی تسلیحات و آموزش فنی ارائه کرده‌اند تحت مورد تحریم قرار داد. این تسلیحات و تخصص در شلیک موشکها به شهرها و تأسیسات نفتی در عربستان سعودی مورد استفاده قرار گرفته شده‌اند.

رویتر افزود:‌ این تحریمهای جدید بخشی از تعهد دونالد ترامپ برای خفه کردن اقتصاد ایران با امید به جلوگیری از توسعه تسلیحات اتمی آن است. این تحریم یک روز بعد از این‌که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده گفت آمریکا به زودی حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی را زیر ضرب خواهد برد انجام می‌شود...

خاطرنشان می‌شود روز سه‌شنبه دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج تن از عوامل سپاه پاسداران را که دانش فنی مرتبط به موشک بالستیک به حوثیهای یمن ارائه می‌دادند را لیست‌گذاری کرد. این افراد تسلیحاتی که قبل از جنگ کنونی در یمن دیده نشده است را از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌کردند. این تحریمها در پی تأیید پنل کارشناسان سازمان ملل در آخر ژانویه می‌باشد که موشکها و دیگر تجهیزات نظامی بکارگرفته شده توسط حوثیها بر علیه عربستان سعودی منشأ ایرانی داشتند. حوثیها در تازه‌ترین مورد در ۹مه به ریاض موشکهایی شلیک کردند در حالیکه اهداف قبلی شامل فرودگاه بین‌المللی ملک خالد عربستان سعودی و یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در آبهای بین‌المللی می‌شد.

وزیر خزانه‌داری استیون منو چین گفت: ”وزارت خزانه‌داری پنج مقام ایرانی را که در ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران و برنامه‌های موشک بالستیک ایران هستند را هدف قرار می‌دهد. اقدامات آنها حوثیها را قادر ساخته است تا موشکهایی به شهرهای عربستان سعودی و زیرساختهای نفتی شلیک کنند. آنها همچنین تلاشهای کمک انسان‌دوستانه به یمن را مختل کرده‌اند، و آزادی کشتیرانی در مسیرهای آبی کلیدی منطقه‌ای را تهدید کرده‌اند. ایالات متحده پشتیبانی رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی که در حال تهاجم به شریک نزدیک ما عربستان سعودی هستند، را تحمل نخواهد کرد. همه کشورها در منطقه باید مراقب باشند تا از فرستادن پرسنل، تسلیحات و منابع مالی رژیم ایران در پشتیبانی از نیروهای نیابتی‌اش در یمن جلوگیری کنند.“

همان‌طور که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در تصمیم ۸مه ۲۰۱۸ خود مبنی بر قطع مشارکت ایالات متحده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روشن ساخت، آمریکا اقدام می‌کند تا کمپین تجاوز منطقه‌ای رژیم ایران را خنثی کند.

پشتیبانی موشک بالستیک برای شبه‌نظامیان حوثی

دفتر کنترل داراییهای خارجی اعلام کرد چهار فرد وابسته به سپاه پاسداران مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ در ارتباط با تأمین پشتیبانی مرتبط به موشک سپاه پاسداران برای حوثیهای یمن لیست‌گذاری می‌شوند.

محمود باقری کاظم آباد (باقری) و محمد آقا جعفری (جعفری) مطابق با فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌خاطر اقدام برای یا از طرف یگان موشکی الغدیر نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران لیست‌گذاری می‌شوند. یگان موشکی الغدیر نیروی هوا فضای سپاه پاسداران مسئول نیروی موشکی گسترش یافته رژیم ایران است.

باقری فرمانده یگان موشکی الغدیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران است و جعفری یک مقام ارشد این یکان موشکی است. این دو فرد بر انتقال اجزای موشک و اعزام متخصصان موشک بالستیک در سراسر منطقه در حمایت از عوامل سپاه پاسداران نظارت دارند.

جواد بردبار شیرامین یک مقام نیروی هوافضای سپاه مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌خاطر اقدام برای یا از طرف سپاه پاسداران لیست‌گذاری می‌شود. مهدی آذرپیشه هم مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌خاطر اقدام برای یا از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران لیست‌گذاری می‌شود.

علاوه بر این محمدعلی حداد نژاد تهرانی مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ به‌خاطر اقدام برای یا از طرف، یا به‌خاطر تأمین کردن یا تلاش برای تأمین پشتیبانی مالی، مادی، تکنولوژیک یا دیگر پشتیبانیها برای یا محصولات یا خدمات در حمایت از سازمان جهاد تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران لیست‌گذاری می‌شود.

سازمان جهاد تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ در تاریخ ۱۸ژوئیه ۲۰۱۷ لیست‌گذاری شده بود و مسئول تحقیقات و توسعه موشکهای بالستیک می‌باشد. سازمان جهاد تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران از تلاش تحت هدایت سپاه پاسداران برای بهبود بخشیدن به قابلیتهای موشک بالستیک حوثی پشتیبانی کرده است.

در نتیجه این اقدامات همه سرمایه‌ها و منافع در سرمایه آن افراد لیست‌گذاری شده امروز در قلمروی آمریکا مسدود می‌شود و افراد آمریکایی به‌طور عام از درگیر شدن در معاملات با آنها منع می‌شوند. علاوه بر این مؤسسه‌های مالی خارجی که آگاهانه معاملات قابل‌توجه برای افراد و نهادهای لیست‌گذاری شده امروز تسهیل می‌کنند یا افرادی که پشتیبانی مادی یا پشتیبانی مشخص دیگر برای آن افراد فراهم می‌کنند ریسک در معرض تحریمها قرار گرفتن را می‌کنند که ممکن است دسترسی آنها به سیستم مالی آمریکا را قطع کند یا اموال آنها و منافع در اموال تحت قلمروی آمریکا را بلوکه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bc3fde0-cc1b-4544-ab8e-ffb34b35c2a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات