728 x 90

کنفرانس در پارلمان نروژ - انقلاب دموکراتیک ایران - سخنرانی‌های آریلد هرمستاد، میکاییل تچنر، استرون استیونسون و خانم سروناز چیت‌ساز

کنفرانس در پارلمان نروژ - انقلاب دموکراتیک ایران - آریلد هرمستاد، میکاییل تچنر، استرون استیونسون و خانم سروناز چیت‌ساز
کنفرانس در پارلمان نروژ - انقلاب دموکراتیک ایران - آریلد هرمستاد، میکاییل تچنر، استرون استیونسون و خانم سروناز چیت‌ساز

کنفرانس در پارلمان نروژ

انقلاب دموکراتیک ایران

قیامی برای آزادی و دموکراسی

سخنرانی‌های

آریلد هرمستاد، میکاییل تچنر

استرون استیونسون و خانم سروناز چیت ساز

 

 

آریلد هرمستاد رهبر حزب سبز‌های نروژ

بسیار مهم است ما همه راههای ممکن را

برای کمک به مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران جستجو کنیم

 

میکاییل تچنر به‌نمایندگی از حزب محافظه‌کار

من بیانیه‌یی از طرف حزب محافظه‌کار ارائه می‌دهم

ما از مبارزات مردم ایران حمایت می‌کنیم

و به‌دنبال استفاده از تمام ابزارهای ممکن

برای رسیدن به یک ایران دموکراتیک هستیم

 

استرون استیونسون همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران

چطور ما می‌توانیم با آخوندها مذاکره کنیم

غرب باید به جای مذاکره روی آنچه خانم رجوی می‌گوید متمرکز شود

سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کند

سفارتهای رژیم را ببندد و سفیرهای آنها را اخراج کند

ما باید از ده ماده‌ای خانم رجوی حمایت کنیم

 

سروناز چیت ساز

مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

برای آخوندها، سرکوب زنان

مکانیزمی برای به بند کشیدن کل جامعه تحت عنوان مذهب و دین بود

 

از سال۱۳۶۴ در ۳۷سال گذشته

جایگاه و برابری زنان برای مقاومت ما

یک موضوع کانونی بوده است

 

 

آریلد هرمستاد رهبر حزب سبز‌های نروژ

 

آریلد هرمستاد رهبر حزب سبز‌های نروژ

آریلد هرمستاد رهبر حزب سبز‌های نروژ

متشکرم

خیلی خوشحالم که جمع خیلی خوبی اینجا می‌بینم به همه شما خوشآمد می‌گویم و خیلی ممنونم. بعد از قتل مهسا امینی ما شاهد افزایش وحشی‌گریها و دستگیریها بوده‌ایم و همه این اقدامات توسط رژیم صورت می‌گیرد علیه افرادی که برای حقوق خودشان مبارزه می‌کنند. که بتوانند بگویند ما خواهان چه چیزی هستیم و این‌که بتوانند مبارزه کنند برای حقوق‌بشر اولیه‌شان. اقدامات رژیم غیراخلاقی است و غیرقابل قبول. این واضح است که رژیم دیگر فاقد هر گونه حمایتی از سوی مردم خودش هست. اگر‌چه ایران و نروژ همکاری و روابط اقتصادی و دیپلماتیک محدودی دارند این بسیار مهم است که ما همه راههای ممکن را برای کمک به مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران جستجو کنیم. و هم‌چنین همان‌طور که اولاً در مکاتباتش اشاره کرده بسیار مهم است که ما مبارزه مردم ایران را فراموش نکنیم. بنابراین یکبار دیگر از همه شما به‌خاطر حضور در اینجا و تمرکز روی این وضعیت بسیار جدی سپاسگزاری می‌کنم و مشتاقانه منتظر یک جلسه گفتگوی مهم و سازنده با همه شما هستم. با سپاس از شما به‌خاطر صبوریتان.

 

میکاییل تچنر به‌نمایندگی از حزب محافظه‌کار

 

میکاییل تچنر:

میکاییل تچنر

با احترام به مخاطبین، من فقط می‌خواهم بیانیه‌یی از حزب محافظه‌کار ارائه بدهم. ما از مبارزات مردم ایران حمایت می‌کنیم و به‌دنبال استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای رسیدن به نتیجه‌یی که به یک ایران دموکراتیک ختم می‌شود، خواهیم بود.

این امر از نقطه‌نظر امنیتی در اروپا در مقیاس جهانی نیز حائز اهمیت خواهد بود. اما مهمتر از همه، هر مردمی حق تعیین سرنوشت خود را دارند. این موضوع برای مردم ایران است که به‌درجه‌یی از دموکراسی و تعیین حق سرنوشت برسند و بقیه جهان از این مبارزه بهره‌مند خواهند شد. بسیار از شما متشکرم.

 

استرون استیونسون

همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران

 

استرون استیونسون -همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران

استرون استیونسون -هماهنگ‌کنندهٔ کارزار تغییر در ایران

خیلی متشکرم لارش صبح به‌خیر خانم رجوی خانم‌ها، آقایان من یک‌سال قبل این‌جا بودم و اکنون افتخار بزرگی است که مجدداً این‌جا هستم. یک‌سال پیش در سخنانم پیش‌بینی کردم که ۸۰میلیون ایرانی که از فقر ناداری و سرکوب ملایان رنج می‌برند می‌شود دید که انقلابی در راه است. و این انقلاب سپتامبر گذشته به‌دنبال قتل وحشیانه مهسا امینی به‌دست به‌اصطلاح پلیس اخلاق آغاز شد. و اکنون ما روزانه نتایج این قیام را می‌بینیم.

هم‌چنین شایعاتی مبنی بر این‌که یک قیام گسترده دیگر همزمان با سال نو ایرانی، نوروز، روی دهد وجود دارد.

ما باید آمادگی این را داشته باشیم که حمایت کامل خود را از مردم تحت محاصره و تحت‌ستم ایران هنگامی که این رخ بدهد ابراز کنیم. همان‌گونه که لارش گفت من یک کتاب منتشر کردم که دیکتاتوری و انقلاب نام دارد وقتی که به‌تاریخ معاصر ایران نگاه می‌کنیم، در آغاز قرن بیستم یک قزاق قلدر به پادشاهی رسید و چگونه او این کار را با کمک آخوندها انجام داد. مردم نباید فراموش کنند. من این موضوع را در این کتاب افشا و آن را به روز کرده‌ام. باور کنید خانم رجوی، من آماده هستم که یک بخش دیگر به این کتاب بعد از آن‌که از شر این رژیم دیکتاتوری راحت شویمِ اضافه کنم. فصل پیروزی، ولی این کتاب در جزئیات به اتحاد فاسد و وحشیانه آشکار و پنهان پادشاهی در ایران و ملایان می‌پردازد. این کتاب هم‌چنین به تاریخچه سیاست استمالت که غرب به‌دنبال آن بود نگاه می‌کند. استمالت که تا امروز فکر می‌کنم باید در این‌جا نام ببرم و افشا کنم، جلودار آن‌که مسئول امنیت و سیاست خارجی اروپاست یعنی جوزف بورل، که مماشاتگر اصلی است زیرا وظیفه او همآهنگ کردن برجام، توافق اتمی است. او این را وظیفه خود قرار داده که آن توافق مرده را که توسط اوباما در جریان یک معاهده معیوب در سال۲۰۱۵ امضا شد و در سال۲۰۱۸ توسط ترامپ به‌طور یک‌جانبه پاره شد و به‌جای آن یک رژیم تحریم‌های سخت را اعمال کرد، احیا کند.

بورل هنوز در مورد پایان دادن به تحریم‌ها صحبت می‌کند تا یک راه نجات برای رژیم سرکوبگر در ایران از طریق برپایی مجدد توافق برجام پیدا کند، توافقی که از ابتدا چالش‌برانگیز بود و به‌عنوان یک سراب جهت مخفی کردن و سرعت بخشیدن به پروسه تولید سلاح اتمی توسط ایران از آن استفاده شد.

حتی هفته گذشته آقای گروسی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به پارلمان اروپا گفت آخوندها ۲۷ دوربین نظارتی نصب شده در تأسیسات هسته‌یی را برچیده‌اند تا بتوانند به تولید سلاح هسته‌یی خود سرعت بخشند. تنها راهی که می‌توانیم تولید سلاح هسته‌یی توسط ایران را متوقف کنیم این است که از شر این رژیم خلاص شویم. به استمالت از ملایان پایان دهید. غرب باید نسبت به این موضوع بیدار شود اکنون که رژیمی داریم که پهپادهای انتحاری را در اختیار پوتین قرار می‌دهد تا از آنها برای کشتار شهروندان بیگناه اوکراینی استفاده کند، اکنون که مردم در خیابانهای ایران توسط سپاه پاسداران و بسیجی‌های وحشی آن کشته می‌شوند، چگونه ممکن است که ما برای مذاکره با آخوندها تلاش کنیم. هیچ جای ابهامی برای برپا کردن مجدد برجام وجود ندارد. برجام مرده است و همگان باید این را بفهمند. به‌جای این اکنون غرب باید تمرکز خود را بر روی آنچه که خانم رجوی گفتند قرار دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی قرار دهد تمامی سفارتخانه‌هایمان را در تهران تعطیل کنیم. و سفرا را فرا بخوانیم و تمامی سفرای رژیم را از خاکمان اخراج کنیم، آنها از سفارتهایشان به‌عنوان کارخانه بمب‌سازی استفاده می‌کنند، و هم‌چنین به‌عنوان مقر برای سوءقصدهایی که می‌خواهند انجام دهند، همه آنها را اخراج کنید و به این رژیم یاغی بگویید شما منحرف هستید ما دیگر حاضر به گفتگو با شما نیستیم. شما هیچ مشروعیتی برای حکومت ندارید. شما مردم خود را وحشیانه سرکوب کرده‌اید و من کاملاً موافق هستم که اکنون باید تلاش کنیم یک کیفرخواست برای خامنه‌ای و رئیسی که او نیز یک قاتل است، و حتی شخصاً به آن اعتراف کرده، آماده شود. ظریف و روحانی و تمامی رهبران این رژیم وحشی باید محاکمه شوند یا در یک ایران آزاد و یا سیستم‌های قضایی آزاد و یا دادگاههای بین‌المللی. اما مماشات باید اکنون پایان یابد و ما باید به مردم ایران امکان دهیم که یک حکومت دموکراتیک منتخب داشته باشند که طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی را که با رهبری خارق‌العاده ایشان ارائه شده، به اجرا بگذارد.

اکنون زمان پایان دادن به مماشات فرا رسیده بسیار از شما متشکرم.

 

 

سروناز چیت ساز

مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

 

سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

دوستان عزیز،

از شما بسیار سپاسگزارم که به من این فرصت را دادید تا در این کنفرانس مهم در میان دوستان نروژی و سایر دوستان شمال اروپا صحبت کنم.

پنج ماه پیش، با قتل دختر جوانی به جرم آخوندها ساخته بدحجابی، قیام مردم در ایران در جامعه‌یی که تبدیل به انبار باروت و آماده انفجار شده بود، جرقه زد. تمام جهان شاهد نقش زنان شجاع ایرانی در این قیام علیه آپارتاید جنسیتی بود. اما واقعیت این است که این یک پدیده ناگهانی نبوده و سابقه‌یی پشت آن نهفته است.

در واقع، زنان در انقلاب ۱۳۵۷ که در آستانه سالگرد آن هستیم، نقش بسیار مهمی ایفا کردند، اما آخوندهایی که رهبری انقلاب ضدسلطنتی را ربودند، وحشیانه‌ترین سرکوب را علیه آنها اعمال کردند.

برای آخوندها، سرکوب زنان مکانیزمی بود برای به بند کشیدن کل جامعه تحت عنوان مذهب دین.

بنابراین، از همان روزهای اول، زنان به‌صورت گسترده به جنبش ما پیوستند، زیرا ما مواضع بسیار روشنی در حمایت از حقوق زنان داشتیم.

در واقع، جایگاه و برابری زنان در ۳۷سال گذشته (از سال۱۳۶۴) . برای مقاومت ما در ایران یک موضوع کانونی بوده است

یکی از دستآوردهای اصلی اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران این بود که نسلی از زنان برای برعهده گرفتن مسئولیتهای کلیدی در جنبش مقاومت ما آموزش دیدند. بیش از ۵۰درصد از اعضای شورای ملی مقاومت به‌عنوان پارلمان مقاومت زن هستند.

این پیشینه و تاریخ توضیح می‌دهد که چگونه امروز زنان ایران موتور محرک قیام کنونی هستند و آن را به اعتراف خود رژیم رهبری می‌کنند.

تصویب طرح شورا در مورد حقوق و آزادیهای زنان به ۳۵سال پیش باز می‌گردد.

در طرح ده ماده‌ای خانم رجوی که برای اولین بار در سال۲۰۰۶ منتشر شد، تأکید شده است: «برابری کامل جنسیتی در حوزه حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی. لغو هر شکلی که باشد. تبعیض، حق انتخاب آزادانه پوشش، ممنوعیت هر گونه استثمار علیه زنان به هر بهانه ای.

طرح شورای ملی مقاومت در مورد جدایی دین از دولت، که در سال۱۹۸۵ تصویب شد، تصریح می‌کند که هیچ شهروندی به‌دلیل اعتقاد یا عدم اعتقاد به دین یا مذهب خاصی از هیچ امتیازی برخوردار نیست و یا مشمول محرومیتی نمی‌شود.

در نهایت، همیشه افراد زیادی با ایده‌های پیشرفته وجود داشته‌اند، اما کسانی که ایده‌های پیشرفته را عملی می‌کنند، اندک هستند، زیرا انجام این کار به ظرفیت انسانی بالا، فداکاری، تحمل و تلاش خستگی‌ناپذیر نیاز دارد.

هدف رژیم خدشه‌دار کردن چهره اپوزیسیون دموکراتیک و تبلیغ این دروغ است که هیچ جایگزین معتبری در ایران وجود ندارد و بنابراین جهان باید این دیکتاتوری را تحمل کند و با آن کار کند.

من این افتخار را دارم که عضوی از مقاومتی باشم که توانسته است بسیاری از این ایده‌ها را در دوران سخت مبارزه با رژیم وحشی قرون‌وسطایی به‌ویژه در مسأله زنان به واقعیت تبدیل کند.

متشکرم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32671475-6225-4ca4-ac6e-894fc28e7e04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات