728 x 90

گزارش سالانه اتحادیه اروپا: وضعیت حقوق‌بشر در ایران در سال۲۰۲۰ هم‌چنان نگران‌کننده بود

قیام  آبان۹۸ - عکس از آرشیو
قیام آبان۹۸ - عکس از آرشیو

اتحادیه اروپا در گزارش سالانه خود در مورد حقوق‌بشر و دمکراسی در جهان درباره وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران در سال۲۰۲۰ با اشاره به نرخ بالای اعدامها توسط رژیم آخوندی ابراز نگرانی کرد و نوشت: وضعیت حقوق‌بشر در ایران در سال۲۰۲۰ هم‌چنان نگران‌کننده بود.

در گزارش سالانه اتحادیه اروپا در مورد حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران آمده است: در رژیم ایران اعدامها را با نرخ بسیار بالایی انجام داد. هم‌چنان یک منبع عمده نگرانی استفاده از مجازات اعدام برای مجرمان نوجوان، معترضان و مخالفان است. محدودیتهای آزادیهای مدنی هم‌چنان وجود داشت، به‌طور مشخص تضمین نکردن دادرسی عادلانه، نقض آزادی بیان، دین و عقاید و حقوق زنان و دختران. بدرفتاری و شکنجه در زندان و بازداشت و محکوم کردن شهروندان دو تابعیتی و هم‌چنین فعالان حقوق‌بشر هم‌چنان مورد نگرانی جدی بودند.

چندین گزارش نسبت به احتمال افزایش فشار مقامات بر اقلیتهای ایران هشدار می‌داد.

بحران COVID-۱۹، به‌رغم تصویب استراتژی ملی برای مقابله با پاندمی، آسیب پذیری افرادی که از کمترین حفاظت در جامعه ایران برخوردارند، را تشدید کرد... .

در این گزارش که در سایت یوروپین یونیون اکسترنال اکشن به تاریخ ۳۱خرداد منتشر شده است همچنین آمده است: اتحادیه اروپا به‌عنوان بخشی از رویکرد سیاسی جامع خود با استفاده از دیپلماسی عمومی و خصوصی و هم‌چنین ابزارهای دوجانبه و چند جانبه، از نزدیک به پیگیری وضعیت حقوق‌بشر در ایران، از جمله پرونده‌های افراد و رسیدگی به تمام موضوعات مورد نگرانی پرداخت. اتحادیه اروپا مکررا از رژیم ایران خواست تا یک سیاست ثابت در مورد لغو مجازات اعدام دنبال کند و استفاده از مجازات اعدام برای خاطیان نوجوان، معترضان و مخالفان را از طریق بیانیه‌های علنی قویاً محکوم کرد. اتحادیه اروپا بر نگرانی خود نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و شهروندان دو تابعیتی ایرانی-اتحادیه اروپا که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند، تأکید کرد و از مقامات خواست تا تضمین کنند که زندانیان حداقل در شرایط با سلامتی نگهداری می‌شوند.

در سال۲۰۲۰، اتحادیه اروپا هم‌چنین از ایران خواستار تحقیق در مورد استفاده نامتناسب از قهر توسط نیروی امنیتی رژیم ایران در طی و پس از اعتراضات سراسری در نوامبر ۲۰۱۹ شد.

حقوق‌بشر بخشی از یک دستور کار جامع و گسترده همکاری با ایران است که بر مبنای بیانیه مشترک از ۱۶آوریل ۲۰۱۶ در مورد روابط اتحادیه اروپا و ایران است. بنابراین، اتحادیه اروپا به ابراز نگرانی‌های خود در گفتگو با مقامات رژیم ایران هم نسبت به وضعیت کلی حقوق‌بشر و هم پرونده‌های افراد ادامه داد... .

همانند سالهای گذشته، اتحادیه اروپا از قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر در ایران که توسط کانادا در جریان مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه شد، به‌عنوان قطعنامه‌یی مبتنی بر واقعیت و عاری از ادعاهای تأیید نشده حمایت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba316109-8d31-4056-aa81-734fd3ba5b25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات