728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۴۲

۱۶۲ امین روز قیام و بیست و یکمین جمعه تظاهرات گسترده مردم زاهدان، به‌رغم اقدامات و تدابیر سرکوبگرانه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۶۲ امین روز قیام و بیست و یکمین جمعه تظاهرات گسترده مردم زاهدان، به‌رغم اقدامات و تدابیر سرکوبگرانه

تجاوز جنایت، مرگ بر این ولایت؛ قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان؛ نه سلطنت نه رهبری؛

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

جمعه ۵اسفند در صد و شصت و دومین روز قیام سراسری، به‌رغم برقراری حکومت نظامی اعلام نشده و استقرار تک‌تیراندازان و محاصره مسجد مکی و مصلای زاهدان و دستگیریهای گسترده، مردم دلیر زاهدان برای بیست و یکمین هفته پس از جمعه خونین زاهدان، بعد از نماز جمعه در خیابانهای شهر دست به تظاهرات زدند. آنها شعار می‌دادند: «تجاوز جنایت، مرگ بر این ولایت»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»، «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت».

تظاهر کنندگان شجاع پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها از جمله نوشته بود: «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر»، «نه سلطنت نه رهبری»، «ما ملتی هستیم که در مقابل هیچ دیکتاتوری گردن خم نکرده‌ایم» و «آنها فکر می‌کردند مهسا و نیکا و خدانور را کشته‌اند، غافل از این‌که آنها بذر انقلاب بودند».

نیروهای سرکوبگر با سلاح سنگین و با استفاده از تک‌تیراندازان در بلندی‌های اطراف مسجد مکی مستقر شده بودند و لباس شخصی‌های سپاه تلاش کردند از پشت‌بام وارد مسجد مکی شوند که با ممانعت انتظامات مسجد روبه‌رو شدند. از روز چهارشنبه نیز موتورسواران یگانهای ویژه نیروی انتظامی از شهرهای اطراف وارد زاهدان شده‌اند. رژیم برای ممانعت از خبر رسانی، اینترنت زاهدان را به‌طور کامل قطع کرد. در شهر خاش نیز نیروهای سرکوبگر برای ممانعت از تظاهرات، در اطراف مسجد الخلیل محل نماز جمعه خاش مستقر شدند اما اقدامات سرکوبگرانه آنها در برابر اراده مردم زاهدان شکست خورد.

چهارشنبه شب مردم در متروی تهران شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «ننگ ما ننگ ما، رهبر الدنگ ما» سر دادند. در مناطق مختلف تهران از جمله قصرالدشت، پونک و امیرآباد شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک» و «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» از ساختمانها طنین‌انداز شد. جوانان شجاع در سنندج با آتش زدن لاستیک در خیابان دست به تجمع زدند و در بندرعباس با شعار «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم» تظاهرات شبانه به‌راه انداخنتد.

روز ۳اسفند نیروی سرکوبگر انتظامی ابراهیم ریگی جوان ۲۴ساله بلوچ را زیر شکنجه و ضرب و جرح به‌قتل رساندند. ابراهیم ریگی از دستگیر شدگان قیام بود که ۲۱مهر به‌دلیل مداوای مجروحان قیام دستگیر و ۱۱ دیماه با سپردن وثیقه آزاد شد، اما روز ۲ اسفند او را مجدداً دستگیر و در کلانتری ۱۲مورد ضرب و جرح قرار دادند که منجر به‌شهادت او شد. مأموران پزشک قانونی با مشاهده جراحات تأیید کردند که ابراهیم بر اثر ضرب و جرح داخل کلانتری به‌قتل رسیده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ اسفند ۱۴۰۱ (۲۴ فوریه ۲۰۲۳)

 

مرگ بر ستمگر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74804b1e-34a8-4810-baba-9ea99f41d880"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات