728 x 90

گسترش دامنه اعتصاب کامیونداران در ایران

اعتصاب رانندگان کامیون
اعتصاب رانندگان کامیون

در حالیکه اعتصاب سراسری رانندگان خودروهای سنگین و کامیون‌داران ایرانی وارد یازدهمین روز متوالی خود می‌شود در برخی شهرهای استان کردستان تاکسیرانان نیز در همبستگی با اعتصاب کامیونداران دست به اعتصاب زدند. اعتصاب کامیون‌داران در حالی ادامه پیدا می‌کند که طی روزهای گذشته کارگزاران رژیم آخوندی با توسل به اقدامهای سرکوبگرانه درصدد درهم شکستن آن بر آمده‌اند.

 

بازتاب اعتصاب کامیونداران در رسانه‌های خبری

در این رابطه سایت العربیه برای انعکاس اعتصاب رانندگان کامیون در ایران در گزارشی نوشت: بعد از اصرار کامیونداران ایرانی در ادامه اعتصابشان مقامات رژیم ایران موافقت کردند که بر سر خواسته‌هایشان گفتگو کنند ولی طرفین به تفاهم نرسیده‌اند و این باعث شده است که آنها اعتصاب خود را ادامه دهند و رانندگان خودروهای سبک و کرایه‌ای نیز به آنها بپیوندند.

بدین ترتیب دامنه اعتراضات در ایران گسترش پیدا می‌کند و به ۲۴۲شهر در ۳۱استان ایران می‌رسد و برای دومین هفته متوالی رانندگان کامیونها به‌دلیل نادیده گرفته شدن خواسته‌هایشان به اعتصاب ادامه می‌دهند.

دوربین فعالان از اتوبان تهران اصفهان که خالی از کامیونهاست فیلم‌برداری کردند. دو استانی که دو مرکز اقتصادی کشور است.

 

سیستم حمل‌‌ و نقل در ایران فلج شده است

در شرایطی که بخش حمل‌‌ و نقل در ایران فلج شده است مقامات رژیم تلاش کردند تابا هر وسیله که می‌توانند به اعتصاب کامیونداران پایان دهند، آنها را تهدید کردند که باید غرامت بپردازند یا به تلفنهای همراه آنها پیامک فرستادند و نسبت به مشارکت در اعتصاب هشدار دادند.

علاوه بر این سپاه پاسداران رژیم کامیونهایش را جایگزین اعتصابیون کرد ولی برخلاف تمامی این تلاش‌ها هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد کامیونداران ایرانی بخواهند به اعتصاب خود پایان دهند. این باعث شد که عناصر حکومتی به فکر مذاکره با آنها بیفتند ولی این تلاش نیز بی‌فایده بود. رانندگان اعتصابی خواهان افزایش کرایه حمل‌‌ و نقل به میزان ۴۰درصد، کاهش هزینه بیمه و قطعات یدکی هستند ولی عناصر رژیم تنها با افزایش بیست درصدی هزینه حمل‌‌ و نقل موافقت کرده‌اند.

با توجه به این‌که سایر رانندگان ایرانی نیز به کامیونداران می‌پیوندند دامنه اعتصاب گسترده‌تر می‌شود. در استانهای کرمانشاه و بوکان راننده اتوبوس‌ها و خودروهای کرایه‌ای نیز به اعتصاب پیوسته‌اند. اعتصاب رانندگان کامیون در ایران باعث شده است که انتقال کالا در این کشور با بحران روبه‌رو شود و در نتیجه کمبود سوخت به‌وجود بیاید. امری که با تحریمهای اقتصادی ناشی از لغو برجام توسط آمریکا و سلسله تحریمهای آمریکا علیه رژیم، بحرانهای اقتصادی کشور را بیشتر می‌کند.

 

مطالب مرتبط

اعلام حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون در سراسر ایران

اعتصاب رانندگان کامیون، همبستگی سندیکای رانندگان جاده‌یی آمریکا(تیمسترز)

حمایت پیتر مورفی از استرالیا از اعتصاب رانندگان کامیون

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/135b4022-433c-4c8a-854a-3ccf42f6a3f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات