728 x 90

گردهمایی بزرگ مقاومت - ویژه نامه‌های واشنگتن‌تایمز

ویژه نامه  واشنگتن تایمز
ویژه نامه واشنگتن تایمز

روزنامه واشنگتن‌تایمز در دو ویژه نامه در دو شماره پیاپی خود در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت، به معرفی آلترناتیو دموکراتیک و برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آینده و همچنین گزیده‌ای از بیانیه شخصیتهای برجسته آمریکا در حمایت از مقاومت ایران همراه با تصاویری از قیام مردم ایران در شهرهای مختلف علیه رژیم آخوندی و فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای ایران پرداخت.

 

در ویژه نامه ۲۰ژوئن واشنگتن تایمز این مطالب بچشم می‌خورد.

صفحه اول: ایران آلترناتیو

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران

واشنگتن تایمز در این صفحه به و یژگیهای آلترناتیو و جایگزین دیکتاتوری آخوندی، از جمله دربرگرفتن تمایلات مختلف سیاسی و تنوعات ملی و مذهبی و اجتماعی و همچنین پایداری در رویارویی با رژیم در کارزارهای پیچیده نظیر پروژه‌های اتمی و تروریسم و برخورداری از به‌رسمیت شناخته شدگی بین‌المللی پرداخته است.

 

صفحه دوم: برنامه ده ماده‌ای

واشنگتن تایمز با درج رئوس برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی می‌نویسد:

-یک حکومت جمهوری مبتنی بر آراء مر‌دم

-یک نظام کثرت‌گرا و آزادی احزاب و اجتماعات

-دفاع از لغو حکم اعدام در ایران آزاد شده فردا

-دفاع از جدایی دین و دولت

-برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی

-قضاییه مستقل

-احترام به حقوق‌بشر و متعهد به بیانیه جهانی حقوق‌بشر و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌الملل

-برسمیت شناختن مالکیت شخصی و سرمایه‌گذاری خصوصی، حفاظت از محیط‌زیست

-یک سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز

-ایرانی غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی

 

تظاهرات گسترش یابنده در سراسر ایران

صفحه سوم: تظاهرات گسترش یابنده در سراسر ایران، ۱۵۴۵ اعتراض و تظاهرات در ماههای آوریل و مه

تظاهرات ضدحکومتی در ۱۴۲شهر که پایه‌های رژیم را لرزاند. گسترده‌ترین شعارها عبارت بودند از: مرگ بر خامنه‌ای، روحانی؛ اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمامه ماجرا؛ دشمن ما همین جاست، دروغ می‌گن آمریکاست.

 

فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای ایران

در قسمت پایین صفحه۳، عکسهایی از فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای مختلف از حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت درج شده است؛ همچنین تصاویری از اعتراضات اقشار مختلف مردم علیه ستم و سرکوب رژیم از جمله اعتصاب سراسری کامیون‌داران و غارت‌شدگان و سایر اقشار مردم

 

صفحه ۴: در برگیرنده عکسهایی از گردهمایی سال گذشته مقاومت است

 

در ویژه نامه ۲۷ژوئن واشنگتن تایمز این مطالب بچشم می‌خورد:

صفحه اول و صفحه دوم: برنامه ده ماده‌ای و پیامهای مریم رجوی به تظاهرات و اعتصاب‌کنندگان در تهران و سایر شهرهای ایران

اطلاعیه شورا در رابطه با اظهارات رئیس قوه قضاییه رژیم در مورد اعدام تظاهر کنندگان

اظهارات خامنه‌ای درباره نقش مجاهدین در قیام دی ماه

اعتراف معاون فرمانده سپاه، ثنایی راد به نقش مجاهدین در قیام دی ماه.

 

در صفحه سوم این مطالب به چشم می‌خورند:

قیام و اعتراضات پایتخت ایران، تهران را تکان می‌دهد.

تظاهرات گسترده در تهران و سایر شهرهای ایران در ۲۴ژوئن ۲۰۱۸رخ داد و ادامه یافته است. تظاهرات در پی اعتصابها در بازار و مراکز خرید اصلی در پایتخت رخ داد.

مردم علناَ نیروهای سرکوبگر را به چالش طلبیده و آنها را مجبور به فرار کردند و موتورسیکلتهای آنها را آتش زدند. آنها شعار می‌دادند:

مرگ بر خامنه‌ای، روحانی، اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا، دشمن ما همین جاست، دروغ می‌گن آمریکاست، سوریه رو رها کن، فکری به‌حال ما کن، نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران.

در قسمت پایین همین صفحه، عکسهایی از قیام تهران و فعالیتهای کانونهای شورشی در حمایت از گردهمایی مقاومت در پاریس درج شده است

 

بیانیه شخصیتهای آمریکایی در حمایت از شورای ملی مقاومت 

در صفحه ۴: بخش‌هایی از بیانیه شخصیتهای برجسته آمریکایی در حمایت از شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی درج شده است. در این بخش از جمله آمده است:

 

ما، هیأت آمریکایی شرکت‌ کننده در گردهمایی سالانه ایران آزاد مفتخریم که در کنار همکارانمان از سراسر جهان و بسیاری از دوستان شورای ملی مقاومت ایران بایستیم که به‌مدت چند دهه قاطعانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده‌اند

 

ما از سیاستی حمایت می‌کنیم که به تروریسم، جنگ فرقه‌یی، تهدیدات موشک بالستیک توسعه سلاحهای غیرمتعارف، دخالت در سایر کشورها و نقض فاحش حقوق‌بشر از جانب رژیم ایران

بگوید: «دیگر بس است»

 

ما در کنار ۸۰میلیون شهروند ایرانی ایستاده‌ایم که خواستار کرامت و آزادی هستند و کاملاًً درک می‌کنیم که چرا معترضان در سراسر کشور به هیچ‌یک از بخش‌های این رژیم برای یک تغییر مثبت امیدی ندارند و این احساس‌ آنها در شعار اوج‌گرفته «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا دیگر تمامه ماجرا» منعکس شده است.

 

- اظهارات مکرر ولی‌فقیه و سایر شخصیت‌های رژیم در همین سال جاری، به‌روشنی نقش شورای ملی مقاومت را در داخل ایران در کمک به مردم در ارتباطات، سازماندهی و اطلاع‌رسانی به‌رغم تلاش‌های رژیم برای کنترل شبکه‌های خبری و سرکوب نارضایتی‌ها تأیید می‌کنند.

 

اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران ایده دخالت نظامی خارجی را رد کرده و تأکید می‌کند که خاتمه‌دادن به حاکمیت سرکوبگر رژیم، برعهده مردم ایران است. با توجه به افتخارات ملی و‌ آرمانهای ملت ایران، ما چنین نمی‌پنداریم که تغییر در ایران به جنگ و آشوب راه خواهد برد. برعکس، ما اعتقاد داریم که تغییر دموکراتیک در ایران بیشتر از هر واقعه‌یی به ثبات و فروکش‌ کردن آتش افراط‌گرایی در منطقه کمک خواهد کرد

 

- جنبش مقاومت، پایگاه گسترده خود در جامعه ایران، توانمندی‌اش در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم‌گیر تشکیلاتی و توانمندی خود برای افشای اسراری که (رژیم) تهران مصمم است آنها را از مردم ایران و جهان مخفی نگه دارد نشان داده است. این سازمان سال‌ها(ی بسیاری) را صرف آماده‌سازی انتقال آرام و کاملاًً دموکراتیک قدرت به نمایندگان منتخب مردم ایران، کرده است.

 

در همین زمینه:

 

هشت ویژگی یک آلترناتیو:

مریم رجوی: هشت ویژگی آلترناتیو

۱. سازمان: ساختار سازمانی استوار و توانمندیهای سازمانی پایدار، هم در داخل ایران و هم خارج از کشور، آن را قادر می سازد که به عنوان موتور برای تغییر عمل کند.

 

۲. رهبری فکری: رهبری خبره و ماهر که قادر به برخورد با حاکمیت مذهبی است، در حالی که هر دو جذاب و قادر به متحد کردن مردم هستند . (مثل)لیزر - متمرکز بر تغییر رژیم ایران است.

 

۳. پلاتفرم: یک برنامه صریح که نشان دهنده آرمانهای مردم است و مطابق با معیارهای بین المللی است که کشور را به جلو حرکت می دهد و با دیکتاتوری قبلی و همچنین حکومت مذهبی کنونی تفاوت دارد.

 

۴. تنوع: تحت پوشش قرار دادن گرایش های گوناگون سیاسی و ترویج حقوق قومیت های مختلف و اقلیت های مذهبی در ایران. برخوردار از حمایت گسترده مردمی در داخل و خارج از ایران.

 

۵. پایداری: تمایل به تحمل سختی و ریسک برای رسیدن به هدف آزادسازی ایران و یک سابقه اثبات شده برای پرداخت هزینه برای پیشبرد حرکت به جلو.

 

۶. کمیت: اثربخشی در تضعیف اقدامات و موقعیت های رژیم و توانایی حمایت از مبارزات ضد دولتی پیچیده (مانند افشای سایت های هسته ای و شبکه تروریستی رژیم).

 

۷. هماورد اصلی رژیم: که توسط رژیم جدی گرفته شده است؛ شبکه وسیع آن در داخل ایران، که نقش مهمی در سازماندهی اعتراضات داشته باشد، باعث می شود که رژیم دائما به نقش عمومی مقاومت و نقش آن در برقراری ارتباط با مخاطبان خارجی اش اعتراف کند.

 

۸.  موقعیت بین المللی: برخورداری از مشروعیت و پشتیبانی بین المللی دو حزبی، و توانایی نشان دادن فشار جهانی علیه رژیم و حمایت از مردم ایران است.

 

 

برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای آینده ایرانده ماده‌ای مریم رجوی


۱. از نظر ما آرای مردم تنها ملاک سنجش است و بر همین اساس خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم.

۲. ما خواهان یک نظام کثرت گرا، آزادی احزاب و اجتماعات هستیم.

در ایران فردا ما به کلیه آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم.  و بر آزادی بیان و آزادی کامل رسانه‌ها و دسترسی بی‌قیدوشرطِ همگان به فضای مجازی تأکید داریم.

۳. ما در ایران آزاد شده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.

۴. مقاومت ایران از جدایی دین و دولت دفاع خواهد کرد، هرگونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود.

۵. ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی معتقدیم.

هر گونه اشکال تبعیض علیه زنان ملغی خواهد شد، و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، و تحصیل و اشتغال برخوردار خواهند بود.

۶. ایران فردا، کشور عدالت و قانون است.

ما خواهان ایجاد یک نظام قضایی مدرن مبتنی بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات هستیم. همچنین قانون شریعت آخوندی در ایران فردا جایی نخواهد داشت.

۷. ایران فردا کشور احترام به حقوق‌بشر است. ما متعهد به «بیانیه جهانی حقوق‌بشر» و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌المللی ازجمله، «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «کنوانسیون علیه شکنجه» و «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» می‌باشیم. 

۸. ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم. و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار تمام مردم ایران باید از فرصتهای برابر برخوردار باشند.
از نظر ما ایران فردا کشور حفاظت از محیط زیست و احیاء آن خواهد بود.

۹.  سیاست خارجی ما مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد خواهد بود و با همه کشورها رابطه خواهیم داشت.

۱۰. ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاح‌های کشتار جمعی خواهد بود.

 

تظاهرات گسترده در سراسر کشور گسترش می‌یابد
۱۵۴۵تظاهرات در آوریل و می ۲۰۱۸

تظاهرات گسترده در سراسر کشور گسترش می‌یابد

نصب تصاویر خانم مریم رجوی در همدان و تهران توسط کانونهای شورشی

نصب تصاویر خانم مریم رجوی در همدان و تهران توسط کانونهای شورشی

 

ده‌ها هزار معترض در شهر کازرون، جنوب ایران در 2018آوریل

ده‌ها هزار معترض در شهر کازرون، جنوب ایران در ۲۰۱۸آوریل

پوستر خانم مریم رجوی از بالای یک گذرگاه در تهران آویزان است

پوستر خانم مریم رجوی از بالای یک گذرگاه در تهران آویزان است

 

صدها هزار راننده کامیون در ماه می و ژوئن ۲۰۱۸ اعتصاب سراسری را آغاز کردند

صدها هزار راننده کامیون در ماه می و ژوئن ۲۰۱۸ اعتصاب سراسری را آغاز کردند

 

در ماه ژانویه 2018 مالباختگان(غارت‌شدگان) در حال اعتراض به مؤسسه مالی کاسپین مارس 2018- کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در حال اعتراض

در ماه ژانویه ۲۰۱۸ مالباختگان(غارت‌شدگان) در حال اعتراض به مؤسسه مالی کاسپین  - مارس ۲۰۱۸- کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در حال اعتراض

 

به صدای ایرانیان برای تغییر رژیم و دموکراسی بپیوندید

ویلپنت، فرانسه اول ژوئن ۲۰۱۷ – چندین مقام سابق و فعلی از صاحبان قدرت از اروپا،ایالات متحده و خاورمیانه درمراسم ایران آزاد در سال ۲۰۱۷ در پاریس شرکت کردند بسیاری از آنها در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ در پاریس شرکت خواهند کرد.

ویلپنت پاریس

 

 

پاریس، اول ژوئن 2017: دهها هزار ایرانی و حامیان‌شان در گردهمایی برای ایران آزاد، تغییر رژیم

پاریس، اول ژوئن ۲۰۱۷: دهها هزار ایرانی و حامیان‌شان در گردهمایی برای ایران آزاد، تغییر رژیم

 

جوانان بسیار فعال و گسترده‌یی در تظاهرات ۱ژوئیه۲۰۱۷ حضور داشتند و در مراسم سال جاری حضور خواهند یافت

جوانان بسیار فعال و گسترده‌یی در تظاهرات ۱ژوئیه۲۰۱۷ حضور داشتند و در مراسم سال جاری حضور خواهند یافت

 

 

 

 

واشنگتن تایمز: ایران - معرفی برنامه های آلترناتیو شورای ملی مقاومت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/986fbd34-f881-4d46-91f4-aed7375dcc20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات