728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران همزمان با اجلاس کمیته روابط خارجی پارلمان بلژیک

کنفرانس شورای ملی مقاومت در بروکسل
کنفرانس شورای ملی مقاومت در بروکسل

همزمان با اجلاس کمیتهٔ روابط خارجی پارلمان بلژیک درباره لایحه‌ شرم‌آور بین دولت بلژیک و رژیم آخوندی برای انتقال دیپلمات تروریست رژیم ایران، روز سه‌شنبه ۱۴تیرماه کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل توسط ژرژ هانری بوتیه وکیل شورای ملی مقاومت ایران، ریک ون روسل حقوقدان و وکیل شورای ملی مقاومت ایران، فرزین هاشمی نایب‌رئیس کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران و حسین عابدینی برگزار شد.

 

ژرژ هانری بوتیه وکیل شورای ملی مقاومت ایران در دادگاه آنتورپ بلژیک طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل درباره لایحه دولت بلژیک برای معامله با رژیم آخوندی گفت:

این یک نامه‌یی بود مورخ دوم فوریه ۲۰۲۱. یک‌سال بعد خیانت صورت گرفت و عدم احترام به‌قول داده شده. آنهایی که در ایران گروگان گرفته شده‌اند باید آزاد شوند ولی نه در اثر تهدید و شانتاژ.

با شانتاژ چیزی جز فجایع بیشتر حاصل نمی‌شود. آنچه اتفاق خواهد افتاد این است که اپوزیسیون ایران مستمراً با این هراس روبه‌رو خواهد شد که شاهد فعالیت آزادانه مأموران مخفی رژیم ایران در شهرهای ما برای کشتن افراد بیشتر خواهند بود. پارلمان بلژیک باید تکان بخورد.

چطور می‌توان توضیح داد که در ۲۱ژوئن یک لایحه قانونی ارائه می‌شود و در ۴ژوئیه به کمیسیون مجلس ارائه می‌شود و رأی‌گیری پنجشنبه انجام خواهد شد. باید به این وضعیت خاتمه داده شود. دادستان فدرال چه خواهد گفت که این پرونده روی میزش بوده است پرونده‌ای که آن‌قدر بزرگ بود که هیچ تردیدی در آن نبود و همه مدارک را برای اثبات تروریست بودن آنها در برداشت و حالا شاهد پرواز اسدالله اسدی به تهران خواهد بود و آزاد خواهد شد.

 

فرزین هاشمی نایب‌رئیس کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در سخنان خود گفت می‌خواستند بمب را در محل کنار خانم رجوی قرار بدهند و او به آنها اطمینان داده بود که اگر این کار را بکنند پاداش بزرگی را دریافت خواهند کرد. اشاره کرده بود به خامنه‌ای که این پاداش را به آنها خواهد داد.

بالاخره بلژیک مجبور شد که با تروریسم مقابله کند. مبتنی بر قطعنامه ۱۷۷۳ شورای امنیت که می‌گوید اعضای سازمان ملل مجبور به مبارزه با تروریسم هستند نه این‌که تروریسم را تشویق کنند نه این‌که یک محکوم شده به تروریسم را آزاد کنند. لذا این موجب اعتراض نه تنها ایرانیها بلکه توسط اعضای پارلمان در اروپا در آمریکا شخصیتهای برجسته از جمله کسانی که خودشون در آن گردهمایی ماه ژوئن در سال۲۰۱۸ شرکت کرده بودند و می‌توانستند قربانی این توطئه باشند و جزو شاکیان این پرونده هستند و از پارلمان بلژیک می‌خواهند که این قرارداد با رژیم ایران را رد کنند و اجازه ندهند که بلژیک با این نام به حمایت و همکاری با تروریسم رژیم بدنام شود.

حسین عابدینی خودش قربانی تروریسم رژیم ایران است و هنوز هم از جراحات مربوط به آن سوءقصدی که متوجه او شد رنج می‌برد. حالا میخواهد از تجربیات خودش با شما صحبت بکند.

 

حسین عابدینی -بلژیک -۱۴تیر۱۴۰۱:

روز به‌خیر خانمها آقایان. همانطور که همکارم فرزین توضیح داد. من هم یکی از شاکیان این پرونده هستم در پرونده اسدالله اسدی در تعدادی از جلسات دادگاه شرکت کردم و شهادت دادم در رابطه با پرونده خودم و نیز همکاران خودم اعضا و حامیان مقاومت ایران که به‌قتل رسیدند توسط عوامل رژیم ایران. خودم یک هدف سوءقصد رژیم ایران بودم از نزدیک در سینه و شکمم تیر خورد و از این سوءقصد در واقع جان به‌ در بردم و رژیم البته یک پناهنده ایرانی را ربوده بود و می‌خواست او را به ایران ببرد و این می تونست به اعدام او منجر شود و من برای این کار رفته بودم اونجا و توی این جریان مورد هدف و کمین عوامل رژیم بودم که به من شلیک کردند و بعد از آن چندین جراحی شدم و به مدت ۴۵روز در کما بودم و حتی آن موقعی که در بیمارستان بودم آنها تلاش کردند من رو تمام کنند و بکشند و بار دوم آنها ادعا کرده بودند که دوست من هستند در دانشگاه و می‌خواستند به آن وسیله‌ این کار رو انجام بدهند.

وقتی که در ویلپنت بودم همان‌طور که آقای هاشمی توضیح دادند اگر این سوءقصد در ویلپنت انجام می‌گرفت صدها و هزاران تن ممکن بود کشته شوند و این تبدیل می‌شد به بزرگترین سوءقصد در خاک اروپا. حالا می‌خواهم چند مورد رو نیز اضافه کنم. امروز صبح بیش از هزار ایرانی دست به تظاهرات زدند در برابر دفتر نخست‌وزیر و نیز پارلمان بلژیک. گفتگویی که مباحثاتی که در کمیسیون روابط خارجی مجلس پارلمان انجام گرفت نشان داد که این پرونده بسیار شکننده و بی‌پایه هست و یک لکه‌یی است بر وجدان بشریت و وزیر و دولت هیچ توضیحی برای آن نداشتند. توجیهی که توضیح بده به چه دلیل می‌خواهند این قرارداد امضا شود. هم‌اکنون در ۱۰نقطه مختلف اروپا ایرانیان دست به تظاهرات زدند و این به‌روشنی نشون می‌ده که چقدر جامعه ایرانیان ناراضی هست از این رخداد در آلمان، انگلستان در دیگر کشورها و این ادامه خواهد داشت. کشورهای بیشتری خواهند پیوست به این تظاهراتها. امروز مباحثات در پارلمان نشان داد که فی‌الواقع این یک فرش قرمز برای تروریسم رژیم ایران هست. رژیمی که دنبال کردن آزاد کردن اسدالله اسدی این قاتل جمعی هست. و می‌خواهد آن را ببره به ایران و راهی باز بکنه به تروریسم بیشتر رژیم ایران که به خطر خواهد انداخت هم مخالفان ایرانی هم شهروندان اروپایی را چون که رژیم ایران همه را مورد هدف قرار می‌دهد و این یک واقعیت هستش که ۴۵۰ عملیات تروریستی توسط رژیم ایران انجام شده طی سالهای گذشته در خاک اروپا و دیگر نقاط جهان لذا ما از اعضای پارلمان بلژیک می خواهیم که متوقف بکنند این معامله شرم‌آور رو با رژیم ایران و همان‌طور که همکارم گفتند ما به پیش خواهیم برد این کار را.

 

ریک ون روسل – حقوقدان و وکیل شورای ملی مقاومت ایران

بسیار روشن است اگر پارلمان بلژیک تصمیم به تصویب این توافق بگیرد و آنرا قانونی کند و با شرایطی که رژیم ایران تعیین کرده موافقت کند، در اینصورت ما نیز تمامی راههای قانونی ممکن را برای مبارزه با آن به‌کار خواهیم گرفت. قبل از هر چیز ما بایستی نتیجه رأی‌گیری را ببینیم. سپس بلادرنگ چند پروسه قضایی را به جریان می‌اندازیم تا بتوانیم اجرای این حکم و استرداد اسدالله اسدی را متوقف کنیم.

ما بایستی با کارشناسان قانونی‌مان مشاوره کنیم و البته هر قانونی در مقابل دادگاه ویژه قوانین می‌تواند به چالش گرفته شود و این اولین اقدامی است که در صورت لزوم ما انجام می‌دهیم.

چنین قانونی تأثیرات فاجعه‌بار ژئوپولیتیکی و دراز مدتی به‌دنبال خواهد داشت و ما اولین کشوری خواهیم بود که سد بین‌المللی در مقابل رژیم ایران را نفوذ پذیر می‌کنیم و ما اولین راه نفوذ برای رژیم تروریستی ایران خواهیم بود و این اقدام قربانیان بسیاری در زمینه تروریسم بین‌المللی که رژیم ایران سردمدار آن است در بر خواهد داشت. بنابراین تصمیم برای اجرای این توافق عواقب وحشتناکی را برای دنیای آزاد غرب و امنیت ما ایجاد می‌کند.

طی چهار سال گذشته ما با موانع سختی در مبارزه خودمان روبه‌رو بودیم تا بتوانیم یک دیپلمات شاغل و ۳ جاسوس همدستش را محکوم کنیم. ما در تمامی مراحل کارمان موفق بودیم و اکنون این آخرین مرحله کار ماست بنابراین تمام تلاش خود را خواهیم کرد و من به موفقیت خودمان بسیار امیدوارم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32a60650-b7c7-4de0-ac32-86ccf2045dda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات