728 x 90

گاردین: جیک سالیوان برای جلب حمایت از طرح اوکراین در مذاکرات عربستان شرکت خواهد کرد

جیک سالیوان
جیک سالیوان

گاردین روز ۹مرداد نوشت: مشاور ارشد آمریکایی برای جلب حمایت از طرح اوکراین در مذاکرات عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.
انتظار می‌رود جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، آخر هفته در نشستی در عربستان سعودی شرکت کند که در آن اوکراین و متحدانش تلاش خواهند کرد تا کشورهای جهانی را متقاعد کنند که از پیشنهادهای کی‌يف برای پایان دادن به جنگ حمایت کنند.

به گفته مقامات درگیر در برنامه‌ریزی برای این نشست، هدف اصلی این نشست بیرون کشیدن کشورهای بی‌طرف مانند برزیل و هند در رویکرد آنها به تهاجم روسیه است.

این نشست توسط اوکراین فراخوان داده شده است و امیدوار است که محل برگزاری عربستان ممکن است مشارکت چینیها را جلب کند، اما تاکنون هیچ تاییدی وجود ندارد که پکن نمایندگانی را اعزام کند.

 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال که برای اولین بار از مذاکرات برنامه‌ریزی شده خبر داد، عربستان سعودی و اوکراین از ۳۰کشور از جمله اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا دعوت کرده‌اند...
قرار است نشست مقامات ارشد امنیتی در جده برگزار شود و در صورت حضور شخص سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، این دومین سفر وی به شهر بندری دریای سرخ طی ۱۰روز گذشته خواهد بود. او روز پنجشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد و دیگر مقامات سعودی درباره ثبات خاورمیانه گفتگو کرد.

یک مقام آمریکایی گفت: ما انتظار داریم که شرکت‌کنندگان در مورد اصول صلح و چگونگی دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در اوکراین بحث کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو این نشست را مانیتور خواهد کرد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22dd228a-7598-42f1-aac3-4f97c313cb8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات