728 x 90

کنفرانس در کلوپ مطبوعات بروکسل به‌ ابتکار مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی، بررسی وضعیت رژیم و موقعیت انقلاب دموکراتیک مردم ایران

کنفرانس در کلوپ مطبوعات بروکسل
کنفرانس در کلوپ مطبوعات بروکسل

کنفرانس «۷ماه پس از شروع قیام» در کلوپ مطبوعات بروکسل

به‌ابتکار مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی

بررسی وضعیت رژیم و موقعیت انقلاب دموکراتیک مردم ایران

فراخوان به‌لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیهٔ اروپا

 

ژرار وسپیر از بنیاد مطالعات خاورمیانه:

در جامعه ایران تظاهرات بخش مشهود خشم عمومی است

اما یک فعالیت به‌واقع مهم فراتر از تظاهرات فعالیت‌های کانون‌های شورشی است

 

کلود مونیکه مدیر مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی:

اگر کسی بر اوضاع جامعه مسلط باشد نیاز به‌کارهایی که رژیم می‌کند ندارد

اعدام مخالفان و سوءقصد و ترور در خارج

یا گماشتن جلادی مانند رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور نشانه ضعف است

 

کلود مونیکه درباره نظرسنجیهای مهندسی شده

در رژیمی که پلیس مخفی‌اش همه‌جا حضور دارد و مردم از حرف‌زدن

در تلفن یا ایمیل هراس دارند، چگونه می‌شود از ۱۵۷هزار نفر سؤال کرد

به‌نظر من این بازیچه قرار دادن سیاست است که به‌ تقویت آخوندها راه می‌برد

 

بروکسل – کنفرانس حمایت از قیام مردم ایران

روز چهارشنبه ۶اردیبهشت به‌ابتکار مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی، کنفرانسی با عنوان «هفت ماه پس از قیام، آیا رژیم آخوندی در ایران در قدرت است؟» در کلوپ مطبوعات بروکسل برگزار شد.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

  • کلود مونیکه مدیر مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی
  • فردریک انسل، مدیر تحقیقات دانشکده بازرگانی پاریس
  • ژرار وسپیر از بنیاد مطالعات خاورمیانه
  • و بهزاد نظیری عضو کمیسیون خارجهٔ شورای ملی مقاومت ایران

 

کلود مونیکه در سخنرانی خود گفت:

من امروز از دو چیز صحبت می‌کنم: یکی دیپلماسی گروگان‌گیری رژیم ایران و دوم لیست‌گذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی اروپا (دربارهٔ). دیپلماسی گرونگیری گویی این یک عملکرد جدید رژیم ایران است، در حالی‌که اصلاً این‌طور نیست. کاری که بلژیک هرگز نباید بپذیرد تن‌دادن به فشار است. دولت در مخفی‌کاری کامل یک ماده قانونی آماده کرده و این‌را با دقت در کلماتم می‌گویم، که (این ماده) در تهران نوشته شده و اگر توسط یک بلژیکی نوشته شده باشد شرم‌آور است. توافق تبادل زندانیانی که اجازه می‌دهد طرف مقابل زندانی مبادله‌شده را عفو یا آزاد کند. اگر این توسط آخوندها نوشته نشده باشد توسط کسی نوشته شده که واقعاً آنها را دوست داشته و سمپاتی شخصی به‌اسدی داشته است!».

کلود مونیکه، اضافه کرد: «قطعاً می‌شود سپاه پاسداران را با اس.اس.ها (پلیس نازی) مقایسه کرد. به‌نظر من درج نام سپاه در لیست تروریستی اروپا یک ضرورت است. ضرورتی که برای فرستادن یک پیام قوی به (رژیم) ایران باید آن‌را عملی کرد. باید بدانیم که (رژیم) ایران به‌رغم نمایش‌هایش حکومتی ضعیف است. هر چه بیشتر قدرت‌نمایی می‌کند ضعفش بیشتر بارز می‌شود. زیرا اگر کسی بر اوضاع کشور و جامعه تسلط داشته باشد نیازی به‌کارهایی که رژیم ایران می‌کند ندارد؛ اقداماتی مانند اعدام مخالفان و سوءقصد و ترور در خارج یا گماشتن جلادی مانند ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور نشانه ضعف است».

مدیر مرکز اطلاعات استراتژیک و امنیت اروپایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به‌سؤالی دربارهٔ آلترناتیوسازیهای مطلوب رژیم آخوندی، گفت: می‌گویند دموکراسی و آزادی در ایران می‌خواهند ولی خودشان ائتلافی درست کرده‌اند که همین الآن از داخل منفجر شده و چندین نفر آن‌را ترک کرده‌اند و در اطلاعیه‌های آنها می‌بینیم که در سال۲۰۲۲ یک انستیتوی موسوم به «گمان» در هلند یک نظرسنجی به‌عمل آورده تا ببیند چه کسی شخصیت محبوب ایرانیان است و این‌که نام پسر شاه در صدر قرار گرفته است. من دوست دارم به‌من توضیح بدهند در رژیمی که پلیس مخفی‌اش همه‌جا حضور دارد و مردم در آن از حرف‌زدن پشت تلفن یا استفاده از ایمیل هراس دارند چگونه می‌شود از ۱۵۷هزار نفر سؤال کرد به‌نظر من این بیشتر بازیچه قرار دادن سیاست توسط برخی محافل آمریکایی و رژیم ایران است که ماهیتاً به‌تقویت رژیم آخوندها راه می‌برد».

 

سخنران دیگر کنفرانس بروکسل فردریک آنسل مدیر تحقیقات دانشکده بازرگانی پاریس بود.

وی گفت: «ما در ایران با رژیمی طرف هستیم که فوق سرکوبگر است تغییر جهت این رژیم‌ها عموماً به‌سمت یک توتالیتاریسم مطلق است و این همان چیزی است که در ایران طی سالیان اخیر شاهدش هستیم.

به‌همین دلیل فکر می‌کنم بیش از هر زمان دیگری مهم است که تمامی طرفداران دموکراسی و تمامی انساندوستها در سراسر جهان فارغ از تمایلات سیاسی‌شان فشار سیاسی و دیپلماتیک را بر این رژیم منفور حفظ کنند هم‌چنین ژرار وسپیر از بنیاد مطالعات خاورمیانه در سخنانش، گفت: «وضعیت اقتصادی (ایران) ناشی از وقایع چند روزه یا چند ماهه یا خروج آمریکا از برجام نیست، مشکل اقتصاد ایران مشکلی ساختاری و مربوط به رسیدن رژیم جمهوری اسلامی به‌قدرت است.

اما فراتر از اقتصاد، در جامعه ایران تظاهرات، بخش مشهود خشم عمومی هستند. اما یک فعالیت به‌واقع مهم، فراتر از تظاهرات هم وجود دارد و آن، فعالیت‌های کانون‌های شورشی است. اینها هزاران گروه کوچک متشکل از افرادی هستند که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران سازماندهی شده‌اند و ما از این به‌اندازه کافی اطلاع نداریم. هر روز در ایران (اقداماتی را) انجام می‌دهند مانند نصب پوستر، پخش تراکت و یا انفجار و پرتاب کوکتل مولوتف علیه مراکز و نهادهای سرکوب آخوندی و قضاییه رژیم و در نهایت تخریب تابلوهای تبلیغی رژیم.

 

آخرین سخنران کنفرانس در کلوپ مطبوعات بروکسل بهزاد نظیری بود.

وی گفت: «دلایلی که منجر به‌این وضعیت شورشی (در ایران) شد که بیش از هفت ماه است به‌درازا کشیده البته ناشی از دو نیروی محرکه هستند: وضعیت اقتصادی و اجتماعی (و) فعالیت‌های مقاومت. یعنی شرایط انفجاری امروز جامعه ایران ناشی از یک عمق اجتماعی است که می‌توان آن‌را این‌طور توضیح داد: طی این چهل سال فعالیت مقاومت تعطیل نشده است؛ دچار توقف نشده است.

در گزارش داخلی سرویسهای اطلاعاتی (رژیم)، آمده است که در وقایع ۱۳۹۸، شصت درصد وقایع روز، در ۲۰۰شهری که قیام صورت گرفت، توسط کانون‌های شورشی مجاهدین... انجام شده است.

بهزاد نظیری، تأکید کرد: «می‌شود نتیجه گرفت که یک تهدید واقعی وجود دارد. این تهدیدی است که از خیابانهای ایران ناشی می‌شود. شعارهای داخل بسیار روشن هستند: نه شاه نه شیخ. ما به‌دنبال سرنگونی رژیم آخوندها هستیم ولی دیکتاتوری قبلی  را  هم که خودش اعدام‌گر و شکنجه‌گر بود  رد می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d728bd8-d4c3-48da-9011-4d0599756db5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات