728 x 90

حمله موشكى,

بازتاب حمله موشکی به لیبرتی در رسانه‌های خبری

-

حمله  جنایتکارانه موشکی  به لیبرتی 14تیر 95
حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی 14تیر 95
سی.ان.ان در گزارشی درباره حمله موشکی به لیبرتی گفت:
طی ساعت گذشته ما صدای بلند انفجارهایی را شنیدیم که از غرب بغداد می‌آمد که ظاهراً از یک کامیون مملو از موشک بوده که این موشک ها به سوی کمپی معروف به لیبرتی شلیک شده است که درست در کنار فرودگاه بین‌المللی بغداد است. اما تعدادی از آن موشک ها به روستایی در آن حوالی اصابت کرده است که ما در مورد تلفات آنها گزارشی نداریم, می‌دانیم که چند نفر در این واقعه مجروح شده‌اند.

تلویزیون العربیه گفت: «روز 5 ژوئیه فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که کامیونی را پیدا کرده است که از آن به‌عنوان سکوی پرتاب برای شلیک موشک به قرارگاه لیبرتی استفاده شده است. این قرارگاه متعلق به سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران است که هرازگاهی هدف موشک‌باران قرار می‌گیرد.

تلویزیون التغییر گفت: «شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به کمپ لیبرتی در غرب بغداد با موشک حمله کردند. منابع آگاه گفتند موشکها به این کمپ که محل استقرار اعضای سازمان مجاهد خلق اپوزیسیون رژیم ایران است، اصابت کرده و خسارتهای مالی و مجروحان بسیاری را بر جای گذاشته است. از سوی دیگر فرماندهی عملیات در بغداد اعلام کرد که به کامیونی در منطقه‌ای در غرب بغداد دست پیدا کرده‌اند که بر روی آن سکوهای شلیک موشک نصب شده بود.

منابع گفتند بخشی از موشکها به یک روستای عراقی در نزدیک شهر العامریه اصابت کرده است.

تلویزیون التغییر در گزارش دیگری گفت:
سازمان مجاهدین خلق لحظات اولیه فرود موشکها در داخل کمپ لیبرتی در غرب بغداد را ضبط کرده‌اند. این کلیپ ویدئویی که التغییر یک نسخه از آن‌را به‌دست آورده نشان‌دهنده شعله‌ور شدن آتش در تعدادی از بنگالها و محلهای استقراری در داخل کمپ است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: روز دوشنبه رگباری از موشکها کمپ محل سکونت اعضای گروه اپوزیسیون ایران را در نزدیک بغداد هدف قرار داد و چند مجروح بر جای گذاشت... .
سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد گفت: موشکها از یک کامیون در منطقه‌یی در غرب بغداد به کمپ شلیک شد...
خبرگزاری فرانسه افزود: شورای ملی مقاومت ایران گفت: «در این حمله موشکی، شماری از ساکنان کمپ لیبرتی مجروح شدند، اما خوشبختانه هیچ‌کس به‌شهادت نرسید» .
این بیانیه، شبه‌نظامیان وابسته به (رژیم) ایران را مسئول این حمله دانست.
به گفته سازمان ملل، در حمله موشکی به کمپ لیبرتی در اکتبر گذشته، 24تن کشته شدند و بسیاری دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رویتر گزارش داد: کمپ مخالفان ایرانی در نزدیک فرودگاه بغداد موشک‌باران شد.
شهریار کیا از سخنگویان مطبوعاتی مجاهدین به رویتر گفت، در این موشک‌باران چندین بنگال در کمپ آتش گرفتند و بیش از 50 موشک به کمپ اصابت کرد.
کمپ (لیبرتی) در نزدیکی فرودگاه، پیش از این در ماه اکتبر موشک‌باران شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: بنا‌ به گفته مقامات پلیس بغداد اواخر دوشنبه موشکها به کمپ پناهندگان ایرانیان تبعیدی در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرد.
خرابیهای ناشی از حمله موشکی به لیبرتی –روز بعد از حمله –15 تیر 95

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد:
نمایندگان پارلمان انگلستان برای حفاظت بین‌المللی از کمپ لیبرتی به‌دنبال حمله پنجم موشکی فراخوان می‌دهند.
حمله روز دوشنبه، پنجمین حمله موشکی بر روی کمپ لیبرتی و ساکنان آن از سال ۲۰۱۲ تا کنون است. بنا‌ به گزارشات، نیروهای شبه‌نظامی عراق که از طرف نیروی تروریستی قدس رژیم ایران حمایت می‌شوند در پشت حمله دوشنبه شب قرار دارند. این در حالی است که نیروهای عراقی یک محاصره بر روی کمپ اعمال کرده و از ورود سوخت، غذا و دارو ممانعت می‌کنند.

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران حمله موشکی به لیبرتی را محکوم می‌کند و اعلام کرد: "این حمله موشکی یادآور تهدید علیه این پناهندگان بی‌دفاع است و دخالت فوری جامعه بین‌المللی برای تأمین امنیت و حفاظت آنها را ضروری می‌سازد. مصونیت کسانی که مسئول حمله دوشنبه شب و حملات قبلی علیه کمپ لیبرتی هستند باید پایان یابد و جامعه بین‌المللی باید آنها را به عدالت بکشاند."

کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران همچنین از دولت انگلستان خواست تا با همکاری با همکاری با شرکای بین‌المللی خود به‌خصوص آمریکا برای تضمین حفاظت ساکنان کمپ و پایان دادن به محاصره غیرانسانی لیبرتی تا زمانی که تمامی آنها عراق را ترک کنند. دست به اقدام بزند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای آزادی ایران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای آزادی ایران، این حمله جنایتکارانه علیه ساکنان لیبرتی را که از استاتوی افراد حفاظت‌شده بر اساس حقوق بین‌الملل برخوردارند محکوم نموده و از سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا خواست تا به تعهداتشان برای تضمین امنیت لیبرتی دست به اقدام فوری بزنند.

این کمیته همچنین خواستار قطع دخالتهای رژیم ایران در عراق و استمرار توطئه‌های آن علیه ساکنان لیبرتی که نقض حقوق بین‌المللی انسان‌دوستانه است شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcb5ee4b-dc4c-4c58-8b6c-dcc9777f16dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات