728 x 90

ینس استولتنبرگ: ایران آشکارا در حال توسعه برنامه هسته‌یی خود است

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو

ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل ناتو؛ روز سه‌شنبه ۱۲اردیبهشت در سخنان خود در کنفرانس سالانه ناتو در مورد کنترل تسلیحات؛ خلع‌سلاح و منع گسترش سلاحهای کشتار جمعی؛ نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران هشدار داد.
وی با اشاره به یک دوره بسیار چالش برانگیز" برای کنترل تسلیحات و حفظ امنیت جهان پیرامون برنامه اتمی رژیم ایران گفت: «ایران و کره شمالی آشکارا در حال توسعه برنامه‌های هسته‌یی خود هستند».
وندی شرمن؛ معاون وزیر خارجه آمریکا نیز که در این کنفرانس حضور داشت با اشاره به سطح بالای غنی‌سازی در ایران و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره هشدار داد.

خبرگزاری بلومبرگ فوریه سال جاری میلادی گزارش داده بود که بازرسان آژانس در جریان بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران آثار اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را کشف کرده‌اند. به گفته رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، این سطح از غنی‌سازی فاصله زیادی با اورانیوم ۹۰ درصد غنی شده ندارد که برای تولید سلاح هسته‌ای به آن نیاز است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گزارش‌ها در مورد غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران را "موضوعی بسیار جدی" دانست. تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه، انگلستان) اسفندماه گذشته در بیانیه‌ای ابراز نگرانی کرد که "فعالیت‌های هسته‌ای ایران از تعهدات این کشور در چارچوب برجام بسیار فراتر رفته است."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/580ff07a-ddd3-4a3e-8ad7-7cfc8959abd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات