728 x 90

کنفرانس سراسری به‌مناسبت ۸مارس روز جهانی زن

مصمم و مقاوم، مبارزه زنان ایران بسوی آزادی و برابری

مریم رجوی - کنفرانس سراسری به‌مناسبت ۸مارس روز جهانی زن ۱۸ اسفند۹۹
مریم رجوی - کنفرانس سراسری به‌مناسبت ۸مارس روز جهانی زن ۱۸ اسفند۹۹

این خبر تکمیل می‌شود.

 

کنفرانس سراسری به‌مناسبت ۸مارس روز جهانی زن تحت عنوان: «مصمم و مقاوم، مبارزه زنان ایران بسوی آزادی و برابری» با حضور خانم مریم رجوی روز دوشنبه ۱۸ اسفند برگزار شد.

توئیت خانم مریم رجوی:

 

 

سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

در زمان کوتاهی که در اختیار دارم می‌خواهم در رابطه با امیدهای زنان صحبت کنم.
زنان در ایران ترس را به جان رژیم آخوندی انداختند. چه خواهران شهید ما که تحت شکنجه جان باختند یا اعدام شدند چه برخی از آنان گروگان گرفته شدند یا شکنجه شدند. رژیم یک روز هم به آنان مرخصی نداد حتی در اوج بحران کرونا
هم‌چنین می‌خواهم در رابطه با مجاهدین صحبت کنم. آنان که ۴دهه به مبارزه با رژیم ادامه دادند. کسانی که بدن‌هاشان زخمی شد اما روحیه‌شان هم‌چنان بالاست و ادامه می‌دهند.
مقاومت ایران به همین دلیل مصمم است که به آزادی و برابری دست یابد.
آزادی مردم ایران با چنین عزم جزمی محقق خواهد شد.

سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

 

بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان

به تک‌تک شما که در این کنفرانس آنلاین به ما وصل هستید و همه آنهایی که صدای ما را در هر جای جهان که هستند می‌شنوند به‌خصوص به خواهرانم در مقاومت ایران روز بین‌المللی زنان را تبریک می‌گویم. زنانی که انتخاب کردند به چالش کشیدن را.
ما تبعیض جنسی را به چالش کشیدیم و ما می‌توانیم در کنار هم جهانی متفاوت بسازیم.
ما در روز بین‌المللی زنان در کنار هم جمع شدیم و من در کنار شما هستم تا با زنانی صحبت کنم که مقابل آپارتاید جنسی رژیم ایستاده‌اند.
آنها یاد گرفته‌اند خودشان را از این تبعیض آزاد کنند.
در تصمیمی‌گیریها در درون این مقاومت شرکت کردند.

بارونس ورما عضو مجلس اعیان انگلستان

بارونس هریس معاون پیشین مجلس اعیان انگلستان

در این روز بسیار ویژه، روز جهانی زن، صمیمانه‌ترین سلامها و درودها را به شما خانم رجوی و هم‌چنین تمام زنان در اشرف 3می‌فرستم و از همه شما برای تمام آنچه که انجام می‌دهید برای آوردن احساس عطوفت، شجاعت و انسانیت به تاریکی ای که در ایران امروز وجود دارد، سپاسگزارم.ما می‌دانیم که با زنان به طرز وحشتناکی رفتار می‌شود و ما همبستگی خود را با شما در حالی‌که با استبداد آخوندها مبارزه می‌کنید اعلام می‌کنیم.

شما پیرو برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی، که نقشه‌ای برای آزادی است، در خط مقدم نبرد برای حقوق‌بشر و برای کشوری عادلانه، آزاد و دموکراتیک ایستاده‌اید. ما در غرب، با دقت شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که در آینده رخ می‌دهد و امیدواریم و دعا می‌کنیم که وقتی دوباره با هم دیدار می‌کنیم، زندگی شما بی‌اندازه بهتر شده باشد و قادر باشید سرانجام در سرزمین خود در صلح زندگی کنید.

بارونس هریس معاون پیشین مجلس اعیان انگلستان

 

بارونس مارگارت ایتون عضو مجلس اعیان انگلستان

مایه افتخار است که در برنامه‌های شما شرکت و صحبت کنم و در این روز خاص مایه افتخار است.
همکاران من به من اطلاع دادند که رژیم ۲۷ ارگان را برای سرکوب به خدمت گرفته است.
این جای شگفتی است که رژیم چگونه به‌صورت نهادینه این سرکوب را پیش می‌برد. ایران هیچ اقدامی برای امضای منع تبعیض نکرده است و متقابلا در جبهه مقابلش می‌بنیم که زنان نقش رهبری دارند برای رهایی مهین خودشان از دیکتاتوری.
با زنانی که توانستم صحبت کنم که بسیاری از آنان سال‌ها در زندان بودند و آنان با بسیاری از زندانیان که اعدام شدند همراه بودند.
می خواهم از این فرصت استفاده کنم و حمایت خودم را از این نبرد برای آزادی اعلام کنم.
برای من درد و رنج مادر قهرمان کشتی نوید افکاری غیرقابل تصور است. دو برادر دیگر نوید الآن در زندان هستند. یا مادر شجاع ریحانه جباری که دختر شجاعش که در برابر تعددی مأمور رژیم سکوت نکرد.
می دانم این لیست ادامه دارد اما سؤال این است که نقش ما چیست؟
من پیشنهاد می‌کنم هر نوع رابطه‌ای در رابطه با رژیم ایران باید مشروط باشد بر رعایت حقوق‌بشر از جمله حقوق زنان
من مطمئن هستم یک حمایت تمام حزبی در این رابطه داریم
اینها همه با حمایت از زنان ایران و شورای ملی مقاومت ایران محقق می‌شود.

بارونس مارگارت ایتون عضو مجلس اعیان انگلستان

 

دلامینی ماندلا

همه مذاهب اعتقاد دارند که زنان و مردان برابر هستم قرآن و تورات و همه کتابهای آسمانی این را گفته‌اند چرا باید این نابرابری باشد.
مثل آپارتاید رژیم ایران علیه زنان.
ماندلا عزم جزم زنان را در رابطه با آپارتاید نشان داد. پدر بزرگ من گفت من مطمئنم با چیزی که در آفریقا رخ داد می‌توانیم پیشرفت زنان را ببینیم.
در پایان من از جانب همه زنانی در آفریقای جنوبی صحبت می‌کنم که درد و رنج کشیدند. ما حمایت خودمان را از تمام زنان و مردان ایران اعلام می‌کنیم.

 

دلامینی ماندلا

 

لورا فاریس نماینده پارلمان انگلستان

بسیار تشکر می‌کنم. افتخار بزرگی است که فعالان حقوق زنان را در کشورهای مختلف همراهی می‌کنم. ما وقتی روز جهانی زنان را در پارلمان اروپا صحبت می‌کنیم می‌خواهیم ببینیم چگونه حقوق و وظایف آنان را در مشاغل مختلف و .. پیگیری کنیم اما وقتی حقوق زنان در ایران را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که زنان تحت فشارهای بسیار هولناک قرار دارند. زنانی که حق هیچ انتخابی ندارند و برای مسافرت هم باید از پدر یا همسرشان اجازه بگیرند.
به همین علت می‌بینم که باید شانه به شانه در کنار آنان بایستیم و این نبرد باید پیش برود.
ما در پارلمان از شما حمایت کرده و می‌کنیم و هم‌چنان به حمایت خودمان ادامه می‌دهیم و متعهد می‌شویم که در کنار شما ادامه می‌دهیم. من مسئولیت دارم که صدای شما را برسانم.

لورا فاریس نماینده پارلمان انگلستان

 

پروفسور لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان

خوشحالم که امروز دوباره در کنار شما هستم و به‌ویژه سلام های و درودهای خود را به خانم مریم رجوی کسی که مبارزه طولانی‌اش برای آزادی در ایران حقیقتاً قهرمانانه بوده است، عرض می‌کنم. در ۱۷فوریه سال۲۰۲۱ در یک جنایت فجیع، زهرا اسماعیلی، زندانی زن محکوم به اعدام، مادر ۲فرزند،هنگامی که ۱۶مرد کمی قبل از اعدام در مقابل چشمانش بدار آویخته شدند در اثر سکته قلبی درگذشت، اما او با این وجود در اقدامی وحشیانه، در زندان گوهردشت کرج بدار آویخته شد.
زندانیان سیاسی و فعالان بازداشت شده در طی ۴۰سال گذشته،هم‌چنین مادرانشان، از جمله ۱۵۰۰ معترض که در نوامبر ۲۰۱۹ هنگامی که رهبر جمهوری اسلامی به نیروهای امنیتی دستور داد تا اعتراضات مردمی در سراسر کشور را سرکوب کنند،کشته شدند، همه آنها مادر دارند. هزاران معترض دیگر در آن زمان دستگیر شدند و تحت شکنجه‌های بیرحمانه‌ای مانند تخته آب، شلاق، شوک الکتریکی و اعدام‌های قرار گرفتند. تصور کنید این پسر شما، برادر شما شوهر شما می بود.

در این روز، روز جهانی زن، ما صدای خود را به این مادران داغدار و اعضای خانواده آنها می‌دهیم. ما در کنار آنها می‌ایستیم. ما این کار را با دعوت از دولت انگلستان و دولتهای اتحادیه اروپا انجام می‌دهیم تا مجازاتهایی را علیه این عاملان از جمله رئیس قوه قضاییه ابراهیم رئیسی و رهبر جمهوری اسلامی خامنه‌ای تحت رژیم جدید تحریم حقوق‌بشر به سبک مگنیتسکی اعمال کنند تا آنها را مورد بازخواست قرار دهد.
در این روز جهانی زن، ما بسیاری از زنان شجاع ایرانی را که در صف مقدم اعتراضات ضد رژیم در ایران در ۳سال گذشته هستند و رهبری می‌کنند، می شناسیم و تحسین می‌کنیم. مخالفت و مقاومت سازمان‌یافته که پیشگام مبارزه برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است. ما می‌دانیم که رئیس‌جمهور NCRI، مریم رجوی، گزینه‌یی دموکراتیک برای تئوکراسی فعلی ارائه کرده است که خلاصه شده در پلت فرم ۱۰ نقطه‌ای او برای آینده ایران است.

پروفسور لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان

 

جنیفر کارول مک‌نیل نماینده پارلمان ایرلند

من عضو پارلمان ایرلند هستم که یک پارلمان مستقل است. این پارلمان همواره به حقوق‌بشر متعهد بوده است. این جمهوری مستقل سال‌ها توسط یک رژیم استبدادی حکمرانی شد که تمام آثارش مشهود بود. بنابراین ما تاثیرات یک رژیم استبدادی را بر مردم درک می‌کنیم.
من این افتخار را داشتم که امروز با وزیر خارجه ایرلند صحبت کنم در رابطه با نقض برجام توسط رژیم.

ما در ایرلند همبستگی خودمان را با زنان ایران اعلام می‌کنیم. ایرلند و جامعه بین‌المللی در کنار شما می‌ایستند برای آزادی و برقراری دمکراسی در ایران.

 

دکتر رانجا کوماری مبارز حقوق زنان، مدیر کل مرکز تحقیقات اجتماعی - هند

ممنونم که اجازه دادید در این روز بسیار ویژه صحبت کنم.
خانم رجوی مایلم به شجاعت شما درود بفرستم. من می‌دانم شما و همه زنان ایران که با شجاعت در تمام شهرهای ایران می‌جنگند چگونه می‌جنگند
من می‌خواهم به زنان شجاع در اشرف۳درود بفرستم. من به زنانی پیوستم که پشت سر خانم رجوی بودند.
من عزم جزم شما را دیدم و این باعث انگیزش زنان در جهان شد. مردم ایران هرگز حاکمیت نظام آخوندی را نپذیرفتند.
با تمام قدرت در کنار شما هستیم. زنانی که با تمام وجودشان ایستادند و پایداری کردند
در آبان ۹۸دیدیم که چگونه زنان در برابر رژیم زن‌ستیز ایستادند و رژیم را مجبور کرد آن وحشی‌گری خودش را با دستگیریها و قتل جوانان نشان دهد.
زندانهای رژیم پر است از زنان مقاوم مانند فاطمه مثنی و پرستو..
آنان فراموش نشدند. آنان نه فقط برای آزادی خودشان بلکه برای رهایی کل زنان مقاومت می‌کنند.
برنامه ده ماد‌ه‌ای خانم رجوی به‌طور مشخص این تعهد را یادآوری می‌کند.
زنان ایرانی هستند که رژیم زن‌ستیز را سرنگون می‌کنند.

اما این همه مقاومت از کجا می‌آید؟ از خانم رجوی به‌عنوان رهبر و الگوی مبارزه با زنان. من شما را در موقعیتهای مختلف دیدم. با شما آینده‌ای روشن برای زنان وجود دارد و حمایت ما از جنبش شما ادامه دارد.

دکتر رانجا کوماری مبارز حقوق زنان، مدیر کل مرکز تحقیقات اجتماعی - هند

 

بارونس کاکس – عضو مجلس اعیان انگلستان

رئیس‌جمهور منتخب، خانم رجوی، دوستان و همکاران محترم. من می خواهم از این فرصت استفاده کرده و همبستگی خود را با زنان در ایران ابراز کنم که با شهامت برای حقوق و برابری خود ایستادگی می‌کنند.
من هم‌چنین می خواهم از خانم رجوی به‌خاطر سخنان آموزنده و الهام بخشش در توضیح مبارزات زنان و نقش تاریخی آنها در جنبش آزادی در ایران تشکر کنم. من از شنیدن برنامه 10 ماده‌ای شما برای ایران آینده ترغیب می شوم که یک ایران آزاد و دموکراتیک را ارائه می‌دهد که کاملاً مخالف رژیم حاکم بر حکومت دینی است، که با سرکوب، بدبختی و زن‌ستیزی مشخص می‌شود.
با هر معیار و تعریفی از این کلمه، ایران تحت رژیم تئوکراتیک یک آپارتاید جنسیتی است. و مانند آپارتاید در آفریقای جنوبی، باید یک همکاری دیپلماتیک، فشار بین‌المللی، تحریم‌ها و حمایت جهانی با به‌رسمیت شناختن جنبش مقاومت با رهبر آن می‌باشد. اگر مردم و زنان ایرانی بخواهند آپارتاید جنسیتی ایجاد شده توسط حکومت دینی را به زباله‌دان تاریخ بیندازند. ما می‌دانیم که رهبر این جنبش مقاومت خانم رجوی است که ما از او شنیدیم و همان‌طور که وی توضیح داد زنان هم اعتراضات رهبری می‌کنند و هم در چهار دهه گذشته در جبهه اعتراضات ضددولتی در کشور هستند.
امروز، این امتیاز من است که به سخنرانان دیگر بپیوندم و از دولت انگلستان بخواهم که در همکاری نزدیک با متحدان ما در اتحادیه اروپا و سازمان ملل‌متحد عمل کند. بسیار از شما متشکرم.

بارونس کاکس - عضو مجلس اعیان انگلستان بارونس کاکس - عضو مجلس اعیان انگلستان

 

دکتر متیو آفورد نماینده پارلمان انگلستان

خانم رئیس جمهور برگزیده، دوستان، افتخاری است که امروز در روز جهانی زن با شما صحبت کنم زیرا اعتقاد دارم که زنان ایران شایسته حمایت ما و به‌رسمیت شناخته شدن بین‌المللی هستند. در چالشی که در مقابل رژیم استبدادی ایران برخوردارند.
این رژیم زنان را به‌شدت سرکوب می‌کند و آنها را محروم می‌کند از حقوق بنیادین‌شان و هم‌چنین از کرامت انسانی.
به این رژیم نمی‌شود اعتماد کرد ...به قضاییه این رژیم نمی‌شود اعتماد کرد به‌خصوص به آخوندها نمی‌شود اعتماد کرد.
یک ماه پیش ما فعالیت‌های مخرب رژیم را در منطقه را یادآوری کردیم.
ولی الآن به اروپا هم رسیده که در نهایت منجر شد به این‌که یک دیپلمات رژیم به ۲۰سال زندان محکوم شود به‌خاطر یک توطئه.

دکتر متیو آفورد - نماینده پارلمان انگلستان


ترزا ویلیرز نماینده پارلمان، وزیر محیط‌زیست دولت بوریس جانسون (۲۰۲۰)

افتخار می‌کنم که جزیی از این برنامه هستم. خوشحالم که روز جهانی زن را با شما گرامی خواهیم داشت.
خوشحالم که همراه با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در این کنفرانس هستم.
رژیم تهران زنان را به انسانهای درجه۲ تبدیل کرده. به زندگی‌شان دخالت می‌کند و برخلاف آن خانم رجوی رهبری جنبشی را به عهده‌ دارد که برابری در آن وجود دارد.
در سایت رسمی روز جهانی زن و چالشهایی که زنان با آن روبه‌رو هستند … زنان در مقابل این رژیم استبدادی ایستادند و خواهان تغییر بودند.
سؤال برای جامعه بین‌المللی این است که در کدام طرف تاریخ قرار می‌گیرند؟ من توصیه می‌کنم به دولت انگلستان که در طرف خانم رجوی قرار بگیرند و رژیم استبدادی را وادار کند که زنان را از زندان آزاد کند.
من و بسیاری از منتخبان دیگر در کنفرانس مقاومت ایران بودیم تا از طرح خانم رجوی برای زنان ایران دفاع کنیم و امروز هم افتخار می‌کنم که از شما حمایت می‌کنم.

ترزا ویلیرز نماینده پارلمان، وزیر محیط‌زیست دولت بوریس جانسون (۲۰۲۰)


جین دادز رهبر حزب لیبرال دموکرات در ولز

بسیار سپاسگزارم از شما
خانم رجوی به شما درود می‌فرستم.
امروز روز جهانی زن است و می‌دانیم باید موضوعاتی را به چالش کشید. می‌دانیم دفاع از حقوق زنان در ایران بسیار دشوار است.
ما این‌جا از دمکراسی برخورداریم. ۳۵درصد زنان در پارلمان هستند. در سنا ۵۰درصد زنان هستند اما در ایران زنان اصلاً به حساب نمی‌آیند.
زنان در ایران دستگیر شدند به‌خاطر فعالیت علیه تبعیض. ما در ولز باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم تا سرکوب زنان در ایران پایان یابد.
ما از قدرت شما شگفت‌زده هستیم. ما از همه فعالیت‌های شما حمایت می‌کنم. خانم رجوی عزیز ما از همه اقدامات شما حمایت خواهیم کرد.

 جین دادز - رهبر حزب لیبرال دموکرات در ولز


سر دیوید ایمس - نماینده پارلمان، رئیس مشترک کمیته انگلیسی برای آزادی ایران

خانم رجوی و دوستان عزیزی که در این کنفرانس آنلاین برای گرامی‌داشت روز بین‌المللی زنان گردهم جمع شده‌ایم می‌خواهم آغاز کنم برای آرزوی مبارکی این روز برای همه و به‌خصوص زنان
ویدئویی که دیدیم و بسیار شوکه‌کننده بود نشان داد به‌طور واضح که چرا این کنفرانسی که امروز داریم این‌قدر ضروریه در سراسر جهان.
تبعیض علیه زنان وجود دارد در برخی کشورها مثل ایران وضعیت دارد بدتر می‌شود اما می‌بینیم که برابری زنان موضوعی است که رژیم ایران همه جهان را در واقع نگران می‌کند و متقابلا مقاومت ایران دارد همه جهان را دارد با پیشرفت مواجه می‌کند سابقه و پرونده حقوق‌بشری رژیم وحشتناک است اقدامات وحشیانه‌ای رژیم انجام داده بعد از دستگیر فعالان از قبیل شکنجه دادن آنها برای اعترافات اجباری.

سر دیوید ایمس- نماینده پارلمان - رئیس مشترک کمیته انگلیسی برای ایران آزاد

 

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)، وزیر ولز (۲۰۱۴)، نایب‌رئیس گروه تحقیقات اروپا

خانم رجوی همکاران گرامی و دوستان اشرف۳ بسیار خوشحالم که امروز با شما هستم تا روز جهانی زن را گرامی بداریم.
درود می‌فرستم به زنان شجاع ایران و سراسر جهان که در برابر رژیم سرکوبگر مبارزه می‌کنند.
من به‌تازگی در مقاله‌یی نوشتم رژیم ایران یاغی است اما رهبران ما نتوانستند آن را کنترل کنند.
باید این را بررسی کنیم که روابط دیپلماتیک را با این رژیم کاهش دهیم. رژیمی که دیپلماتش را برای عمل تروریستی علیه مقاومت ایران فرستاد.
باید یک سیاست قوی را در برابر این رژیم پیش بگیریم. باید دیالوگ با آلترناتیو واقعی این رژیم یعنی خانم رجوی و شورای ملی مقاومت را پیش بگیریم. چنین دیالوگی مهم است. ایران در آستانه تغییر است و کشورهای غربی همین الآن باید از مردم و مقاومت ایران حمایت کنند.

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان، وزیر برگزیت (۲۰۱۷)، وزیر ولز (۲۰۱۴)، نایب‌رئیس گروه تحقیقات اروپا

 

آنا فوتیگا نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه لهستان (۲۰۰۷)

ممنونم خانم رئیس جمهور عزیز و دوستان و همکاران محترم ما همواره به‌طور معمول در غرب و به‌طور خاص در اروپا مایل هستیم روی کارها و تلاشهای خودمان متمرکز بشیم در حالی‌که بایست بدانیم که امروز در وضعیتی که درش قرار داریم در روزگار ما با یک رژیم جنایتکار و فوق‌العاده وحشی روبه‌رو هستیم و به‌طور خاص جامعه ایران مستقل از مرد یا زن بودن قربانی این رژیم وحشی است ولی امروز در روز جهانی زنان اجازه بدهید که من متمرکز بشوم و زنان فوق‌العاده شجاع و جسوری که در آنجا هستند و اقدامات آنها را ارج‌گذاری کنیم.
زنان ایران در کشور خودشان به‌خاطر کسب آزادی برای جامعه با جنایات غیرقابل باوری روبه‌رو می شوند.
زنان قربانی اعدام هستند در ایران و بسیاری از آنها زنانی بودند که اعتراضات صلح‌آمیز انجام دادند و در برابر اقدامات مرعوب کننده جا نزدند اما با رفتاری به‌طور غیرقابل باور وحشیانه از طرف آخوندها مواجه شدند و در این دوران کرونا آن زنان ایرانی تلاش کردند که کار خودشان را ادامه بدهند و زنانی که در خارج از ایران هستند زنان ایرانی بسیار روشن حرفهای خودشون رو بیان کردند و پیگیر بودند و پشتکار داشتند در نبرد برای پیشبرد این جامعه به سمت جامعه مدرن.

آنا فوتیگا نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه لهستان (۲۰۰۷)

 

امبر راد وزیر کشور انگلستان (۲۰۱۸)، وزیر کار (۲۰۱۹)

من شنیدم که واقعیت این است که زنان اگر خودشان در سطوح بالا حضور نداشته باشند موضوعاتشان درک نخواهد شد.
تا سال۲۰۱۸ فقط ده درصد از مذاکره کننده‌گان صلح از زنان بودند.
یک بار دیگر می‌گویم اگر اقدامات سریع انجام نشود زنان قیمت آن را می‌دهند.
من می گویم ۵۱درصد جمعیت باید ۵۰درصد رهبری را به عهده بگیرند.
در ایران زنان با یک حکومت مذهبی مواجه هستند که حقوق اندکی به آنان می‌دهد آنان حق انتخاب ندارند. حتی تصمیمات بسیار ساده را نمی‌توانند بگیرند. در یک دمکراسی باید زندگی همه ارتقا پیدا کند. سیستم باید با نابرابری مقابله کند. مردان هم نقش دارند که این نظام را به چالش بکشند.
خیره‌کننده است وقتی می‌بینیم زنان ایرانی چگونه در برابر استبداد حاکم می‌جنگند. زنان ایرانی با شجاعت در برابر این رژیم ایستادند از جمله ایستادگی در برابر حجاب اجباری.
وقتی نابرابری وجود دارد مردان هم نقش مهمی دارند در شناخت این نابرابری.

امبر راد - وزیر کشور انگلستان (۲۰۱۸)، وزیر کار (۲۰۱۹)

 

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان

خانم رجوی، همکاران محترم و دوستان، افتخار است که روز جهانی زن را با شما جشن بگیریم.
من از زنان ایرانی که مسئولیت اصلی و وظیفه سخت خود را برای سرنگونی یکی از ظالمانه‌ترین رژیمهای تاریخ و زمان ما بر عهده‌ دارند، حمایت خود را ابراز می دارم و آرزوهایم را می‌فرستم.
همان‌طور که خانم رجوی در موارد مختلف گفته است، این رژیم نمی‌تواند تروریسم، نقض حقوق‌بشر، اعدام یا شکنجه را حتی برای یک روز کنار بگذارد، زیرا اگر چنین می شد بلافاصله توسط مردم و زنان ایران سرنگون می‌شود، زیرا مردم می‌بینند که رژیم به‌عنوان دشمن واقعی ایران است.
زن‌ستیزی ماهیت رژیم است. این سرکوب خانگی زنان را با سرکوب زنان و اجرای قانون لباس سرکوبگرانه و اجباری علیه آنها توجیه و اجرا می‌کند.
رژیم توانایی اصلاح ندارد.
مردم ایران این را می‌دانند و این درک آنها را با اعتراضات خود در سه سال گذشته در سراسر کشور ابراز می‌کنند، جایی که آنها شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور"، "دشمن ما اینجاست، دروغ می‌گویند آمریکا است" سر می‌دهند، "اصلاح طلبان و اصول‌گرایان بازی به پایان رسیده است "و" فقط با آمدن به خیابان، ما به حقوق خود می‌رسیم ".

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان

 

استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان

باید حمایت کنیم از زنان فوق‌العاده ایرانی در گذشته و در حال. ولی متأسفانه ایران امروز کشوری است که از حقوق زنان دفاع نمی‌شود.
باید به صدها زنی اشاره کرد که در زندانهای آخوندی به سر می‌برند و مورد تبعیض و شکنجه و تعرض قرار می‌گیرند.
در سراوان سپاه پاسداران که قدرت اصلی در این کشور به دست دارد بر روی تظاهر کنندگان آتش گشود و در برابر این وضعیت و بعد با محکومیت اسدالله اسدی در بلژیک ما باید به‌طور جدی قدمهای بعدی خود را در برابر این رژیم ارزیابی کنیم.

استیو مک کیب نماینده پارلمان انگلستان

 

کاترین نون - معاون پیشین سنای ایرلند

مایه افتخار من است که در این کنفرانس شرکت کنم.
خشونت علیه زنان موضوعی است که همه ما به آن می‌پردازیم. وضعیت در ایران از این بابت بسیار ناراحت‌کننده است. در ده سال گذشته می‌بینیم که رژیم ایران همواره در صدر لیست ناقضین حقوق زنان وجود داشته است.
خشونت علیه زنان توسط حکومت حمایت می‌شود و در قوانین آن نهادینه شده است
مردم ایران و زنان ایران قیمت اعتراض و تلاش برای سرنگونی آن می‌پردازند.
خانم رجوی دیدن شما خیلی برای من خوشحال کننده است. شما از حمایت کامل من برخوردار هستید.

من امیدوارم که روز جهانی زن بر شما مبارک باشد و از شما حمایت می‌کنم و مایه افتخار من است که با شما صحبت می‌کنم.

کاترین نون - معاون پیشین سنای ایرلند


آنیتا مک‌اینتایر نایب‌رئیس پیشین حزب محافظه‌کار انگلستان

متشکرم مریم رجوی گرامی و دوستان عزیز و خواهران ایرانی برای من مایه افتخار بزرگ است که به شما در این روز جهانی زن بپیوندم و نکات کوتاهی از وضعیت زنان ایران که تحت حکومت مذهبی زن‌ستیز این کشور به سر می برند را امروز شنیدیم. در رابطه با برخورد غیرانسانی و ضدانسانی که با زهرا اسماعیلی شد که دو ماه پیش اعدام شد ۱۶ اعدامی قبل از خودش را دید و قبل از این‌که به قتلگاه برود سکته کرد ولی نگهبانان زندان جسد بیجان او را باز اعدام کردند مگر چه کرده بود چه گناهی مرتکب شده بود بیگناه بود او مسئولیت قتلی رو به‌عهده گرفت برای نجات دختر نوجوان خودش دختر جوان چرا مرتکب این قتل شده بود زیرا او همسر و دختران خودش رو مورد تعدی قرار می‌داد و تهدید به مرگ می‌کرد و این فرد کی بود یکی از مدیران وزارت اطلاعات رژیم ویکی از مقام‌های رژیم ایران و در همان وزارت‌خانه‌یی کار می‌کرد که در اقدام شکست‌خورده تروریستی ای که می خواست صدها نفر را در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس به‌قتل برساند یکی از مقامات همین وزارت‌خانه بود

آنیتا مک‌اینتایر- نایب رئیس پیشین حزب محافظه کار انگلستان آنیتا مک‌اینتایر- نایب‌رئیس پیشین حزب محافظه‌کار انگلستان

 


زینت میرهاشمی؛ سر دبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

درود بر همه شما
من صحبت‌های امروزم را با این سؤال شروع می‌کنم
می‌توانید حدس بزنید که حقوق سیاسی اجتماعی زنان در قانون اساسی ایران به کدام قرن مربوط می‌شود؟
اگر بر این باور هستیم که بیانیه جهانی حقوق‌بشر برای همه انسانهای جهان نوشته شده است باید بگوییم متأسفانه وضعیت زنان با این وضعیت اصلاً هم‌خوانی ندارد
اگر در دوران برده‌داری زنان را به آن شکل به بردگی می‌کشیدند امروز زنان را با قوانین به بردگی می‌کشند. شما در قوانین موجود حتی یک مورد به نفع زنان چیزی نمی‌بینید. باور کنید همان قوانین طالبان و داعش در قوانین رژیم نهادینه شده است. از قتل‌های فجیع، اسیدپاشی، فقر و …
پاسخ من به سؤالی که در ابتدا مطرح کردم چنین است.
رژیم ایران زنان را در هزاره اول به بند کشیده است.
در جلو صف تظاهرات و اعتراض زنانی را می‌بینیم که تبعیض را برنمی‌تابند. مادرانی را می‌بینیم که ایستادند. مادران قتل‌عام شدگان. زنان را می‌توان در قتل‌عام شدگان و ناپدیدشدگان قهری دید. پیکار زنان را می‌توان در نیروهای مقاومت در اشرف۳ دید.

زینت میرهاشمی؛ سر دبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

 

کریستیان ویک فورد نماینده پارلمان انگلستان:
در آغاز مایلم بگویم که خیلی وقتها در مورد ایران در مجلس عوام صحبت می‌کنیم برخورد منفی من مشخص است که راجع با ایران نیست بلکه با رژیم ایران است. مردم ایران از اصلی‌ترین قربانیان همین رژیم هستند من خودم را در موقعیت سختی می‌یابم. شکست‌ها شکست مردم ایران نیست شکست این رژیم است رژیمی که در رابطه با حقوق زنان تلاش کرده زنان را عقب نگهدارد. رژیم وحشی که ضدیت دارد با زنان و با حقوق‌بشر در سراسر جهان از جمله در غرب من به‌عنوان یک مرد بایستی در واقع بگویم که درست است که در موقعیت زنان نیستم ولی باید بگویم که زنان ایرانی در برابر این رژیم راهی ندارند جز قاطعیت.

کریستیان ویک فورد نماینده پارلمان انگلستان

 

استراون استیونسون رئیس کارزار تغییر برای ایران

در روز جهانی زن، اکنون در ایران، حتی شخصیتهای زن متحرک در کارتون ها نمی‌توانند موهای خود را نشان دهند.
پلیس اخلاق برای اجرای قانون در حال گشت‌زنی بی‌وقفه است. زنان، به‌ویژه زنان جوان، به‌خاطر حملات وحشیانه به جرم بدحجابی شناخته می شوند. دخترانی که به‌نظر نمی‌رسد لباس نامناسب در خیابان بپوشند دچار حملات اسیدی وحشتناک و ضربات چاقو شده‌اند.
ایران اکنون در اعدامهای خودسرانه و هم‌چنین اعدام زنان و بزهکاران نوجوان رهبر جهانی است. بیش از ۴۳۰۰نفر از زمان روی کار آمدن روحانی در سال۲۰۱۳ اعدام شده‌اند، تعداد بیشتری از اعدامها به‌طور مخفی و بدون شاهد انجام می‌شود. این مانند کل جمعیت یک شهر کوچک است که اکنون تحت سلطنت روحانی، رئیس‌جمهور به‌اصطلاح میانه‌رو، نابود شده است.
زنان جوان ایرانی به‌طور فزاینده‌یی درگیر مخالفت روزافزون با رژیم فاسد آخوند می شوند. آنها در حال پیوستن به واحدهای مقاومت هستند که در هر شهر ایران شکوفا می شوند. در خیزشهای سراسری که انجام شده است، ۱۰هزار معلم زن شجاع، کادر پزشکی،پرستار، دانشجو، کارگر کارخانه و مستمری‌بگیران به خیابان‌ها آمده‌اند .. اعتراضات گسترده حتی در هنگام شیوع بیماری همه‌گیر ادامه دارد. صدها زن در میان کشته‌شدگان هستند و هزاران نفر توسط سپاه گشتاپو رژیم دستگیر شده‌اند.
امروز زنان ایرانی در خط مقدم مقاومت در برابر دیکتاتوری تئوکراتیک قرار دارند. در واقع جنبش اصلی مخالفت دموکراتیک PMOI / MEK توسط یک زن، مریم رجوی، کاریزماتیک، رهبری می‌شود.

استراون استیونسون رئیس کارزار تغییر برای ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18cefbab-6b56-4511-b927-930261c5e0b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات