728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • به گفته جهانپور تا روز گذشته ۱۲۴هزار دوز واکسن در کشور تلقیح شده است، در حالی‌که رئیسی قبلاً گفته بود یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه‌های آسیب‌پذیر قبل از عید واکسینه می‌شوند
  • زالی: مراجعان به اورژانس ۳۵درصد افزایش داشته و خوشه‌های شکل‌گیری کرونای انگلیسی در همه تهران مشاهده شده است، ممکن است هفته سوم فروردین شاهد یک الگوی تلخ در بیمارستانها باشیم
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تعداد موارد بستری به‌صورت روزانه ۲۰درصد افزایش پیدا کرده است و تعداد مثبت شدن تستها از ۱۳درصد به حدود ۲۰درصد رسیده است
  • دبیر شورای سلامت اهواز: این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده مجدداً با طغیان جدیدی از بیماری روبه‌رو شویم. هم‌چنان با همه ظرفیت کار می‌کنیم اما هنوز میزان مراجعات، بسیار بالا است
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: با ابتلای ۲۰نفر دیگر به کرونای انگلیسی، شمار کل مبتلایان به ۲۰۳نفر رسید

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۹ اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۷۶۳نفر، در اصفهان به ۱۵۲۱۰نفر، در ایلام به ۲۳۹۶نفر، در تهران به ۵۴۶۲۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۸۱نفر، در خراسان شمالی به ۳۵۵۸نفر، در خوزستان به ۱۳۲۲۹نفر، در زنجان به ۲۵۵۰نفر، در سمنان به ۳۸۹۰نفر، در قم به ۸۵۸۰نفر، در کرمان به ۵۱۷۹نفر، در گلستان به ۶۰۷۰نفر، در مازندران به ۹۹۹۵نفر، در هرمزگان به ۲۵۶۰نفر، در همدان به ۵۴۱۸نفر و در یزد به ۴۲۴۲نفر رسیده است.

 

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: «تا امروز بیش از ۵۹۵هزار دوز واکسن کرونا توزیع شده و از این تعداد، تا روز گذشته، ۱۲۴هزار دوز واکسن تلقیح شده است. » این در حالیست که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله پیش از این گفته بود: «یک میلیون و ۲۶۰هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و همان‌طور که قول داده بودیم، بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه‌های آسیب‌پذیر قبل از عید واکسن کرونا می‌زنند» (ایرنا ۲۹ اسفند).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «هم اکنون ۲۲۸۲بیمار ا تشخیص کرونا بستری هستند که ۷۸۰نفر آنان در ICU قرار دارند. خوشه‌های شکل‌گیری کرونای انگلیسی تقریباً در همه بخش‌های تهران مشاهده شده است، بیشترین تمرکز ویروس جهش‌یافته در مناطق مرکزی، جنوبی و قسمتی از شرق تهران است. وی با اشاره به رشد ۳۵درصدی مراجعان به اورژانس گفت: ممکن است هفته سوم فروردین شاهد یک الگوی تلخ در بیمارستانهای باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ اسفند).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با تأکید براین‌که موارد بستری به‌صورت روزانه ۲۰درصد افزایش پیدا کرده گفت: «تعداد مثبت شدن تستها از ۱۳درصد به حدود ۲۰درصد رسیده که رقم بالایی است. خیلی از این موارد ممکن است کرونای انگلیسی باشد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹ اسفند).

 

در خوزستان، دبیر شورای سلامت اهواز گفت: «این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده مجدداً با طغیان جدیدی از بیماری روبه‌رو شویم. هم‌چنان با همه ظرفیت کار می‌کنیم اما هنوز میزان مراجعات، بسیار بالا است» (ایسنا ۲۹ اسفند).

در ایلام، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی از ابتلای ۲۳نفر دیگر به ویروس انگلیسی خبر داد و گفت: این ویروس در حال انتشار در سطح استان است و شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ اسفند).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۴۳۹بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده که از این تعداد ۱۳۶نفر در ICU و ۲۵نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند. کل فوتی‌های ناشی از کرونا به ۳۷۱۵نفر رسیده است و تاکنون ۲۱مورد ویروس کرونای انگلیسی شناسایی شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹ اسفند).

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «با ابتلای ۲۰نفر دیگر به کرونای انگلیسی، شمار کل مبتلایان به این ویروس جهش‌یافته در هرمزگان به ۲۰۳نفر رسید» (ایسنا ۲۹ اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اسفند۱۳۹۹ (۱۹مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d524ca4-279a-4d6c-b7a0-a2ce1c06269b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات