728 x 90

کنفرانس در پارلمان کانادا؛ محکومیت سرکوب و تروریسم و اعدام در حاکمیت رژیم آخوندی و حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی

کنفرانس در پارلمان کانادا
کنفرانس در پارلمان کانادا

کنفرانس در پارلمان کانادا

محکومیت سرکوب و تروریسم و اعدام‌های فزاینده در حاکمیت رژیم آخوندی

حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی

 

فراخوان به لیست‌گذاری تمامیت سپاه پاسداران

و به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای تغییر

 

روز چهارشنبه ۱۳ آذر، در جلسه‌ایی در پارلمان کانادا که به دعوت خانم جودی اسکرو، نماینده ارشد پارلمان از حزب حاکم این کشور و وزیر شهروندی مهاجرت (۲۰۰۳ – ۲۰۰۵) برای بررسی وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، برگزار گردید، سخنرانان با اشاره به بحران کنونی خاورمیانه به نقش مخرب رژیم آخوندی در گسترش تروریسم و بنیادگرایی اشاره کرده و آن را تلاشی از طرف فاشیسم دینی برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب فزاینده در داخل ایران و مقابله با وضعیت انفجاری جامعه دانستند.

ریاست این جلسه را که با شرکت شماری از نمایندگان پارلمان، سناتورها و مشاوران آنها برگزار گردید، خانم جودی اسکرو برعهده داشت.

سخنرانان جلسه با اشاره به نقش سپاه پاسداران رژیم ایران در سرکوب داخلی و گسترش تروریسم خواهان لیست‌گذاری سپاه پاسداران در تمامیت آن شدند.

هم‌چنین با اشاره به نقض فزاینده حقوق‌بشر در ایران، از جمله موج گسترده کشتار و اعدام به‌ویژه اعدام زندانیان سیاسی در چند هفته اخیر بر ضرورت حسابرسی از فاشیسم مذهبی به‌خاطر چهار دهه جنایت و نسل کشی، خصوصاً قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی مجاهد و مبارز در سال ۱۳۶۷ تأکید کردند. سخنرانان هم‌چنین خواستار پایان دادن به مصونیت سران رژیم، از جمله ابراهیم رئیسی، جلاد ۶۷ و از اعضای هیأت مرگ، شدند.

خانم جودی اسکرو در سخنان خود گفت:

از شما متشکرم که امشب به اینجا آمدید و بر ضرورت رویکردی متفاوت به وضعیت پیچیده خاورمیانه و نقشی که رژیم ایران در داخل و در منطقه وسیع‌تر ایفا می‌کند، تأکید کردید. امیدوارم پیامی که امروز می‌گیریم، فهم بیشتر عملکرد ایران باشد، نه تنها برای مردم ایران، بلکه با مردم فلسطین چه می‌کند، ترور و فعالیت‌های تروریستی بیشتر در آنجا را تشویق می‌کند. همه ما از یک‌سو شاهد رشادتها و شجاعتهای مردم ایران، به‌ویژه دختران و زنان جوانی هستیم که در قیام چند ماهه سپتامبر ۲۰۲۲ قلب و روح یک میلیون نفر در سراسر جهان را تسخیر کرد. قیام سال گذشته را نباید به‌عنوان یک رویداد منزوی تلقی کرد. قیام ایران از سال ۲۰۱۷ شاهد چندین ارتقاء بزرگ بود. یکی از خونبارترین آنها مربوط به نوامبر ۲۰۱۹ بود که در عرض چند روز صدها نفر کشته شدند.

پرفسورا ایوان ساشا شیهان که به‌تازگی کتابی در راستای نقش شبکه نفوذ رژیم ایران در کشورهای اروپایی و ایالات متحده و تلاش آنها برای تغیر سیاست به نفع رژیم آخوندی منتشر کرده است در سخنان خود گفت:

سرکوب مقاومت سازمان‌یافته ایران برای دهه‌ها ادامه یافته است. امروزه ارعاب و خشونت به ویژگیهای اصلی و ابزار اصلی رژیم در ایران تبدیل شده است.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا شورای ملی مقاومت همراه با مجاهدین خلق چنین ترسی را در رژیم ملاها ایجاد می‌کنند، زیرا این ارگانها با هم، یک جنبش تحت رهبری زنان با شبکه پیچیده در داخل ایران و حامیان جهانی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. امروز، مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت برای مدت طولانی، خودشان را متعهد به ساختن یک جمهوری غیرهسته‌ای، سکولار و کثرت‌گرا کرده‌اند که به حقوق اقلیتها احترام می‌گذارد و از برابری جنسیتی حمایت می‌کند. آنها یک برنامه ۱۰ ماده‌ای مفصل برای حفظ روابط مثبت با غرب و تقویت روابط صلح‌آمیز با قدرتهای منطقه‌ای دارند.

پرفسور شیهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتابش «دست پنهان آیت‌الله» و کمپین دروغ‌پراکنی رژیم علیه مقاومت ایران گفت:

دست‌اندرکاران این کمپین هم‌چنین ترویج یک توصیف گمراه‌کننده از گروه اپوزیسیون پیشرو ایرانی، سازمان مجاهدین خلق ایران را در اولویت قرار دادند. آخوندها در ایران با تلاش برای خنثی کردن برداشتهای مطلوب از این سازمان در میان نخبگان سیاست خارجی واشنگتن، به‌دنبال سرنگونی نهادی بودند که قادر به کمک به تلاشهای غرب برای محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم ایران، برنامه بدخیم منطقه‌ای، نقض حقوق‌بشر و بنیادگرایان آن بود.

این عاملان دقیقاً همان کاری را که به آنها گفته شده بود انجام دادند. آنها دیدگاههای تهران را ترویج می‌کردند، اطلاعات نادرست درباره سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت منتشر می‌کردند، مقامات آمریکایی را از پیگیری تغییر رژیم در مقاطع حساس دلسرد می‌کردند و نسبت به حمایت از جایگزینهای رژیم خودکامه هشدار می‌دادند.

علی صفوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در سخنان خود با اشاره به موج فزاینده اعدامها طی ماههای اخیر از جمله گفت:

رژیم ایران مرتکب این جنایات می‌شود زیرا هرگز در قبال جنایات و نسل‌کشی گذشته خود پاسخگو نبوده است و از یک فرهنگ مصونیت بهره‌مند شده است. در سال ۱۹۸۸، رژیم بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی، عمدتاً فعالان مجاهدین خلق، را در سراسر کشور قتل‌عام کرد، چیزی که عفو بین‌الملل آن را جنایت علیه بشریت خواند. امروز عاملان آن جنایت مانند ابراهیم رئیسی در مناصب ارشد رژیم هستند.

 

وی افزود: به‌رغم تلاش‌های رژیم برای انحراف توجه به درگیریهای خارجی، اعتراضها در داخل کشور در میان اقشار مختلف جامعه ادامه دارد و نیاز مبرم به رسیدگی به نیازها و حقوق اساسی آنها را بازتاب می‌دهد.

جوانان شورشی در مواجهه با وحشیگری سپاه در سرکوب هر صدای مخالف، روزبه‌روز با سپاه مقابله کرده و مراکز سرکوب، جاسوسی و اختلاس رژیم را هدف قرار می‌دهند. در هفته‌های اخیر، کانون‌های شورشی چندین پایگاه سپاه و مقر وزارت بدنام اطلاعات و امنیت را هدف قرار داده‌اند که نشان‌دهنده تاب‌آوری جوانان ایرانی است.

فراتر از مرزهای ایران، رژیم گستاخانه به درگیری دامن و به خون‌ریزی در نقاط مهم خاورمیانه مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین دامن می‌زند.

امروز خاورمیانه خود را در تنگنای آشوب می‌بیند. تنها راه‌حل عملی برای فرونشاندن این آشوب - ایستادن متحد در برابر محرک اصلی این هرج و مرج، یعنی دیکتاتوری جنگ‌طلب در ایران است.

 

بخش پایانی جلسه به طرح سؤالاتی از سوی نمایندگان حاضر و پاسخهای سخنرانان اختصاص یافت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/645d4941-671d-40e8-b7b8-98ddfaf057cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات