728 x 90

کنفرانس در شهر کوله نیو در استان پیومونته ایتالیا در حمایت از مقاومت ایران و یک ایران آزاد و دمکراتیک

کنفرانس در شهر کوله نیو در استان پیومونته ایتالیا در حمایت از مقاومت ایران و یک ایران آزاد و دمکراتیک
کنفرانس در شهر کوله نیو در استان پیومونته ایتالیا در حمایت از مقاومت ایران و یک ایران آزاد و دمکراتیک

کنفرانس در شهر کوله نیو در استان پیومونته ایتالیا در حمایت از مقاومت ایران و یک ایران آزاد و دمکراتیک

کنفرانس "برای یک ایران دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و نقش مقاومت ایران" در شهر کوله نیو با همکاری شهرداری شهر و انجمن حقوق‌بشری پونتو سوچاله و انجمن ایران آزاد و دمکراتیک برگزار گردید.

در این کنفرانس که با حضور شهردار شهر فرانچسکو کاشانو برگزار گردید خانم آ‌ئگوستا کازاگرانده مدیر برنامه‌های رادیویی شهر، پرفسور والتر کورالوتزو، تولیو مونتی Tullio Monti نویسنده و فعال سیاسی و رئیس انجمن ایران آزاد و دمکراتیک و دکتر یوسف لسانی عضو جامعه پزشکان ایرانی در ایتالیا به سخنرانی پرداختند.

 

فرانچسکو کاشانو شهردار شهر کوله نیو:

فرانچسکو کاشانو شهردار شهر کوله نیو در سخنان خود گفت:

شهرما معروف است به فعالیت‌های صلح طلبانه‌اش و دفاع از آزادی و دموکراسی بنابراین از مبارزه مقاومت ایران برای صلح و دموکراسی در ایران دفاع می‌کنیم.

این مسئولیت ما شهرداریها و دولت است که صدای مردم ایران نیز باشیم و کسانی را که برای آزادی سرکوب شدگان مبارزه می‌کنند، حمایت کنیم.

مقاومت ایران علاوه بر این‌که یک امید برای دموکراسی در ایران به‌شمار میاید، حضور آن در صحنه بین‌المللی نیز بسیار مفید است.

شهردار کاشانو در پایان ضمن تأکید بر این‌که صلح واقعی منوط به خلع‌سلاح حکومتهایی مثل رژیم آخوندی تأکید کرد:

شهر ما برای آزادی ایران در کنار مقاومت آن می‌ایستد ما معتقدیم که غرب آزادی و دموکراسی در ایران را باید به منافع زودگذر اقتصادیش ترجیح دهد.

 

آئگوستا کازاگرانده:

خانم آئگوستا کازاگرانده مدیر برنامه‌های رادیویی شهر، در بخشی از سخنانش گفت: هرجلسه و گردهمایی در مورد ایران اهمیت خاصی دارد چرا که تمرکز افکار عمومی را حساس می‌کند نمی‌توان چشمها را بست در کشوری که سرکوب و نقص حقوق‌بشر روزمره ادامه دارد، قلب ما با مردم ایران همراه است.

کشورهای دمکراتیک باید همراه مردم ایران برای رسیدن به آزادی باشند و باید از خانم مریم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران تشکر کرد به‌خصوص از فعالیت‌های بین‌المللی او و از مبارزه‌اش علیه بنیادگرایی و زن‌ستیزی، او رهبریست که می‌تواند دموکراسی در ایران را تضمین کند.

 

تولیو مونتی:

تولیو مونتی سخنرانی بعدی این جلسه بود. وی گفت: ما سالهاست که شهر به شهر می‌گردیم تا افکار عمومی ایتالیا را از جنایتهای دیکتاتوری مذهبی در ایران و تلاش مردم ایران و مبارزه آنها برای رسیدن به آزادی آگاه سازیم و تلاش برای شناسایی تنها آلترناتیو دمکراتیک یعنی شورای ملی مقاومت ایران با کانوهای شورشی آن‌که تنها امید برای تغییر در ایران است.

تمام توجهات باید به‌طرف خانم مریم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران و برنامه ۱۰ماده ایش باشد.

بنیادگرایان در ایران در این سال‌ها به‌رغم ثروتهای ملی مردم ایران، تنها ویرانی، فساد، مرگ، جنگ و تروریسم ایجاد کرده‌اند. اما این مقاومت ایران بود که دنیا را از خطر اتمی شدن رژیم و تروریسم و نقض وحشیانه و قرون‌وسطایی حقوق‌بشر و سرکوب تظاهرات مردم ایران در خیابان‌ها آگاه ساخت

دنیا یک تشکر به مقاومت ایران به‌خاطر فعالیت‌های افشاگرانه‌اش بدهکار است.

تولیو مونتی در ادامه افزود: امروز یکی از عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ در سوئد در حال محاکمه است و یک دیپلمات تروریست آن به ۲۰سال حبس در بلژیک محکوم شده است.

کشورهای دمکراتیک باید با مقاومت ایران صحبت کنند تا ایران و دنیا بتواند در صلح و ثبات زندگی کند.

 

پروفسور والتر کورا لوتزو

پروفسور والتر کورا لوتزو در سخنان خود گفت: نقش مقاومت ایران در سطح بین‌المللی بسیار قابل توجه است چرا که امروز می‌توان آنرا به‌عنوان تنها آلترناتیو دمکراتیک باور کرد. رژیم ایران یکی از دیکتاتورترین حکومتهای جهان است و در آخر هر جدولی قرار دارد.

میانه‌روی و اصلاحات در این رژیم تنها یک فریب بود شاهد بودیم که رژیم آخوندی حکومتش را یکپارچه کرده است چرا که تعادل به‌طرف مردم ایران و شورای ملی مقاومت در حال چرخش است که نمونه‌های زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارد، کافیست به تظاهرات اخیر مردم ایران و حضور مقاومت در میان آنها مشاهده کرد.

مقاومت ایران یک استراتژی اصولی داشته و دارد آن هم در مقابل یک دیکتاتوری با این ماهیت نباید تسلیم شد بلکه باید شدیداً قاطع بود.

آنچه که به آینده نزدیک بر می‌گردد تلاش برای اجرایی کردن برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی است. من معتقدم که پیروزی انقلاب دمکراتیک توسط مردم ایران به رهبری خانم رجوی بمبی است که بعد از انفجار کل خاورمیانه را به‌طرف پروسه دموکراسی سوق می‌دهد. باور کنید که یک رنسانس در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

 

دکتر یوسف لسانی:

دکتر یوسف لسانی عضو جامعه پزشکان ایرانی در ایتالیا که آخرین سخنران این جلسه بود گفت: بیش از چهار دهه حکومت ضدانسانی فاشیسم دینی در ایران برابر است با ویرانی کامل در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، محیط‌زیست و فساد و به زیر خط فقر بردن بیش از ۷۵درصد مردم ایران.

دکتر یوسف لسانی در صحبت‌هایش افزود: هم‌سو با اقدامات ویرانگرانه رژیم اعدام ۱۲۰.۰۰۰ و قتل‌عام بیش از ۳۰.۰۰۰ زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ که بیش از ۹۰درصد آنان از مجاهدین خلق ایران بودند گوشه‌هایی از جنایتهای رژیم آخوندی بودند.

وی افزود. امروز نیروی محوری مقاومت ایران به‌عنوان تنها آلترناتیو دمکراتیک برای برگرداندن آزادی به مردم ایران معرفی می‌شود. قیامها و تظاهرات پی‌درپی مردم در تلاقی با کانون‌های شورشی، سرنگونی بنیادگرایان حاکم بر ایران را نشانه می‌رود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f20cacb-ca92-450c-b974-e206c7651b68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات