728 x 90

یوآنی خواستار لیست‌گذاری خامنه‌ای به‌عنوان تروریست، تحت فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ و سایر مجوزهای بین‌المللی شد

سناتور جوزف لیبرمن
سناتور جوزف لیبرمن

به گزارش سایت یوآنی (متحد علیه یک ایران اتمی) به تاریخ ۲۶مرداد ماه، سناتور جوزف لیبرمن، رئیس و سفیر مارک دی. والاس، مدیرعامل متحد علیه ایران هسته‌یی (UANI)، امروز طی بیانیه‌یی خواستار نامگذاری علی خامنه‌ای به‌عنوان یک تروریست جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده، تحت فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ ایالات متحده و سایر اختیارات بین‌المللی تروریسم شدند. خامنه‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح رژیم ایران است.

در این بیانیه آمده است:

از زمانی که خامنه‌ای به مقام رهبری رسیده است، جمهوری اسلامی:

شهروندان خارجی متعددی را به‌گروگان گرفتند.

دستور حملات تروریستی، از جمله بمب‌گذاری در آمیا (AMIA) و برج های خُبر را صادر کرده است.

برای حملات با تلفات بالا در اروپا در محلی که آمریکاییها در آن حضور داشتند، تلاش کرده است.

برای ترور و حملات علیه مقامات فعلی و سابق ایالات متحده و خارجی، از جمله جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی، مایک پمپئو وزیر خارجه سابق، مارک اسپر وزیر دفاع سابق، و برایان هوک فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران برنامه‌ریزی کرده است.

برنامه‌ریزی و تحریک ترور علیه شهروندان و ساکنان دائم ایالات متحده، از جمله نویسنده سلمان رشدی، کرده است.

...

سازمانهای تروریستی خارجی متعدد تحریم شده از جمله سپاه پاسداران، حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، عصائب اهل الحق و کتائب حزب‌الله را تأمین مالی کرده است. پناهگاه امنی برای رهبری ارشد القاعده فراهم کرد.

 

این بیانیه می‌افزاید:

«علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، نمونه‌یی از افرادی است که طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ باید به‌عنوان تروریست ویژه جهانی تحریم شود. او برای دامن‌زدن به تروریسم در خارج از کشور پشت مذهب پنهان می‌شود. به بیان ساده، خامنه‌ای یک تروریست است. بسیاری از زیردستان او، از جمله فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، اسماعیل قاآنی، پیش از این نیز طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴، و هم‌چنین نهادهایی که تحت کنترل او هستند، در فهرست تروریست جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده قرار دارند. با توجه به این‌که خامنه‌ای یک کشور تروریستی را رهبری می‌کند که تهدیدی مستمر و فوری برای مردم آمریکا به‌شمار می‌رود، حداقل، او باید به همین ترتیب تحریم شود. این نامگذاری تروریستی باید هر نهادی را که ولی‌فقیه ایران کنترل می‌کند، از جمله دفتر، بنیادها، شرکت‌های اقتصادی و بانک مرکزی ایران، را در بر گیرد.

ما از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و انگلستان می‌خواهیم که از مقامات مربوطه خود برای تحریم خامنه‌ای به‌عنوان یک تروریست استفاده کنند. رژیم او یک خطر آشکار و فعلی برای جامعه بین‌المللی است. برای مدتهای بسیار طولانی، به خامنه‌ای اجازه داده شده است که پشت رؤسای جمهور و پارسایی مذهبی خودش پنهان شود تا از نظارت بین‌المللی جلوگیری کند. زمان آن فرا رسیده است که او را شخصاً مورد حسابرسی قرار دهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29b7655f-4c58-4653-855b-ad4bb34c9208"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات