728 x 90

گزارش تلویزیون فرانس ۲۴ درباره قیام ایران با عنوان «قتل عام مخفیانه رژیم ایران»

قتل عام مخفیانه رژیم ایران
قتل عام مخفیانه رژیم ایران

تلویزیون فرانس ۲۴ در گزارشی با عنوان «قتل‌عام مخفیانه رژیم ایران» درباره قیام ایران پخش کرد:

فرانس ۲۴ در گزارش مشروح خود با عنوان «قتل‌عام مخفیانه رژیم ایران» می‌گوید:

با وصل شدن تدریجی اینترنت، فیلمهایی به خارج رسید که روشن ساخت چه کسی کشتارهای ۲۴تا ۲۷آبان را انجام داده است.

بررسی بیش از ۷۵۰قطعه فیلم و عکس، شواهدی از کشتار مکرر و گسترده معترضان غیرمسلح را به‌دست نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان بسیجی ارائه می‌دهد.

اعتراضات در روز جمعه در چند شهر شروع شد. پاسخ، سریع بود.

 

قیام در سیرجان

در شهر سیرجان، معترضان یک پمپ‌بنزین را به آتش کشیدند.

بنا‌ به‌گفته رسانه‌های رژیم این خشم روز شنبه به بیش از ۱۰۰شهر گسترش یافت. اینترنت به‌طور کامل قطع شد.

شدیدترین تظاهرات در مناطق مسکونی فقیرنشین بودند. شهرهای نزدیک تهران نظیر شهریار تظاهرات شدید بود.

آرمین یکی از تظاهر کنندگان گفت: در شروع، اکثراًً مأموران نیروی انتظامی حضور داشتند اما کمی بعد نیروهای بسیجی کم سن و سال، که کلاشینکف در دست داشتند وارد شدند. من کشته شدن دو مرد و یک زن را دیدم.

 

قیام در شهریار

کلیپهای ویدئویی به‌وضوح نشان می‌دهند که چه کسانی آن‌روز در شهریار شلیک می‌کردند.

به این کلیپ ویدئویی نگاه کنید، تظاهر کنندگان در حال پرتاب سنگ هستند، و دنبال یک نیروی انتظامی دارای یونیفورم میدوند، لوله سلاح مأموران رو به بالا قرار ندارد، این شلیکها، شلیکهای هشداری نیستند.

این اتفاق کجا انجام شده؟ به این ساختمان نگاه کنید، تابلویی وجود دارد که روی آن نوشته « اندیشمندان».

 

در ویدئوی دوم مأمور شلیک می‌کند و مرد به زمین می‌افتد. ویدئوی دیگری مردی را نشان می‌دهد که روی زمین افتاده و به سرش شلیک شده است. این تصویر به فاصله ۲۵متری از محلی گرفته شده که مأمور قبلی اولین شلیک را کرد.

این فیلمها به‌خوبی نشان می‌دهند که مأموران نیروی انتظامی به مردم شلیک می‌کنند و آنها را می‌کشند. شاهد ما که نامش آرمین است می‌گوید بیمارستان شهریار پر از مجروح و کشته است. شلیک به‌سر و پاهای متلاشی شده، همگی علامت استفاده از گلوله‌های جنگی است که از سلاحهای نظامی شلیک شده است.

بسیاری از تظاهر کنندگان جوانان حدود ۲۰ساله هستند که نه پول دارند، نه شغل و نه هیچ امیدی. آنها می‌خواهند پایان رژیم ایران را ببینند و در این راه حاضرند از جان خود بگذرند.

 

 قیام در مریوان

مریوان یکی از شهرهای استان کردستان و در نزدیکی مرز عراق قرار دارد. صدای شلیک گلوله‌ها...

مردم سنگ پرتاب می‌کنند و جسدی که در خیابان افتاده است. این اتفاق در خیابان جمهوری این شهر رخ داد، خیابانی که دارای نیمکتهای متمایز، حصارها و تیرهای چراغ برق هستند. یک خط عبور عابر پیاده و ساختمانی با سایه‌بانهای قرمز وجود دارند. این فیلم در اینجا گرفته شده است. چند ساعت قبل از آن، دقیقاً همان نقطه، اوضاع مسالمت‌آمیز بوده است. اما اکنون در آنجا نبرد میان شهروندان و این مردان سیاهپوش جریان دارد. آنها چه کسانی هستند؟ در شهرهای ایران، نیروی انتظامی عموماًً یونیفرمهای سبز به تن دارند. رنگ سیاه مربوط به نیروی ضدشورش که وابسته به نیروهای ویژه سپاه پاسداران و بازوی شبه‌نظامی‌اش، بسیج هستند.

با فرا رسیدن تاریکی، خیابان جمهوری در آتش بود.

 

قیام در صدرای شیراز

در صدرا، یکی از حومه‌های شیراز، شک و تردید چندانی وجود نداشت که چه کسی در حال شلیک است.

یک معترض: بسیجیها از روی پشت‌بام دارند به سمت مردم شلیک می‌کنند. این ساختمان مربوط به بسیج است.

یک معترض دیگر: اینجا صدرای شیراز است. در اینجا تاکنون ۸نفر را کشته‌اند. آنها دارند شلیک مستقیم می‌کنند به روی مردم.

 

دو کلیپ ویدئویی مجزا تصاویر قربانیان را در فاصله چند متری این محل نشان می‌دهد. کلیپ اول جسد مردی را نشان می‌دهد که در مقابل این ساختمان روی زمین افتاده است. در تصویر شما همان پشت‌بام و همان درب اصلی مجموعه را می‌بینید.

در کلیپ ویدئویی دوم شما شاهد صحنه‌یی از داد و بیداد مردم هستید. جسدی روی زمین افتاده است، و گروهی از افراد در حال حمل فردی هستند و بعد گروه دیگری که قربانی دیگری را حمل می‌کنند. ترکیبی از تصاویر مختلف این ویدئو به ما اجازه تشخیص و تأیید محل، شکل ساختمانها، خط‌الراس کوه‌ها و یک منبع را می‌دهد. از چهار قربانی در فاصله ۱۰متری پایگاه بسیج فیلمبرداری شده است.

 

لیلا پرستار و شاهد عینی از استان فارس گفت:‌ من در بخش مراقبتهای ویژه در منطقه شیراز کار می‌کنم. ما همه جور زخمی‌دیدیم: در ریه، در پا... بعضی دست و پاها را باید قطع کنیم. نیروی انتظامی هر ۶ساعت به واحد مراجعه می‌کردند تا وضعیت مریضها را چک کنند. آنها می‌خواستند بدانند کی مریضها آماده ترک بیمارستان می‌شوند. نیروی انتظامی برای هر معترض مجروحی فرمی را پر می‌کرد. آنها عناوین مجروحان را «اشرار» یا «آشوبگر» می‌نوشتند ـ به این معنی که آنها تحت پوشش مراقبتهای تأمین اجتماعی نیستند. آنها می‌خواهند برای بستری کردن از آنها ۲۵میلیون تومان دریافت کنند. آنها فقیر و جوان هستند، چطور می‌توانند این مبلغ را بپردازند؟!

 

قیام در ماهشهر

جراحی یک منطقه در شمال ماهشهر است که بندری کلیدی در خلیج‌فارس دارای نفت زیاد است.

بزرگترین حضور نظامی در ماهشهر نیروهای تفنگدار دریایی سپاه پاسداران بود که مسئول امنیت در امتداد ساحل حساس خلیج‌فارس است. افراد محلی به نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها گفتند که دهها نفر در نیزارها کشته شدند. کارشناسان نظامی می‌گویند که تیربارهای سنگین مانند دوشکا وقتی به سمت تمرکز افراد هدف گیری شود، فقط یک هدف دارد: «وارد کردن حداکثر تلفات».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10c739ee-0322-4ae7-8cbf-8c85eaee3481"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات