728 x 90

گری کاسپاروف‌: چگونه جهان آزاد، با یک رژیم قاتل مذاکره می‌کند؟

گری کاسپاروف
گری کاسپاروف

به گزارش عرب نیوز ۲۱تیر۱۴۰۰ گری کاسپاروف، شطرنج باز مشهور جهان، در اجلاس ایران آزاد مذاکرات با رژیم ایران را یک اشتباه وحشتناک" خواند و از ایالات متحده خواست این مذاکرات را متوقف کند.

کاسپاروف گفت: "چگونه جهان آزاد، دنیای دموکراسی‌هایی که ظاهراً برای زندگی انسان ارزش قائل هستند، با یک رژیم قاتل مذاکره می‌کند؟"

وی همچنین ادامه گفتگو و مذاکرات کشورهای غربی با رژیمی که رئیس جمهور آن جزء هیئت مرگ و در قتل عام ۶۷ زندانیان سیاسی در ایران دست داشته است افزود: «چگونه رهبران کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا که غالباً در مورد اهمیت حقوق بشر صحبت می کنند ، می توانند روبروی میز رئیسی بنشینند که نقش وی در کشتار ۱۹۸۸ به خوبی مشخص شده است؟»... .

کاسپاروف که در حال حاضر به عنوان رئیس بنیاد حقوق بشر مستقر در نیویورک کار می کند به عرب نیوز گفت: «به خاطر همه دخالتهای خارجی ، وحشت و جنگ ناشی از رژیم نامشروع ایران ، یادآوری آن بسیار حیاتی است. که هیچ کس بیشتر از شهروندان آن رژیم رنج نمی برد.
وی افزود: «رژیم ایران هیچ اعتبار و نفوذی در مردم ندارد در عوض ، از مردم خود می‌ترسد ، آنها را سرکوب و شکنجه می کند»... .

قابل توجه است که کاسپاروف یکی از شطرنج بازان مشهور جهان است. وی با شکستن ۲۵۵ ماه رکورد دار شماره یک جهان بوده است و ۱۴سال بالاترین امتیاز را در شطرنج داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f071a676-bb7e-41e8-82b9-f58d63bc1550"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات