728 x 90

گسترش گونه جهش‌یافته کرونا در جهان در ۲۴ساعت گذشته

گسترش ویروس جهش‌یافته در جهان
گسترش ویروس جهش‌یافته در جهان

شیوع گسترده‌تر گونه جهش‌یافته کرونا و تشدید محدودیتها و واکسیناسیون هم‌چنان در صدر خبرهاست.

در اسپانیا، تعداد فوتی‌های ۲۴ساعت، به ۵۱۳نفر رسید که آمار کل فوتی‌های این کشور را به‌۵۸۳۱۹ می‌رساند. برنامه تست گسترده و محدودیتهای افزوده، در این کشور آغاز شده‌اند.

در فرانسه بحث برقراری قرنطینه سراسری و پیامدهای اقتصادی آن هم‌چنان مطرح است و بسیاری آن را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

در آن‌سوی جهان، بخش بزرگی از استان «غرب استرالیا» وارد قرنطینهٔ پنج روزه شد. «غرب استرالیا» بزرگترین استان در بین استانهای هشت گانهٔ استرالیا است که ۳۲درصد مساحت این کشور را تشکیل می‌دهد. این قرنطینه به‌دنبال مثبت شدن تست یک نگهبان در هتل قرنطینهٔ مسافران در دستور قرار گرفت. علت نشان دادن چنین واکنش شدیدی این است که این نگهبان به‌مدل انگلیسی واکسن مبتلا شده که واگیرتر است.

در اندونزی، گورستانها به‌دلیل کرونا با ازدحام خارج از ظرفیت مواجه شده‌اند.

در سازمان ملل متحد شهرداری نیویورک تمام دیپلماتها را واکسینه می‌کند. دبیرکل سازمان ملل اولین تزریق واکسن کرونا را دریافت کرد. گوترز در حالی‌که واکسن مدرنا به‌او تزریق شد، گفت: «درخواست من از همه این است که از هر فرصتی استفاده کنند و هر چه زودتر واکسینه شوند». او از شهرداری نیویورک به‌خاطر پذیرش واکسیناسیون دیپلماتهای سازمان ملل تشکر کرد.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد که طی ۲۴ساعت از ۳۸۶۴ تست انجام شده، ۹۰۱نفر معادل ۲۳درصد مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند. مطابق آمار رسمی در همین روز ۱۱نفر به جان‌باختگان افزوده شده است.

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی اعلام کرد کمپانی فایزر روند تأمین واکسن برای آلبانی را از روز دوشنبه از سر خواهد گرفت. او گفت: «ما در جهان مستثنی نیستیم. ما هم واکسنها را به‌موقع دریافت نکردیم ولی فایزر تأکید کرده که روند ارسال واکسنها را از سر خواهد گرفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac5efd70-c2f5-4cee-803b-a103c466ac80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات