728 x 90

گسترش کرونا - رکورد فوت کرونایی در استان مرکزی در شبانه روز گذشته

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود...

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۷مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۴شهر از ۱۱۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۶۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۱۶نفر، در البرز به ۳۱۰۰نفر، در اصفهان به ۵۴۸۴نفر، در تهران به ۲۶۵۳۱نفر، در خوزستان به ۷۲۱۸نفر، در سمنان به ۱۴۶۶نفر، در قم به ۴۹۴۵نفر، در گلستان به ۳۱۷۱نفر، در لرستان به ۴۹۳۳نفر و در همدان به ۲۹۲۹نفر رسیده است.

زندان رجایی شهر کرج؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت ۴۵ زندانی سنی مذهب مبتلا به کرونا

۴۵ زندانی سنی مذهب در سالن ۱۱ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج که به کرونا مبتلا شده‌اند بدون رسیدگی پزشکی در این سالن بسر می‌برند. از میان این افراد ۷ تن که به سلول‌های انفرادی بند امن این زندان منتقل شده بودند، مجددا به سالن ۱۱ بازگردانده شدند. یک زندانی نیز پس از وخامت حال و با اعتراض سایر زندانیان به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده است. به این ترتیب زندانیان سیاسی محبوس در این زندان و ۷۵ زندانی محبوس در سالن ۱۲ در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. هرانا پیشتر در گزارشی نسبت به احتمال شیوع کرونا در میان زندانیان محبوس در زندان زندان رجایی شهر کرج هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا سه شنبه ۸مهر ، ۴۵ زندانی سنی مذهب در سالن ۱۱ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج که به کرونا مبتلا شده‌اند بدون رسیدگی پزشکی در این سالن بسر می‌برند.

روز شنبه ۵ مهرماه هرانا در گزارشی از ابتلای ۴۵ تن از زندانیان سنی مذهب در سالن ۱۱ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج به بیماری کرونا خبر داد. پزشک بهداری زندان ابتلای تمامی زندانیان محبوس در این سالن را تایید کرده است.

رکورد فوت کرونایی در استان مرکزی در شبانه روز گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۳ فوتی و ۲۵۹ مورد مبتلا به کرونا ویروس، در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است. جمالیان با اشاره به رکورد تعداد فوتهای در اراک گفت:‌ تا پیش از این آمار فوت ناشی از کرونا نهایتا تا ۸ نفر در شبانه روز اعلام شده بود، اما در شبانه روز گذشته این آمار به ۱۳ نفر رسیده است خبرگزاری ایسنا(رژیم) سه شنبه ۸مهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز: هزار نفر بستری هستند، شرایط کرونا درحال وخیم‌تر شدن است

عباسعلی درستی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر وخیم‌تر شدن وضعیت کرونا در استان آذربایجان‌شرقی گفت هم‌اکنون یک هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که یک رکورد جدید در این استان است.

درستی با تاکید بر اینکه روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی افزایشی است، افزود که از نیمه شهریور ماه روند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی افزایشی بوده و همچنین تعداد فوتی‌ها نیز بیشتر شده است و وضعیت در استان رفته رفته وخیم تر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین اعلام کرد: «ظرفیت تخت‌هایی که برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی اختصاص داده شده بود تکمیل شده و ما درصدد ایجاد ظرفیت جدید هستیم که این موضوع هم نیازمند نیروی انسانی امکانات و تجهیزات جدید است.» (خبرگزاری مهر ۸مهر)

اعتراف وزیر بهداشت آخوند روحانی به گسترش کرونا در میان جوانان


نمکی وزیر بهداشت دولت آخوند روحانی روز دوشنبه ۷ مهر با اعتراف به گستردگی شیوع کرونا در کشور گفت که پیش بینی ما این است که به مرزهای بیشترازدو دوره قبل برسیم.
این کارگزار رژیم بدون کوچکترین اشاره ای به بی عملی دولت آخوند روحانی و وزارت بهداشت آن در برخورد با این بیماری و گشودن مدارس بصورت حضوری گفت:« در مورد این ویروس آنچه که برای ما مسلم است این است که قدرت سرایتش به شدت بیشتر از قبل شده و نکته دوم اینکه جوان‌ترهای بیشتری را گرفتار می‌کند و در خود تهران در دوره‌های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشید تا ما رقم هایمان به دو برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری تعداد مریض‌هایمان دوبرابر شد. تخت‌های بیشتری اشغال شد و مریض‌های بدحالتری داریم و پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگ‌های بیشتر از دو دوره قبل برسیم».

هشدار؛ افزایش ورودی کودکان مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه پیک جدید، بیشتر سنین پایین را درگیر می‌کند، نسبت به افزایش ورودی کودکان کرونایی به این بیمارستان هشدار داد.

وی ادامه داد: این ویروس به کودکان نزدیک می‌شود و سن ابتلا همواره پایین و پایین‌تر می‌رود و بیشترین مرحله‌ی خطر را بین کودکان ۵ تا ۱۰ سال و به ویژه سن ۸ تا ۱۲ سال داریم، الان به نظر می‌رسد از این سن هم میزان ابتلا پایین‌تر می‌رود، چون شیرخوارهای درگیر کرونا هم در بین آنها داریم.(همشهری آنلاین ۸مهر)

-کرونا در کودکان

معاون کل وزارت بهداشت: پاییز و زمستان سختی در پیش داریم

معاون کل وزارت بهداشت :پاییز و زمستان سختی در پیش داریم.متاسف هستیم که بگوییم تهیه ماسک یکبار مصرف برای بسیاری از مردم مقدور نیست، بنابراین مردم را به استفاده از ماسک پارچه ای ترغیب کنید.
بیشترین خطر در اماکنی مانند پاساژها، ‌مراکز فروش و متروها دیده می شود.
در مراکز فروش ‌و پاساژها فروش کاهش پیدا کرده، اما تجمع مردم برای گردش افرایش پیدا کرده است. (صدای کرخه۸مهر)

تاخت وتاز بی امان ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:تاخت وتاز بی امان ویروس کرونا در استان / افزایش شمار قربانیان کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳۴ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۱۳۴ نفر خبر داد و گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ بیمار کرونایی در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد- بیمارستان شهید جلیل جان خود را از دست دادند.(خبرگزاری برنا ۸مهر)

حریرچی: ظرفیت بیمارستانها پر شده است

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم با اعتراف به کمبود تخت در مراکز درمانی از جمله بیمارستانهای امام حسین، شریعتی و هزار تخت خوابی گفت: ظرفیتی که در این مراکز درمانی و بسیاری از مراکز درمانی دیگر به بیماران کرونا اختصاص یافته، تکمیل شده و در این مراکز از ظرفیت سایر بخشها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است (سایت حکومتی انتخاب ۷مهر).

نمکی: تعداد مرگهای کرونایی از ۲دورهٔ قبل بیشتر خواهد بود

نمکی وزیر بهداشت رژیم در جلسهٔ هیأت دولت گفت: آنچه برایم مسلم است این است که قدرت سرایت ویروس کرونا به‌شدت بیشتر از قبل شده و نکته دوم این‌که جوان‌ترهای بیشتری را گرفتار می‌کند.

وی افزود: در خود تهران در دوره‌های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشید تا ما رقم‌هایمان به ۲برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری تعداد مریض‌هایمان ۲برابر شد.

نمکی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا افزود: تختهای بیشتری اشغال شده و مریضهای بدحال‌تری داریم و پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگهای بیشتر از ۲دوره قبل برسیم (سایت حکومتی انتخاب ۷مهر).


کرونا در جهان؛ شمار جان‌باختگان از یک میلیون نفر گذشت

محققان می‌گویند تعداد افرادی که در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند، از یک میلیون نفر گذشت. آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از جانباختگان مربوط به آمارهای سه کشور آمریکا، برزیل و هند است.
کارشناسان هشدار می‌دهند که رقم واقعی احتمالاً خیلی بیشتر است. حدود ۱۰ ماه از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ووهان چین می‌گذرد. کرونا به ۱۸۸ کشور در سراسر دنیا سرایت کرده است. تا کنون بیش از ۳۲ میلیون مورد ابتلا به کرونا نیز تایید شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93fcdfdc-a542-43a4-a716-68d8f55e9ab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات