728 x 90

ژان فرانسوا لوگاره: رئیسی مأمور اجرای فتوای خمینی برای نابود کردن اپوزیسیون بود که ۹۰درصد قربانیانش از مجاهدین خلق ایران بودند

ژان فرانسوا لوگاره
ژان فرانسوا لوگاره

فیگارو- فرانسه

ژان فرانسوا لوگاره عضو شورای منطقه‌یی ایل دو فرانس:

رئیسی مأمور اجرای فتوای خمینی برای نابود کردن اپوزیسیون بود

که ۹۰درصد قربانیانش از مجاهدین خلق ایران بودند

با تحمیل رئیسی در رأس مجریهٔ رژیم ایران در مسیر گستاخی مستبدانهٔ خود مرز تازه‌یی را در نوردیده که هیچ دمکراتی در فرانسه و جهان نمی‌تواند به‌ آن بی‌اعتنا بماند. ابراهیم رئیسی، عضو سرسپرده و متعصب یک «کمیسیون مرگ» وحشتناک در سال۱۳۶۷ مأمور اجرای فتوای خمینی. با هدف نابود کردن اپوزیسیون دمکراتیک بود که بیشتر قربانیان (از) مجاهدین خلق ایران بودند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژهٔ سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران، روز ۲۹ژوئن ۲۰۲۱، اعلام کرد که «تحقیقات مستقل در مورد اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ توسط حکومت و نقش ابراهیم رئیسی به‌عنوان معاون دادستان (رژیم در) تهران «ضروری» است... با جلادی هم‌چون رئیسی در ریاست‌جمهوری و تشدید سیاست سرکوب که می‌توان از این تحول انتظار داشت، ما در فرانسه و اروپا نمی‌توانیم هم‌چنان لحن و فضایی عادی را در روابطمان با (حکومت) تهران حفظ کنیم. مردم ایران روی حمایت جامعهٔ بین‌الملل جهت مجازات حکامی که احساس مصونیت و مجازات‌گریزی طی ۴۲سال اعمال خشونت‌بار فقط گستاخ‌ترشان کرده، حساب می‌کنند.

وقت آن فرا رسیده که پاریس در دفاع از حق مشروع ایرانیان به‌ تظاهرات بدون مواجه‌شدن با خطر شلیک گلوله از سوی پاسداران پیشگام شود. زمان آن فرا رسیده که یک سازوکار تحقیق بین‌المللی در خصوص بزرگ‌ترین جنایاتی که از نگاه حقوق بین‌الملل در ایران روی داده، تشکیل شود. این ابتکار پیامی قوی به رژیم بنیادگرای حاکم بر ایران خواهد فرستاد که دوران مصونیت از مجازات به‌سر آمده است و پیامی از همبستگی به مردم ایران با این مضمون که در برابر ستمگران حاکم تنها نیستند».(فیگارو ۱۴مرداد۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86404f6c-44b9-4e2f-a43f-9710a0b98534"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات