728 x 90

اعتصاب کامیونداران در۲۴۲شهر و ۳۱استان ایران

روز یکشنبه ۶خرداد۹۷ کامیونداران اعتصابی در شهرهای مشهد، سمنان، اردبیل، بوشهر، اصفهان، فسا، فیروزکوه، یزد؛ سبزوار؛ سنندج؛ مهدیشهر؛ شهمیرزاد؛ سمنان؛ سرخه؛ چالشتر؛ نکا؛ نیشابو؛ شاهین شهر؛ شوش؛ بردسیر؛ بندر انزلی؛ خاش؛ قزوین؛ بوشهر؛ شاهین شهر؛ شهرضا؛ بهشهر؛ آذرشهر برای ششمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه داده و حاضر به بارگیری نشدند. اعتصاب سراسری رانندگان حمل‌‌ و نقل پایانه بار شهرستان خاش (واقع در ا ستان سیستان و بلوچستان) به تعطیلی کارخانه سیمان خاش منجر شده است.

رژه اعتراضی ۴۰۰کامیون از کوار به شیراز - ۶خرداد۹۷

 

مطابق اخبار دریافتی از پایانه اعلام بار بندر انزلی در پی ۶روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و خودروهای سنگین این پایانه که از قطب‌های حمل‌‌ و نقل بار در کشور است سوت و کور است و هیچ راننده‌ای حاضر به شکستن این اعتصاب قدرتمند و متحد نیست.

اعتصاب کامیونداران طی ۶روز گذشته از اول خرداد تاکنون در ۳۱استان و ۲۴۲شهر کشور شکل گرفته و هم‌چنان ادامه دارد.

حمایت سایر اقشار از اعتصاب رانندگان کامیون

مینی‌بوس‌داران یزدی در اعتراض به گرانی و در حمایت از کامیونداران اعتصابی در مقابل سازمان حمل‌‌ و نقل بار و مسافر شهرداری یزد، دست از کار کشیده و در این شهر تجمع برپا کردند. رانندگان و کامیونداران اعتصابی در یزد در حالیکه یکی از رانندگان کفن پوشیده بود، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

راننده‌های اسنپ در مقابل دفتر اسنپ اصفهان نیز به جمع رانندگان اعتصابی پیوستند.

روز شنبه کشاورزان ورزنه اصفهان با به صف کردن تراکتورهایشان به حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون برخاستند.

در رباط کریم رانندگان ۲۸۰ اتوبوس مسافربری به اعتصاب پیوستند. رانندگان اتوبوس مسیر رباط کریم به میدان آزادی و گلستان به میدان آزادی تهران وارد این اعتصاب سراسری و فلج کننده شدند.

رانندگان کامیونهای حمل بار صنایع فولاد همدان نیز در حمایت از فراخوان و اعتصابات پنج روزه رانندگان به جان آمده در سراسر کشور به این اعتصاب سراسری پیوستند.

رانندگان حمل گاز شرکت پرسی ایران گاز که شرکت اصلی تأمین گاز کشور است در شهرهای بندرعباس، شیراز، کازرون و کوار به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند.

علاوه بر این جمعی از نفتگران ایران در همبستگی و حمایت با رانندگان کامیون که به‌صورت سراسری در اعتصاب هستند؛ بیانیه‌یی صادر کردند.

تهدیدهای رژیم علیه کامیونداران

در این روز یکی از سرکردگان جنایت‌پیشه انتظامی، کامیونداران اعتصابی سبزوار را تهدید کرد که اگر به اعتصاب پایان ندهید حق تردد در هیچ‌کدام از جاده‌های کشور را ندارید.

روز پنجشنبه ۵خرداد رژیم آخوندی برای درهم شکستن اعتصاب با صدور ابلاغیه‌یی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اصفهان، رانندگان را تهدید کرد که در صورت ادامه اعتصاب از ناوگان حمل‌‌ و نقل فرآورده‌های نفتی اخراج و کسان دیگری را جایگزین خواهند کرد. اما رانندگان به این تهدیدها وقعی ننهاده و به اعتصاب خود ادامه دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a30bf154-fa3d-40de-8869-5cef765ebdd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات