728 x 90

یأس و نگرانی سران و مقام‌های رژیم آخوندی از مواضع دولت بایدن

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا
  • پاسدار قالیباف: اظهارنظر اخیر وزیر خارجه آمریکا در قبال ایران را ناامید کننده بود
  • عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: دولت بایدن در حال و هوای دولت ترامپ قرار دارد که ناامید کننده است
  • حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجهٔ رژیم: تیم بایدن در دوره تبلیغات انتخاباتی مواضع نسبتاً نرمی داشتند
  • در دوره انتقال قدرت مواضع آنها سخت‌تر شد و اکنون در مسند قدرت دیگر کمتر خبری از آن نرمش‌ها وجود دارد
  • دیاکو حسینی از اعضای دفتر روحانی: از نگاه دولت بایدن امکان بازگشت به برجام وجود ندارد
  • زیرا آمریکا باید رضایت جمهوری‌خواهان تندرو، منتقدان برجام، اسرائیل، عربستان و متحدان عرب منطقه‌ای و اروپایی‌ها را جلب کند و اگر چنین نشود حتی امکان نقض مجدد وجود دارد

 

با وجود سرمایه‌گذاریها و خوابهای پنبه‌دانه‌یی خامنه‌ای و روحانی برای احیای دوران طلایی اوباما و برجام با آمدن بایدن اکنون مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی از هر دو باند حاکم ابراز ناامید می‌کنند که اوضاع به شرایط سال۲۰۱۵ بر نمی‌گردد.

 

پاسدار قالیباف در جلسهٔ روز ۱۲بهمن مجلس رژیم با ابراز ناامیدی نسبت به‌سخنان آنتونی بلینکن گفت:

ضروری است با توجه به اظهارنظر اخیر وزیر خارجه آمریکا تصریح شود، موضع این دولت در قبال ایران ناامید کننده بود دولت آقای بایدن به جای این‌که برای انجام تعهدات خود پیش‌شرط بگذارد، باید معلوم کند چگونه می‌خواهد تعهد رفع تحریم‌ها را به شکلی عملی لغو کند».

قالیباف در حالی‌که نظام آخوندی را مردم ایران می‌نامید گفت: تجربه برجام جلوی چشمان مردم ایران است؛ مردم با هوش ایران ساده‌اندیش نیستند که دوباره وارد بازی «اقدامات نقد در برابر وعده‌های نسیه» شوند. مثل این است که ما پول کالایی را به فروشنده داده‌ایم اما کالایی تحویل نگرفتیم. چه کسی حاضر به انجام چنین معامله‌یی است؟

 

احمدی، مجلس ارتجاع ۱۲بهمن ۹۹:

گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌یی اشتباه بوده، بی‌توجهی به اقشار ضعیفی همانند کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان، کارمندان، کشاورزان و صنعتگران اشتباه بود. اعتماد به شیطان بزرگ و دولت تروریست آمریکا، قاتل هزاران تن آزادیخواه و به‌ویژه مسلمان جهان و در رأس آنها قاتل سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای دیگر اشتباه بود.

 

بیگی نژاد، مجلس ارتجاع ۱۲بهمن ۹۹:

در آمریکا ترامپ رأی آورد، گفته شد علت این‌که تحریم‌ها لغو نشد به‌خاطر ترامپ است؛ چندی بعد بایدن رأی آورد گفتند حتی اگر بایدن هم بخواهد نمی‌شود،

طی دو دوره ریاست‌جمهوری شما این تفکر بیان شد که راه برون‌رفت مشکلات اقتصادی مذاکره با دنیا است... خب بفرمایید طی دوران مسئولیت شما رابطه ما با کدام کشور منطقه‌یی و غیرمنطقه‌یی بهتر از گذشته شد؛ ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی؟. واقعاً کدام کشور؟

مستندات نشان می‌دهد عملکرد دولت شما در سیاست خارجی بسیار ضعیف است اما ادعاهای فراوانی دارید که روی سنگ پای قزوین را نیز سفید کرده.

 

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: «دولت بایدن هنوز در حال و هوای دولت ترامپ قرار دارد که ناامید کننده است... در سایه نبود سیاست جدید در آمریکا، هیچگونه توافق جدیدی در کار نخواهد بود».

 

علی خرم از دیپلمات‌های سابق باند روحانی گفت: «جو بایدن باید نظر غالب دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکایی را در نظر بگیرد. متأسفانه در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا، دشمنی با ایران و فشار سیاسی بر ایران نظر غالب است و آن در اثر ۴۲سال فقدان روابط دیپلماتیک بین دو کشور، تبلیغات فراوان علیه کشورمان و ترویج ایران‌هراسی و نبود یک لابی قدرتمند در آن دو مجلس که همه کشورها و گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی دارای لابی هستند، به‌وجود آمده است». (روزنامه حکومتی آرمان ۱۲بهمن)

 

حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجهٔ رژیم طی گفتگویی با روزنامهٔ ایران ارگان دولت روحانی گفت: «تیم بایدن در سه مرحله مقابل ایران قدم به قدم سخت‌تر شد. در دوره تبلیغات انتخاباتی آنها مواضع نسبتاً نرمی داشتند، در دوره انتقال قدرت مواضع آنها سخت‌تر شد و اکنون در مسند قدرت شاهد هستیم که دیگر کمتر خبری از آن نرمش‌ها وجود دارد».

آصفی افزود: «اگر اروپا با آمریکا همراه شود... می‌تواند به احیای اجماع جهانی علیه ایران و حتی همراه شدن دوباره برخی دوستان و شرکای ما در این اجماع منجر شود».

 

دیاکو حسینی از اعضای دفتر روحانی در سرمقالهٔ روزنامه حکومتی ستاره صبح ۱۲بهمن نوشت: از نگاه دولت بایدن امکان بازگشت به برجام وجود ندارد، زیرا آمریکا باید رضایت جمهوری‌خواهان تندرو و منتقدان برجام، رضایت اسرائیل، عربستان و متحدان عرب منطقه‌ای‌اش و اروپایی‌ها را که سال‌هاست منتقد برجام بوده‌اند جلب کند و اگر چنین نشود حتی امکان نقض مجدد وجود دارد.

 

کیهان خامنه‌ای ۱۲بهمن، اعضای دولت روحانی را به‌خاطر ارسال پالسهای منفعلانه به آمریکایی‌ها مورد حمله قرار داد.

کیهان نوشت: به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با پالسهای منفعلانه‌ای که از سوی برخی داخلی‌ها دریافت می‌کنند، گستاخ‌تر... شده‌اند. کیهان با اشاره به گفتهٔ ظریف که «پنجره برجام تا ابد باز نخواهد ماند و آمریکا فرصت را از دست ندهد».

کیهان افزود: مهمترین علت مشکلات اقتصادی کشور و فشارهای خارجی این اعترافات صریح و بدون تفسیر مذاکره‌کنندگان هسته‌یی می‌باشد.

 

روزنامهٔ وطن امروز ۱۲بهمن با اشاره به اظهارات و موضع‌گیریهای برخی مقامات دولت بایدن نوشت: «اظهارات متعدد دولتمردان جدید دولت دموکرات آمریکا در شرایطی است که اگر این اظهارات بدون نام گوینده منتشر شود، کوچک‌ترین تفاوتی با ادعاهای ضدایرانی ترامپ و پمپئو ندارد و اساساً قرار است سیاست خارجی دولت بایدن در مواجهه با ایران با اندکی تفاوت در تاکتیک‌ها و اتخاذ دیپلماسی هوشمند همان سیاست فشار ترامپ باشد.

این اتفاق در مغایرت کامل با برخی ارزیابی‌های داخل کشور است که از شروع جریان انتخابات در آمریکا، تلاش می‌شد چهره‌ای متفاوت از سیاست‌های احتمالی بایدن ارائه دهد».

 

آخوند آقا تهرانی که روزی در صف اول حامیان احمدی‌نژاد بود، از او به‌خاطر نامه نوشتن به بایدن اعلام برائت کرد.

آقا تهرانی که سرباند موسوم به جبهه پایداری محسوب می‌شود و در حال حاضر در مجلس ارتجاع است، با اشاره به نامهٔ احمدی‌نژاد گفت: «درگذشته مواردی داشته‌ایم که برخی مسئولان شعار عدالت می‌دادند و چه‌بسا هنوز هم می‌دهند؛ لکن از مسیر ولایت فاصله گرفته‌اند... . اما چنین رویه‌ای به‌هیچ‌وجه مورد تأیید جبهه پایداری نیست». (روزنامه ستاره صبح ۱۲بهمن)

کانال تلگرامی سپاه پاسداران به اسم فارس پلاس نیز با انتشار متنی، احمدی‌نژاد را به‌خاطر نامه به بایدن خائن خواند و خطاب به او نوشت: «عالی‌جناب! نوشتن نامه برای قاتلان حاج قاسم سلیمانی... فقط در دایره خیانت می‌گنجد و بس!». (روزنامه ستاره صبح ۱۲بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9778606d-7dd8-49d7-bf6d-7b2a51d18957"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات