728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد-گزیدهٔ شماری از سخنرانیها و پیامها از ۵قارهٔ جهان

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

ماریو گالئا وزیر پیشین بهداشت مالت

سلام علیکم، خانم رجوی. با تشکر از جناب عالی به‌خاطر اظهارات انگیزاننده شما. اما من هم‌چنین می‌خواهم از شما برای وقف کردن زندگی‌تان و رهبری کردن مبارزه برای دموکراسی و آزادی در ایران تشکر کنم. این یک حرکت بسیار شرافتمندانه از جانب شماست و خداوند شما را برکت بدهد. در سخنان آغازین تان، شما خانم رجوی از قاطعیت و هم‌چنین از اهمیت خطر مماشات صحبت کردید.

در واقع، تاریخ معلم بسیار خوبی است، اما سیاستمداران می‌توانند دانش‌آموزان بسیار بدی باشند.

رهبران جهان همان اشتباه را با رژیم ایران تکرار می‌کنند. غرب با مماشات رژیم ایران فقط سالها و سالها رنج بیشتر برای ایرانیان بی‌گناه را طولانی‌تر می‌کند. زمانی که غرب در حال مماشات با رژیم ایران است دست آنها آغشته به خون است زیرا مماشات باعث طولانی شدن رنج مردم ایران از جمله زنان و کودکان می‌شود. من می‌گویم چه ظالمانه، چه نابخردانه، چه احمقانه، چه کوته فکری، اجازه دهید به بلژیک اشاره کنم.

بلژیک به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا، به همان ارزشهای اتحادیه اروپا خیانت می‌کند. من می‌گویم اقدام بلژیک در آزادسازی اسدی در واقع یک عمل خائنانه است علیه اتحادیه اروپا. به‌عنوان یک شهروند مفتخر از مالت که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، من به‌وضوح و با صدای بلند به بلژیک می‌گویم. نه به نام من نه به نام ما.

بمبگذاری شکست‌خورده رژیم ایران در کنفرانس ویلپنت فرانسه در سال۲۰۱۸ هنوز در ذهن ما باقی مانده است و برای کسانی از شما مثل خودم، می‌دانم که بسیاری از شما که در اینجا حضور دارید، یک موضوع شخصی نیز هست. به همین دلیل است که امروز احساس می‌کنیم که از سوی دولت بلژیک مورد خیانت واقع شده‌ایم، با تصمیم آن برای مماشات با رژیم ایران با آزادی اسدی، تروریست محکوم شده در این حمله تروریستی خنثی شده،

همان‌طور که می‌دانید، در یک تحول دیگر اخیراً در سوئد یک مسئول سابق زندان رژیم ایران به‌تازگی به حبس ابد محکوم شد در رابطه با کشتار ۱۳۶۷ و باید بگویم می‌دانم، و وقتی از موزه بازدید می‌کنید، می‌دانید، در آن کشتار ۱۳۶۷ بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی اعدام شدند.

بنابراین، . من به‌طور رسمی می‌توانم بگویم. منظورم رئیسی است. رئیسی یک جنایتکار جنگی است، یکی از قضاتی بود که آن افراد بی‌گناه را به اعدام محکوم می‌کرد به‌رغم این‌که می‌دانست آنها بی‌گناه هستند. بنابراین می‌گویم جای رئیسی در کاخ ریاست‌جمهوری نیست، بلکه به جرم جنایت علیه بشریت، جای او در زندان و پوسیدن در آن است.

به همین دلیل است که ما قویاً خواستار یک تحقیق مستقل درباره قتل‌عام ۱۳۶۷ هستیم و از آن حمایت می‌کنیم. جنایتکارانی مانند رئیسی باید تاوان جنایات خود را پس بدهند. این یک انتقام گیری نیست، بلکه عدالت است.

یاد جمله‌ای معروف از نلسون ماندلا افتادم و بازگو می‌کنم، من درک کردم که شجاعت فقدان ترس نیست، بلکه تلاش برای غلبه بر ترس است. شجاع کسی نیست که احساس‌ترس نداشته باشد، بلکه کسی است که بر آن ترس غلبه کند. و باید بگویم که یک‌سو قصد در سال۲۰۱۸ خنثی شد و این بار در ۲۰۲۲ نیز دوباره خنثی شد.

چرا؟ چون شما اینجا هستید خانم رجوی به‌رغم تهدیدی که وجود داشت، شما سخنرانی‌تان را ایراد کردید و دوباره صحبت خواهید کرد. خانم رجوی، بسیاری از ما با وجود تهدید در این باره صحبت کرده‌ایم. بسیاری از سخنرانان گفتند که هیچ تهدید تروریستی هرگز ما را متوقف نخواهد کرد. مصمم هستیم و برمی گردیم و برمی گردیم و برمی گردیم. تا زمانی که رژیم ایران سرنگون شود.

من به رژیم ایران یادآوری می‌کنم، شما می‌توانید یک نفر را بکشید، می‌توانید هزاران نفر را بکشید، اما هرگز نمی‌توانید آرزوی یک رژیم آزاد و دمکراتیک در ایران را بکشید.

باید نتیجه بگیریم که ما افتخار می‌کنیم برای حمایت از قیام‌های گسترده در ایران، نباید خجالت بکشیم که از قیام‌های مردم در ایران حمایت می‌کنیم زیرا همان‌طور که ویکتور هوگو، شاعر معروف فرانسوی گفت: وقتی دیکتاتوری یک واقعیت است، انقلاب تبدیل به حق می‌شود. وقتی دیکتاتوری یک واقعیت است، انقلاب تبدیل به حق می‌شود.

رژیم ایران منزوی‌تر، ضعیف‌تر می‌شود و هم‌چنان به یک نخ آویزان است. در این میان، شورای ملی مقاومت ایران، تحت رهبری توانمند خانم رجوی، تنها جایگزین پایدار و قابل اعتماد برای یک ایران آزاد و دمکراتیک است. با تشکر از خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران به‌خاطر همه اقداماتی که برای مردم ایران انجام می‌دهید.

به برادران و خواهران عزیزم در ایران می‌گویم پایان رژیم ایران به‌سرعت نزدیک می‌شود، پیروزی شما اکنون قریب‌الوقوع است. خداوند به همه شما برکت بدهد. خداوند به مردم ایران برکت بدهد. خداوند به ایران آزاد و دمکراتیک برکت بدهد. خداحافظ.

 

آناتول شالارو وزیر دفاع مولداوی (۲۰۱۶)

خانم رئیس‌جمهور محترم، مریم رجوی. خانمها و آقایان، برای من باعث افتخار است که امروز در کنار شما هستم. و به‌ویژه در کنار کسانی که زندگی خود را فدای دمکراتیک شدن ایران کرده‌اند. هم‌چنین بسیار خوشحالم که این خوشبختی نصیب من شد که سهم کوچکی در مبارزه‌ای که شما برای آزادی، عدالت و مهمتر از همه احترام به حقوق‌بشر انجام می‌دهید، داشته باشم.

در ایران، که امروز توسط یک رژیم مذهبی اشغال شده است، شهروندان خود را برای هیچ به زانو درآورده است. من به‌خوبی می‌دانم مبارزه با استبداد یعنی چه. دلیل دیگری برای با افتخار ایستادن در کنار شما زندانیان سیاسی سابق در ایران که خود را فدای این ارزش آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر کرده‌اید.

امروز، کل نظام بین‌المللی عمیقاً در حال تحول و در بی‌ثباتی است و ما نمی‌دانیم که جهان فردا چگونه خواهد بود. به‌طور قاطع، رهبری کنونی رژیم ایران انتخاب کرده است که در سمت تاریک جهان قرار بگیرد، و انتخاب کرده است مردم خود را تحت انقیاد در آورد و انتخاب کرده است مردم خود را با نقض کامل حقوق‌بشر شکنجه کند. ما امروز شاهد هستیم که چگونه یک کشور بزرگ با بیش از ۸۰میلیون نفر توسط رهبری فعلی آن به یک وضعیت متزلزل به دور از سیستم بین‌المللی دچار شده است.

ایران به کشوری تبدیل شده که امنیت جهانی را تهدید و صلح را در خاورمیانه مضمحل می‌کند و در راه تبدیل شدن به یک کشور تروریستی هسته‌یی است که صلح جهانی را تهدید می‌کند. من از تجربه خودم می‌دانم که مبارزه برای دموکراسی و آزادی آسان نیست. من هم‌چنین می‌دانم که شما، تحت رهبری رئیس‌جمهور رجوی، وظیفه دارید با برگرداندن (کشور خود) به‌حالت عادی، آن را به یک دموکراسی و حاکمیتی قابل پیش‌بینی تبدیل کنید که به جهان متمدن و ارزشهای آن می‌افزاید.

دوستان عزیز، کشور شما تحت یک دیکتاتوری به سر می‌برد و برنامه ده ماده‌ای که توسط رئیس‌جمهور مریم رجوی ارائه می‌شود، برای متوقف کردن ظلم و ستمی که امروز دهها میلیون شهروند را تحت سلطه خود درآورده، به‌طور مشخص تنظیم شده است. من معتقدم غرب به رهبری آمریکا باید قویاً از مقاومت ایران و تلاش شما برای یک ایران دمکراتیک حمایت کند.

و این نه تنها به نفع مردم ایران، بلکه به نفع تمام دنیا است. کشوری که توسط جنایتکاری مانند ابراهیم رئیسی اداره می‌شود، نباید با آنها و دست‌اندرکاران حملات تروریستی مذاکره کرد. و دست اندکاران تروریسم مانند اسداله اسدی، آنها باید محکومیت خود را بگذرانند نه این‌که به‌عنوان قهرمان به رژیم مذهبی حاکم بر ایران فرستاده شوند. خانم رئیس‌جمهور، خانم رجوی، همراه با رفقای امروزتان در سالن و با میلیون‌ها ایرانی که از شما حمایت می‌کنند، مسئولیت پیروزی و بازگرداندن ایران به صفوف کشورهای متمدن را بر عهده‌دارید.

ما آرزومند دیدن یک ایران غیرهسته‌یی و حامی دموکراسی با فرهنگ غنی و شگفت‌انگیز آن، نه تروریسم، و ارتقا احترام به حقوق‌بشر و آزادی در فردای جهان هستیم. برای شما آرزوی موفقیت دارم و خداوند به ایران و مردم ایران برکت دهد.

متشکرم.

دکتر جمال التهامی وزیر پیشین سرمایه‌گذاری مصر، رئیس حزب حقوق‌بشر و شهروندی

خانم مریم رجوی

خانمها و آقایان شرکت‌کننده سلام بر شما

از مصر نزد شما آمده‌ام؛ از سرزمین تمدنها و آزادیها و پیشرفتهای اقتصادی و اجتماعی.

من در حال حاضر رئیس یک حزب مدافع حقوق‌بشر و حقوق شهروندی هستم.

خبرهایی دربارهٔ موارد نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران شنیدم.

به‌طور خاص قتل‌عام ۳۰هزار زندانی در سال۱۹۸۸ توسط حاکمان ایران که در میان آنها رئیس‌جمهور کنونی رژیم آخوندی، ابراهیم رئیسی نیز حضور داشت.

این خبرها برای من بسیار شوک‌آور بود. هم‌چنین می‌دانم که ۳سال پیش، نیروهای امنیتی و نیروی سپاه رژیم آخوندی ۱۵۰۰تن از مردم ایران را در خیابان در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در نوامبر ۲۰۱۹ کشت.

آنچه دربارهٔ آزاد کردن یک مجرم محاکمه شده در بلژیک با دور زدن قانون صورت می‌گیرد، یک نقض آشکار است.

من رسماً پیامی به رئیس پارلمان بلژیک فرستادم و نسبت به آن اقدام غیرقانونی و باطل که مغایر با قانون حقوق‌بشر و عرفهای بین‌المللی است اعتراض کردم.

شایان ذکر است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی در استبداد دینی حاکم بر ایران فاجعه‌بار است، به‌طوریکه بیکاری و اعتیاد و فقر تا جایی رسیده است که مردم ایران به فروش برخی از اعضای بدنشان روی آورده‌اند؛ مانند کلیه یا قرنیه چشم یا فروش کودکان و رها کردن طفلهای شیرخواره در سطلهای زباله.

با این وجود حاکمان ایران را می‌بینیم که یا درآمدهای این کشور ثروتمند را برای پروژه‌های اتمی خرج می‌کنند یا صرف حمایت از شبه‌نظامیانشان در منطقه می‌کنند یا آنرا غارت و چپاول می‌کنند.

از طرف دیگر ما شاهد اعتراضات و تظاهراتهای مستمر هستیم که گروه‌های مختلفی در ایران برگزار می‌کنند از جمله معلمان و کارگران و بازنشستگان، هم‌چنین زنان ایران نقش مهمی در این تظاهرات ایفا می‌کنند.

هم‌چنین هواداران مقاومت در ایران به فعالیت‌های فشرده‌یی دست می‌زنند با هدف بالا بردن اعتراضها، و این راه صحیح برای پیروزی است.

شایان ذکر است که مجاهدین خلق طی دهه‌های گذشته بهای هنگفتی داده‌اند در رویارویی با استبداد و سرکوب آخوندی و ۱۲۰هزار شهید در راه آزادی فرزندان سرزمینشان در ایران تقدیم کرده‌اند.

این پایداری و بهایی که مجاهدین پرداخت کرده‌اند طی ۴دهه گذشته و پایداری در موضعشان در دفاع از حقوق‌بشر و حقوق شهروندان نشان می‌دهد که آنها جایگزین مناسبی برای رژیم فاشیستی بنیادگرا هستند که اقداماتش را زیر پوش دین انجام می‌دهد.

من از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت می‌کنم و از همه کسانی که خواهان برقراری صلح و امنیت و پیشرفت در این منطقه هستند می‌خواهم حمایت کنند از خواست مردم ایران و مقاومت ایران و برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای برپا کردن یک ایران آزاد و مستقل و شکوفا در آینده نزدیک، یک ایران غیراتمی، بدون شبه‌نظامیان و تروریسم و برای توقف دخالت‌های تروریستی در سوریه و یمن و عراق و لبنان. حقوق‌بشر یک وسیله نیست که بخشیده شود؛ بلکه حکومتها باید از این حقوق برای شهروندان و گروهها حفاظت کنند. سلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

ایهم سامرایی وزیر برق عراق (۲۰۰۵)

سلام بر شما و درود خداوند بر شما

برادران و خواهران مبارز، اعضای قهرمان سازمان مجاهدین در گردهمایی عام سالانه‌تان در سال۲۰۲۲

درود می‌فرستم به رهبر مبارز مقاومت مسعود رجوی قهرمان

درود می‌فرستم به خواهر مبارز رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران مریم رجوی قهرمان

سرفرازی و جاودانگی برای شهیدان مجاهدین خلق و مقاومت ایران و مقاومت عراق علیه آخوندهای ایران و مزدورانش یعنی حاکمان فاسد بغداد

برادران و خواهران

می‌خواهم در ابتدا با تکرار شعارهایی شروع کنم که در حال حاضر در ایران و عراق داده می‌شود،

(مردم ایران) با صدای بلند شعار می‌دهند «ایران آزاد آزاد - خامنه‌ای بیرون بیرون»، «ایران آزاد آزاد - آخوندها بیرون بیرون»

هم‌چنین در بغداد شعار می‌دهند «بغداد آزاد آزاد - آخوندها بیرون بیرون»

این شعار را الآن همه مبارزان در ایران و عراق تکرار می‌کنند.

ایران و منطقه در این روزها در انقلاب به‌سر می‌برد، انقلابی که عزم جزم کرده است تا حاکمیت آخوندی فاسد و کافر و کینه‌جو نسبت به مردم را سرنگون کند.

مقاومت ایران به رهبری قهرمانان مجاهدین خلق در ایران، میز را بر روی سرهای گندیده‌شان چپه می‌کنند.

در داخل ایران هر روز مقرات سپاه پاسداران که نه انقلابی است و نه اسلامی، منفجر می‌شود. و یا مؤسسه‌یی وابسته به رژیم که مخصوص شکنجه و قتل و کشتار مردم قهرمان ایران است مورد هدف قرار می‌گیرد. هم‌چنین مجرمان و قاتلان و تروریستهای آنها توسط مردم در خیابانهای تهران و ایران تصفیه می‌شوند.

حاکمیت آخوندی در حال سقوط است و به سرنگونی نزدیک شده است. مردم ایران بدترین وضعیت را طی ۱۰۰سال گذشته دارند. ارزش پول ایران به ۳۴هزار تومان در مقابل یک دلار رسیده است. این نشان‌دهنده فاجعه اقتصادی و بحرانی است که در حاکمیت آخوندی و سپاه پاسداران جنایت‌کار آن وجود دارد.

برادران و خواهران، حاکمیت آخوندی اقتصاد ایران را نساخته است و باعث پیشرفت مردم ایران نشده است و حتی ساده‌ترین نیازمندی‌های انسان در زمان کنونی ما را برآورده نکرده است. بلکه ایران و مردم را در منطقه و جهان منزوی کرده است به‌طوری‌که اکنون طرد‌شده هستند. در حالی‌که ایران ایستگاه آگاهی و هنر و پیشرفت برای کشورهای جهان بود.

آینده ایران را مبارزه مجاهدین خلق با قدمتی بیش از ۵دهه می‌سازد. مبازره‌یی که نمایندگی می‌شود توسط رئیس‌جمهور مریم رجوی با برنامه ۱۰ماده‌یی‌اش که تضمین کننده یک جمهوری دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و برابری میان افراد جامعه است و خالی از سلاح اتمی و زندگی در رفاه و دوستی و صلح با همسایگانش.

برادران و خواهران گرامی

از بین‌رفتن حاکمان رژیم ایران به‌معنی از بین‌رفتن حاکمان فاسد و جنایتکار بغداد است که گفتگو و پیشرفت و سازندگی را در عراق ذبح کردند و آنرا به فاسدترین رژیم و فقیرتین جامعه و زندانی برای تمامی آزادگان عراق تبدیل کردند که از سال۲۰۰۳ در حال مقاومت هستند؛ زمانی که اولاً آمریکا در جنگ علیه عراق اشتباه کرد و این به‌گفته هر سیاستمدار آمریکایی می‌باشد و با خطای دومش که حاکمیت را به افراد نادان و بیمار و فاسد عراق تحویل داد. خامنه‌ای امروز عراق را اشغال کرده است با استفاده از جاسوسها و مزدورانش که در عراق حاکم هستند و هم‌چنین در حشدالشعبی.

حشدالشعبی در حال حاضر در عراق مانند سپاه پاسداران رژیم ایران می‌باشد. آنها مزدوران رژیم آخوندی هستند و دنیا باید اینرا بداند و با آنها بر همین اساس برخورد کنند.

انقلاب ۲۰۱۹ قیام مردمی مقاومت عراق در مناطق غربی و جنوبی و میانی بود انقلاب عراق ادامه دارد و رو به گسترش است به همراه شما در یک جبهه تا همه به پیروزی برسیم در یک خاورمیانه جدید که مالامال از امید و زندگی شرافتمندانه و آزاد و دمکراتیک باشد که توسط نیروهای عدالت جو رهبری می‌شود.

انقلاب اکتبر ۲۰۱۹ در عراق به دنیا ثابت کرد که شیعه عراق که خامنه‌ای ادعا می‌کند نماینده آنهاست، به‌عکس آنها از او متنفر هستند و از رژیمش متنفر هستند و حتی شعارهایشان در آنزمان به آسمان رسید وقتی می‌گفتند «خامنه‌ای بیرون بیرون - بغداد آزاد آزاد».

خواهران و برادرانم

کافیست که آرزوی بازگشت به تهران داشته باشیم، و در ادامه باید این رؤیا را محقق کنیم و انشاءالله سال آینده در تهران جشن خواهیم گرفت.

حکومت آخوندی در حال سقوط است و ما باید آنرا از صفحه روزگار پاک کنیم و مردم را رهنمون سازیم به آزادی و پیروزی. باید آن بت را سرنگون کنیم و اکنون زمان آنست و الله اکبر.

از طرف جنبش مردم عراق این یادبود پر ارج را به شما تبریک می‌گویم. الله اکبر و سربلندی از آن تمام کسانی است که در این منطقه عزیز در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند. والسلام علیکم ورحمه وبرکاته

 

حاتم السر علی - وزیر پیشین بازرگانی و ترابری سودان

حداقل شما که با من هم‌نسل هستید، یعنی افراد مسن، به یاد می‌آورید که خانم مارگارت تاچر نخست‌وزیر انگلستان ملقب بود به «زن آهنین» یا «بانوی آهنین» و منبع نیرویش این بود که او مبارزه سیاسی و پارلمانی می‌کرد.

ما اکنون در برابر یک سمبل و یک بانویی قرار داریم که نه آهنین بلکه قوی‌تر از آهن است؛ او «بانوی پولادین» بانوی مبارز مریم رجوی است.

ما در برابر یک الگو قرار داریم که باید دنیا از آن حمایت و پشتیبانی کند. بانویی که قوی‌ترین جنبش مقاومت را رهبری می‌کند، نه در پارلمان و نه در حکومت و نه در خانه شمارهٔ۱۰ در خیابان داونینگ (نخست‌وزیری انگلستان)، بلکه در تظاهراتها و حرکتهای اعتراضی و در عمل مبارزاتی و نظامی و فعالیت دیپلماتیک و تبلیغاتی، برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و صلح و ثبات. از این‌رو بر همه ما واجب است که موضع حمایت‌کننده و پشتیبانی‌کننده و تأیید‌کننده داشته باشیم در قبال جنبش مقاومت ایران که توسط بانوی مبارز مریم رجوی رهبری می‌شود.

ما دعوت را پذیرفتیم. اینجانب که در حال صحبت هستم از آفریقا آمده‌ام، از کشور عربی آفریقایی سودان.

از این‌رو ما حامل درودهای مردم‌مان هستیم، مردم دنیا، که همه آنها درود می‌فرستند به بانوی مبارز مریم رجوی و مبارزان جنبش مقاومت، و آنها را تأیید می‌کنند و حمایت می‌کنند و تبریک می‌گویند و محترم می‌شمارند و تقدیر می‌کنند مبارزات شجاعانه‌تان و مواضع شجاعانه‌تان در برابر رژیم آخوندی را تا این‌که ایران تبدیل به ایرانی صلح‌جو و با ثبات و آزاد و دمکراتیک بشود و رژیم آخوندی برای همیشه سرنگون شود و امنیت و ثبات به منطقه و جهان بازگردد و این انشاءالله بسیار زود محقق خواهد شد. ما رخدادهای تغییر که در کل دنیا در جریان است را ملاحظه و پیگیری می‌کنیم. در شأن و توانایی جوانان مقاومت ایران است که این تغییر و آزادی و دموکراسی را محقق کنند؛ امری که بابت آن بهای هنگفتی دادند با خون و جان و شهیدان که ما دیروز آن فداکاریها را دیدیم در موزه تاریخی مقاومت که بیان‌کنندهٴ حقیقت درد و رنجی است که بر آنها روا شده است. می‌بایست جهان آزاد در کنار آنها بایستد

از این‌رو ما از اینجا اکنون اعلام می‌کنیم که ما همبستگی می‌کنیم و فرامی‌خوانیم به یک کارزار قدرتمند در همبستگی با مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی به‌عنوان آلترناتیو دمکراتیک حقیقی که صلح و دموکراسی و عدالت و امنیت و ثبات را محقق می‌کند. با تشکر بسیار و درود بر شما.

 

 

موسی خلف وزیر مشاور پیشین دولت اردن

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران،

برادران و خواهران محترم در سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران

با بهترین درودها

این برایم مایه مسرت است که در کنار شما در چنین کنگره بزرگی باشم چرا که ما مستمراً خبرهای شما را دنبال می‌کنیم و از وضعیت بن‌بست در ایران آگاه هستیم و نیز از نارضایتی ایرانیها و اعتراضات مستمر آنان برای این‌که بتوانند به حقوقشان دست یابند، این رژیم فاشیست طی چهار دهه از حاکمیت‌اش چیزی جز فقر و محرومیت برای ایرانیان، و تخریب و ویرانی و ترور برای منطقه به ارمغان نیآورده است. همان‌گونه که در اردن شاهد بودیم شبه‌نظامیان وابسته به این رژیم قصد داشتند به کشور ما لطمه بزنند به این ترتیب که مواد مخدر را از مرز سوریه وارد اردن کنند اما نیروهای مسلح ما جلویشان را گرفتند

ما از این امر آگاه هستیم که ایرانیها قیام کرده‌اند که وضعیت را در این کشور بزرگ تغییر دهند کشوری با تمدنی قدیمی، و این‌که مقاومت ایران با تمام توانش در داخل ایران و خارج آن، تلاش می‌کند که رژیم کنونی را با ایرانی آزاد و دمکراتیک جایگزین کند، ایرانی که تضمین کننده آزادی، پیشرفت و شکوفایی برای مردم ایران باشد و برای مردم منطقه صلح و برادری بیاورد.

این مایه تأسف است که در طول قرن گذشته، هم رژیم شاه و هم‌چنین رژیم ولایت فقیه تاریخی طولانی از تجاوزگریها و سیاستی تحقیرآمیز، علیه خلقهای این منطقه داشته‌اند با این حال ما ایمان راسخ داریم که سیاستهای این دو رژیم ربطی به ایرانیها و فرهنگ و تاریخ آنها ندارد. فرهنگ اصیل ایرانیان بر اساس دوستی با سایر خلقهاست و ما در همین جا، شاهد مناسبات مجاهدین با برادران عربشان هستیم. اما بسیار امید بسته‌ایم به مجاهدین خلق به‌عنوان نیروی اصلی مقاومت ایران، که به اسلام دمکراتیک و بردبار ایمان دارند و بر همین اساس منشور ده ماده‌ای خانم مریم رجوی را مورد تأیید قرار می‌دهیم که مژده دهنده ساختن ایرانی است آزاد، پیشرفته و صلح دوست... .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

 

احمد مسیبلی - مشاور وزیر تبلیغات یمن

خانم مریم رجوی! مبارز و آزاده بزرگ، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت

خواهران و برادران مجاهد، اعضای مقاومت ایران. به‌نام اعضای پارلمان و دیپلماتها و مردم بزرگ، مردم مبارز و آزاد ه یمن، و مردمی که امروز سوگوارند و اشک می‌ریزند و از آخوندهای ایران رنج می‌کشند

آخوندهایی که یمن را ویران کرده‌اند و به آن تجاوز کرده و دهها و صدها هزار یمنی را کشته‌اند درودهای فراوان به شما و تمامی هیئتهایی که از گوشه و کنار جهان به اینجا آمده‌اند.

امروز به‌عنوان نماینده وزارت تبلیغات و مردم یمن در کنار شما هستیم. ما همواره در مبارزه مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران در کنار شما هستیم.

اجازه دهید به‌عنوان کسی که از یمن می‌آیم مقدار بیشتری وقت شما را بگیرم چرا که امروز یمن بهای دخالتهای گسترده رژیم را همان‌گونه که در عراق داشت، می‌پردازد. رژیم ایران در سوریه دخالت کرد، در بیروت دخالت کرد و امروز حقوق کشور یمن به‌عنوان کشوری دیرپا و اصیل عرب را نقض می‌کند. من ایمان دارم که مبارزه مجاهدین خلق دروازه اصلی پایان دادن و رهایی از تروریسم آخوندها و عمامه‌داران حاکم بر ایران است که با تأسف بسیار زیاد همه چیز را در کشورهای عرب نقض کرده‌اند.

خانم رجوی، خلقهای عرب با شمایند. تمامی مردم عرب با شما هستند. مردم عرب امروز صدای بزرگی را در مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت می‌شنوند که اثبات می‌کند ایران، خامنه‌ای و رئیسی و خمینی و قاتلان و جنایتکاران نیست بلکه در ایران مجاهدین خلق هستند که صدای دموکراسی اند. ایران کشور مبارزان آزاده‌ای است که صدای صلح و محبت در آن است نه صدای موشکهای بالستیکی و پهپادهایی که کشورهای عرب را بمباران می‌کنند و مردم یمن را می‌کشند. امروز من صدایم را بلند کردم و با شما گریستم چرا که به‌نام مردم یمن می‌گریم که امروز توسط آخوندهای حاکم بر ایران به‌قتل می‌رسند.

سر افعی در تهران است و می‌بایست که بریده و نابود شود. همان‌گونه که خانم مریم رجوی خواهان لیست‌گذاری تروریستی قاتلان و جنایتکاران در داخل ایران شد من می‌گویم تنها آنها تروریست نیستند بلکه بازوان آنها که خلقهای عرب را به‌قتل می‌رسانند نیز تروریست هستند. مردم یمن توسط شبه‌نظامیان و حوثی‌ها و سرانگشتان رژیم ایران در یمن و هم‌چنین در بیروت و سوریه و عراق کشته می شوند. از این رو از طریق شما خواهان آنم که تمامی گروه‌های وابسته به رژیم ایران لیست‌گذاری تروریستی شوند و این به عهده تمامی دوستان ما در اروپا و آمریکا و جهان است. نمی‌خواهم سخنانم را طولانی کنم

ولی ایمان قاطع دارم همان‌گونه که ما امروز با شما در اشرف ملاقات می‌کنیم به‌زودی در تهران با شما ملاقات خواهیم کرد. پس از آن در صنعا و بیروت و عراق و سوریه و در تمامی کشورهایی که آخوندهای حاکم بر ایران به آنها تجاوز کرده و آنها را ویران کرده‌اند با هم ملاقات خواهیم کرد.

ایران آزاد خواهد شد. سوریه و عراق و لبنان و یمن از چنگال این وحشیان تشنه به خون آزاد خواهد شد. صلح و امنیت و محبت باز خواهد آمد و در ایران خواهیم بود. ایران هرگز دشمن ما عربها نیست بلکه دشمن ما کسانی هستند که بر ایران حاکمیت می‌کنند و مردم ایران و یمن و خلقهای عرب را به‌قتل می‌رسانند.

خانم مریم رجوی مبارز قهرمان و آزاده! و خواهران و برادران در سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران! مبارزه شما مبارزه ما است. مبارزه شما مبارزه ما است. آنچه که شما ارائه می‌کنید تنها برای آزادسازی ایران نیست بلکه برای آزادسازی هر قطعه زمینی است که رژیم ایران آنرا به اشغال خود در آورده و مردمانش را به‌قتل رسانده و نابود کرده است.

در پایان از طرف مردم یمن و رهبری و دولت یمن از شما و مجاهدین خلق تشکر بسیار زیاد می‌کنم. از تمامی مبارزان آزاده تشکر می‌کنم. خانم رجوی! ما با شما و با هرانچه که برای آن تلاش می‌کنید هستیم. با میثاق شماییم و با هر آنچه که ارائه می‌کنید هستیم چرا که ایمان داریم آنچه که ارائه می‌کنید و خواهان آن هستید همان خواسته‌های مردم عرب است که با کمال تأسف رژیم ایران آنها را نابود کرده است.

سلام بر صلح و عشق و محبت و پیشرفت و سلام بر تمامی آزادگان در سراسر جهان. سلام بر تمامی شهیدانی که در راه صلح و آزادی و محبت و پیشرفت جان باختند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a23ffc28-4c2c-4617-a138-cf19c2b8a75f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات