728 x 90

یوآنی: پنج دانشگاه آمریکایی متهم به همکاری با نهادهای تحریم شده ایران

دانشگاه ویرجینیا تک یکی از دانشگاههای مهندسی آمریکا
دانشگاه ویرجینیا تک یکی از دانشگاههای مهندسی آمریکا

به گزارش واشنگتن اگزمینر در تاریخ ۲۸فروردین دیدبان اتحاد علیه ایران اتمی (یوانی)، گزارشی را منتشر کرد که در آن پنج دانشگاه آمریکایی به همکاری با نهادهای تحریم شده توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا متهم شده‌اند.

به گزارش یوانی، دانشگاه فناوری ویرجینیا، دانشگاه واشنگتن، مؤسسه پلی‌تکنیک ورسستر، دانشگاه کلارکسون و دانشگاه لوئیزیانا در لافایت، به همکاری با سه نهاد ایرانی که توسط دولتهای غربی تحریم شده‌اند، متهم شده‌اند.

یوانی یک سازمان غیرانتفاعی است که به نظارت بر تهدیدات ناشی از رژیم ایران اختصاص دارد. این سازمان مجموعه‌ای از مقالات تحقیقاتی که نشریات دانشگاهی آمریکا توسط دانشجویان، محققان یا اساتید هر یک از پنج دانشگاه آمریکایی در همراهی با افرادی از پژوهشگاه هوافضای ایران، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی شریف منتشر شده بود را مورد تحقیق قرار داد.

به گفته اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک)، مؤسسه تحقیقات هوافضا (ایران) تنها نهادی است که مستقیماً توسط دولت آمریکا تحریم شده است. نامه‌های ارسال شده به دانشگاهها ادعا می‌کنند که کلارکسون و ویرجینیا تک هر دو در دو مقاله تحقیقاتی جداگانه با مؤسسه تحقیقات هوافضا (ایران) ARI همکاری کرده‌اند.
اما (یوانی) این سازمان غیرانتفاعی می‌گوید که دانشگاه علم و صنعت ایران «کنسرسیومی» متشکل از چندین مؤسسه دانشگاهی ایرانی است که شامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز می‌شود که به‌دلیل نقشش در کمک به تکثیر سلاحهای کشتار جمعی توسط دولت ایالات متحده تحریم شده است. . به همین ترتیب، دانشگاه شریف در حالی که توسط ایالات متحده تحریم نشده است، طبق پایگاه داده OFAC، توسط اتحادیه اروپا و انگلستان تحریم شده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/364e400c-ac4a-4133-b650-235f4db51a76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات