728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی انجی کریگ، برد آشنایدر، تام امر، فرنچ هیل

انجی کریگ - برد آشنایدر - تام امر - فرنچ هیل
انجی کریگ - برد آشنایدر - تام امر - فرنچ هیل

سخنرانی چهار عضو مجلس نمایندگان آمریکا

انجی کریگ – عضو کمیتهٔ انرژی و تجارت کنگرهٔ آمریکا

سلام به‌همگی. قبل از هر چیز، می‌خواهم از شما تشکر کنم که مرا برای سخنرانی در این برنامهٔ مهم امروز دعوت کردید. مفتخرم که به‌همکارانم و همهٔ شما در سراسر جهان بپیوندم تا حمایت خود را از یک ایران دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت ابراز کنم. در کنگره، من در حمایت از صلح و ثبات در خاورمیانه کار می‌کنم که از طریق حمایت از قطعنامهٔ ۱۱۸ است. قطعنامه‌یی که بدون هیچ ابهامی اعلام می‌کند، کنگرهٔ آمریکا در کنار مردم ایران در مبارزه مستمر آنها برای ایجاد تغییر بنیادین و پایدار در میهنشان ایستاده است.

با حمایت از این قطعنامه، من در کنار نمایندگان از هر دو حزب می‌ایستم تا نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را محکوم کنم، شامل اقدامات خشونت‌بار در سرکوب جنبش اعتراضات دمکراتیک سال۲۰۱۹ که طی آن حدود ۱۵۰۰ایرانی بی‌گناه کشته شدند. تا به‌امروز، ایرانیان بی‌شماری فقط به‌جرم بیان خواست خود برای دموکراسی حقیقی در بازداشت به‌سر می‌برند.

ایالات متحده باید به‌تلاش خود برای حسابرسی از این رژیم به‌دلیل رفتار خصمانه و غیرقانونی‌اش، هم در برابر شهروندان (در داخل) و هم در سراسر جهان، ادامه دهد.

من معتقدم که مردم ایران باید آینده کشورشان را رقم بزنند و من در کنار مردم شجاعی می‌ایستم که شجاعانه علیه رژیم ایستاده‌اند و خواهان آزادی‌های بنیادین برای هموطنان خود شده‌اند.

آزادی و دموکراسی در ایران دست‌یافتنی است و من از شما به‌خاطر تلاش پیگیرتان برای آزادی قدردانی می‌کنم. از همهٔ شما به‌خاطر زحمت و حمایت و تعهدتان برای یک ایران آزاد متشکرم. روزی عالی در پیش داشته باشید.

برد آشنایدر – عضو کمیتهٔ امور خارجی کنگرهٔ آمریکا

سلام، من نمایندهٔ کنگره برد آشنایدر هستم. بسیار خوشحالم که امسال در کنفرانس شما سخنرانی می‌کنم. می‌خواهم از همهٔ شما تشکر کنم به‌خاطر حضورتان در اینجا، به‌ویژه با توجه به‌انتخابات اخیر در ایران؛ انتخاباتی که نه آزاد بود، نه ناعادلانه. فعالیت‌ها و تلاش‌های شما برای پاسخگو کردن رژیم ایران و سایر کشورهای جهان نه تنها در برابر شهروندانشان بلکه در برابر حقوق‌بشر حیاتی است.

در تمام مدت فعالیتم در کنگره، من از دولت ایالات متحده خواسته‌ام که رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر و عدم بردباری در برابر مخالفان سیاسی مورد حسابرسی قرار دهد.

در سال۲۰۱۹ ۱۵۰۰نفر در اعتراضاتی که به‌مرگبارترین سرکوب از سال۱۹۷۹ تبدیل شد، به‌دست رژیم ایران کشته شدند. این فاجعه فقط یک اتفاق منفرد نبود.

سرکوب سال۲۰۱۹ بخشی از چندین دهه سوءرفتار رژیم ایران در قبال مردم بود. ضروری است که یاد هزاران ایرانی را گرامی بدانیم که در دهه‌های گذشته جان‌باخته‌اند. ایالات متحده باید همیشه در کنار کسانی قرار بگیرد که از حق سیاسی خود استفاده می‌کنند. خاورمیانه و کل جهان از یک جمهوری دمکراتیک در ایران سود خواهند برد که به‌آزادی احترام می‌گذارد و همهٔ ما آن‌را عزیز و گرامی می‌داریم.

ما نباید از هیچ تلاشی در محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران فروگذار کنیم و باید از این رژیم حسابرسی کنیم. این امر هم‌چنین شامل جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی است. از آنجا که رژیم ایران از حزب‌الله و سایر گروه‌های تروریستی نیابتی حمایت می‌کند، ضروری است ایالات متحده با همهٔ متحدانش همکاری کنند تا رژیم ایران از دستیابی به سلاح اتمی دور بماند.

بنابراین یک‌بار دیگر از شما سپاسگزارم به‌خاطر آگاهی‌بخشی نسبت به‌مبارزه مردم ایران برای آزادی و افزودن صدایی به‌بی‌صدایان. من کنار شما ایستاده‌ام.

تام امر – عضو کمیتهٔ مالی کنگرهٔ آمریکا

سلام به‌همگی. اسم من تام امر است و نمایندهٔ حوزه ششم کنگره از مینسوتا هستم.

ممنونم که مرا دعوت کردید تا به‌اجلاس امروز بپیوندم. مفتخرم که در کنار همهٔ شما بایستم، در مأموریتتان برای یک ایران آزاد و دمکراتیک.

امروز با اهداف مشترک دور هم جمع شده‌ایم: پایان سرکوب، پایان ظلم و پایان ترور. همان‌طور که همهٔ شما می‌دانید، این به‌اصطلاح «رئیس‌جمهور» ابراهیم رئیسی به‌هیچ‌وجه انتخاب واقعی مردم ایران نیست و آینده‌یی بهتر را برای آنها به‌ارمغان نخواهد آورد. ولی ما نباید امیدمان را از دست بدهیم. چالشهای پیش رو نباید ما را دلسرد کند، بلکه به‌عکس باید عزممان را جزم‌تر کند.

امسال من دوباره از حامیان مشترک قطعنامه‌یی در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده بودم برای محکوم کردن تروریسم حکومتی که ایران را به‌مدت چند دهه گرفتار کرده و برای ابراز حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دمکراتیک و غیراتمی.

همراه هم می‌توانیم در انتظار روزی باشیم که همهٔ ایرانیان قادر باشند بدون ترس زندگی کنند. ممنونم از امید شما برای یک ایران آزاد و به‌خاطر سخت‌کوشیتان برای محقق‌کردن این هدف. و مجدداً تشکر می‌کنم که اجازه دادید امروز به‌شما بپیوندم.

فرنچ هیل – نمایندهٔ کنگرهٔ آمریکا، عضو کمیتهٔ مالی

سلام به‌همهٔ شما شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی ایران آزاد۲۰۲۱. افتخار می‌کنم که در اجلاس امسال در حمایت از ایران دمکراتیک و آزاد شرکت کنم.

طی ۴دههٔ گذشته، مردم ایران تحت دیکتاتوری وحشیانهٔ آخوندها در تهران زندگی کرده‌اند.

آخوندها و ارتش (رژیم) ایران همگی به‌هزینهٔ شهروندان عادی ایرانی سود می‌برند؛ (مردمی که) خواست خود را برای برخورداری از دولتی نشان داده‌اند که به‌حاکمیت قانون احترام بگذارد و از مردم ایران در مقابل تروریست‌های بین‌المللی حمایت کنند. مردم ایران به‌حق خواستار پاسخگویی بیشتر هستند. هیچ‌کس نباید تحت استبداد زندگی کند و تحت بهره‌کشی حکومت خود باشد. مردم ایران خواهان تغییر هستند و از آزادی و دموکراسی حمایت کرده‌اند.

متأسفانه هزاران نفر دستگیر و میلیون‌ها تن زندانی شده‌اند، آن‌هم به‌دلیل عقایدشان و تلاش‌هایشان برای ترویج حقوق‌بشر و کرامت. این رفتار نباید تحمل شود و من اقدامات این رژیم استبدادی را محکوم می‌کنم. من در کنار مردم ایران ایستاده‌ام. آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است.

در این کنگره، مفتخرم که یکی از حامیان مشترک قطعنامهٔ ۱۱۸ باشم، در حمایت از مردم ایران که در اعتراضهای مشروع علیه رژیم ایران شرکت می‌کنند.

آزادی و دموکراسی در ایران دست‌یافتنی است و من از سازمان جوامع ایرانیان مقیم آمریکا به‌خاطر فعالیتتان جهت دستیابی به‌یک ایران دمکراتیک و آزاد قدردانی می‌کنم.

آمریکا طرفدار آزادی است و من در کنار مردم ایران ایستاده‌ام که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند و خواهان آزادی‌های بنیادینی هستند که ما اغلب در ایالات متحده آن‌را بدیهی می‌دانیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8d4e053-1115-4baa-a710-9eec9d2563da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات