728 x 90

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ (۳) - تام ریج، جان اسپلر، ریاض یاسین، ژان فرانسوا لوگاره

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ
کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه

ارتباط زنده آنلاین با مجاهدین در اشرف ۳، دادگاه آنتورپ

شخصیتهای بین‌المللی و شاکیان خصوصی و یاران شورشگر

۳۰۰۰نقطه در ۴۰کشور جهان

پنجشنبه ۴فوریه ۲۰۲۱ (۱۶بهمن)

تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا

  • هدفی که رهبران رژیم و وزارت اطلاعات برای اسدی دیپلمات رژیم مشخص کرده بودند بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران بود. جهان باید بپرسد که چرا؟ در این صورت، حقیقت آشکار خواهد شد. شورای ملی مقاومت ایران یک تهدید بلافصل برای رژیم سرکوبگر ایران و بزرگترین و سازمان یافته‌ترین و محبوب‌ترین آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم است

  • کشورها و رهبرانشان باید خود را با آمال مردم ایران برای آزادی همراه کنند. آنها را فرامی‌خوانم که شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو رژیم موجود به‌طور علنی به‌رسمیت بشناسند. این منتهای محکوم کردن اقدامات رژیم است

جان اسپلر– نماینده مجلس عوام انگلستان

  • حکم امروز دادگاه نقطه عطفی در تلاش برای حسابرسی از رژیم ایران است. جنبش مقاومت در طول سالیان نقش مؤثری در افشای تروریسم رژیم و نهادهای مختلف آن ایفا کرده است

ریاض یاسین – سفیر یمن در فرانسه

  • به مریم رجوی و مردم ایران به‌خاطر این پیروزی تبریک بگویم. این یک روز تاریخی است. رفتار تروریستی عملکرد دائم این رژیم است

ژان فرانسوا لوگاره – عضو شورای منطقه‌یی ایل دو فرانس

  • حکم دادگاه بلژیک نشان داد تروریسم دولتی عملکرد رسمی رژیم ایران است. این سیاست باید به‌شدت محکوم شود و مورد پیگیرد قرار گیرد
  • بایستی عملکرد شجاعانه مردم ایران و رئیس‌جمهور مریم رجوی مورد حمایت قرار گیرد تا اصول دموکراتیک و عادلانه پیروز شوند

مشروح سخنرانی‌ها

تام ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا

بسیار متشکرم به‌خاطر فرصت به‌اشتراک گذاشتن نظراتم، در روزی که به‌نظر من انصافاً یک روز تاریخی است. وقتی به‌مفهوم این روز فکر می‌کردم به‌یاد گفته‌یی از نمایشنامه‌یی از شکسپیر افتادم که اغلب توسط دیگران به‌شکلهای مختلف به‌کار برده شده است. شکسپیر نوشت: «حقیقت آشکار خواهد شد».

جهان یک تشکر به‌مردم بلژیک، سرویس امنیت کشوری بلژیک و دستگاه قضایی بلژیک بدهکار است. آنها از جستجوی حقیقت، باز نایستادند. آنها این مسئولیت را به‌عهده گرفتند که حقیقت را کشف کنند و اطلاعات پشت توطئهٔ بمب‌گذاری در یک رویداد عمومی در حومهٔ پاریس در ژوئیهٔ ۲۰۱۹ را جمع‌آوری کنند و مسئولان طراحی چنین اقدام منزجر کننده‌یی را شناسایی کنند.

دیپلمات رژیم ایران، اسدالله اسدی با سه‌ همدستش کار می‌کرد. او تلاش می‌کرد هدفی را که رهبران رژیم ایران و مشخصاً وزارت اطلاعات و امنیت مشخص کرده بودند محقق کند. هدف به‌روشنی، بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران بود.

جهان باید بپرسد که چرا؟ در این صورت، حقیقت آشکار خواهد شد. شورای ملی مقاومت ایران یک تهدید بلافصل برای رژیم سرکوبگر ایران است. بزرگترین و سازمان یافته‌ترین و محبوب‌ترین آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم است. طی سالیان رهبران آنها و چیزی که به‌آن فرامی‌خوانند، یعنی یک ایران صلح‌طلب، بردبار، دموکراتیک و غیراتمی حمایت داخلی فزاینده‌یی در بین مردم ایران و حمایت بین‌المللی فزاینده‌یی پیدا کرده است. این واقعیت در تعداد خارق‌العادهٔ نمایندگان سیاسی از کشورهای جهان که در آن گردهمایی شرکت کرده بودند به‌اثبات رسید. همهٔ آنها اهداف بالقوهٔ توطئهٔ تروریستی‌یی بودند که از رضایت و حمایت رژیم ایران برخوردار بود.

هراس رژیم از یک آلترناتیو دموکراتیک که حمایت باز هم گسترده‌تر داخلی و بین‌المللی را به‌خود جلب می‌کند بسیار زیاد بوده و هنوز هم هست. رژیم به‌یکی از دیپلماتهایش دستور داد که نظارت بر این توطئه را به‌عهده بگیرد، با شرکای جرم همکاری کند، به‌عنوان حامل مواد منفجره عمل کند و این اقدام را با دولت ایران هماهنگ کند. حقیقت آشکار خواهد شد. بمب‌گذاری طراحی شده، یک اقدام حکومتی بود. زمان آن فرا رسیده که همهٔ کشورهای دوستدار آزادی توجه کنند. نه فقط به‌این رویداد بلکه به‌سخنان پرزیدنت بوش در سخنرانی سالانهٔ ریاست‌جمهوری در سال۲۰۰۲ که رژیم ایران را به‌خاطر پیگیری ستیزه‌جویانه‌اش برای کسب سلاحهای کشتار جمعی محکوم کرد. او رهبری رژیم را به‌عنوان غیرمنتخبانی اندک توصیف کرد که در پی سرکوب امیدهای مردم ایران برای آزادی هستند. شورای ملی مقاومت ایران، به‌یقین نمایندهٔ آن امیدها است و هر سال قدرتمندتر از سال پیش شده است.

در ۲۰سال گذشته، تلاشهای رژیم برای سرکوب حقیقت و نابود کردن هر تلاشی برای فرا آوردن آزادی و دمکراسی به‌ایران، با وحشی‌گری و در عین‌حال عدم موفقیت ادامه داشته. رژیم، مخالفان را کشته است. ولی خواست آنها را، آزادی را نکشته است.

در سایهٔ یافته‌های دادگاه بلژیک جهان و مشخصاً متحدان ما باید هم‌چنین به‌یاد بیاورند که رژیم ایران کماکان به‌استفاده از تروریسم در خاور میانه، حمایت از نیروهای نیابتی منطقه‌یی در سوریه و عراق، زندانی کردن یا کشتار مخالفان دمکراتیک، ارتقای تکنولوژی موشکهای بالستیکی و شتاب دادن به‌غنی‌سازی پلوتونیوم ادامه داده است.

توطئه بمب‌گذاری، یک اقدام حکومتی توسط یک حکومت تروریست بود که به‌عملکردهای خود با گستاخی، مصونیت، بی‌اعتنایی به‌حقوق بشر و آداب معمول و پایه‌یی‌ترین هنجارهای جامعه متمدن ادامه داده است. اتحادیهٔ اروپا، آمریکا و کشورهای سراسر جهان بایستی شجاعت و جد و جهد دولت، دستگاه قضایی و شهروندان بلژیک را تقدیر کنند و با صدایی بلند و پرطنین، اقدام حکومت ایران را محکوم کنند.

ولی محکومیت لفظی بدون اقدامات بیشتر تأثیر ناچیزی بر این رژیم یاغی خواهد داشت که بارها شنیده‌ایم تمایلی به‌تغییر رفتارش ندارد. کشورهایی که شهروندانشان در گردهمایی ژوئیه در معرض خطر قرار گرفتند باید به‌طور جدی به‌کاهش روابط دیپلماتیک با رژیم ایران فکر کنند.

وزارت اطلاعات و امنیت در تمامیتش باید تحت عنوان یک سازمان تروریست خارجی نامگذاری شود. این بهترین راه حسابرسی آنها در سراسر جهان است.

باید وزیر خارجه رژیم را به‌شکلی مورد حسابرسی قرار دهیم. پیدا کردن راه مناسبش را به‌دیپلماتها واگذار می‌کنم. این حسابرسی به‌خاطر استفادهٔ او از بسته‌های دیپلماتیک، هیأتهای دیپلماتیک، سفارتخانه‌ها و نمایندگیها به‌عنوان مراکز فعالیت‌های تروریستی است.

و یک اقدام نهایی برای کشورهایی که حکومت ایران را نه فقط در مورد این اقدام تروریستی بلکه برای تروریسم و سرکوبش در دهه‌های پیشین محکوم کرده‌اند وجود دارد که به‌نظر من قوی‌تر و پرمعناتر از همهٔ اقدامات است.

این کشورها و رهبرانشان باید خود را با آمال مردم ایران برای آزادی همراه کنند. آنها را فرامی‌خوانم که شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان آلترناتیو رژیم موجود به‌طور علنی به‌رسمیت بشناسند. این منتهای محکوم کردن اقدامات رژیم است. به‌این ترتیب، حقیقت آشکار خواهد شد.

بار دیگر تشکر می‌کنم که فرصتی در اختیارم گذاشتید تا نظراتم را در این روز بسیار مهم با شما به‌اشتراک بگذارم.

جان اسپلر– نماینده مجلس عوام انگلستان

حکم امروز دادگاه نقطه عطفی است در تلاش برای حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر اعمال تروریستیش.

جنبش مقاومت در طول سالیان نقش مؤثری ایفا کرده است در راستای افشای تروریسم رژیم و نهادهای مختلف آن و شبه‌نظامیان وابسته به آن‌که در پیشبرد اهداف شوم رژیم در سراسر جهان نقش دارند.

ما دیر زمانیست که با فعالیت‌های رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و فراتر از آن، آشنا هستیم و همین‌طور کمکهای مالی و لجستیکی و نظامی رژیم برای انواع گروه‌های تروریستی مخصوصاً ولی نه منحصراً، در عراق، لبنان، و یمن و هم‌چنین حالا، البته، در شمال آفریقا.

ولی اکنون با حکم محکومیت دیپلمات رژیم ایران، ما شواهد آشکاری داریم مبنی بر نقش مستقیم دولت ایران در تروریسم در خاک اروپا که نشان می‌دهد رژیم ایران حاضر است با تروریسم در اروپا، سیاست‌ها و اهداف خود را پیش ببرد و قوانین وسیعاً شناخته شدهٔ بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

این تهدید جواب قاطع از طرف تمام اروپا را الزام‌آور ساخته است. در حالی‌که دولتهای اروپایی در حال بررسی گزینه‌های خود هستند؛ یک نکته کلیدی وجود دارد که آنها باید آن را مد نظر قرار دهند. با گسترش تظاهرات مردمی در ایران در دو سال گذشته که استبداد مذهبی را به چالش کشیده و خواستار تغییر هستند، رژیم تصمیم به صدور سرکوب مخالفان نه تنها در داخل کشور بلکه در اروپا گرفته است و به‌دنبال ساکت کردن مخالفان خود نه تنها در خیابانهای تهران بلکه در خاک اروپا است.

بنابراین برای موفقیت در رویارویی با فعالیت‌های رژیم ایران، اروپا باید با سازمانهایی کار کند که علیه این دیکتاتوری در حال مبارزه هستند.

علاوه بر این، واکنش مشترک بین انگلستان و اتحادیه اروپا به‌عنوان متحد، باید از سرگیری سیاست مستحکمی باشد که باز می‌شناسد که سفارتخانه‌های رژیم ایران و هیأتهای دیپلماتیک آن نه تنها خواست مردم ایران را نمایندگی نمی‌کنند بلکه هر دو توسط رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سیاست تروریسم دولتی خود را تقویت کند و به پیش براند و شبکه جنایتکارانه و تروریستی خود را در سراسر اروپا و در تمام جهان اداره کند.

پس دولت انگلستان را فرا می‌خوانم که با شرکای اروپایی خود برای مقابله با تهدید رژیم ایران کار کند.

خبر خوشایند امروز باید آنها را هدایت کند به سمت یک کار دیپلماتیک بزرگتر و یک اقدام هم در قلمرو خودمان و هم در جبهه دیپلماتیک جهانی تا از این رژیم حسابرسی شود و این ملت بزرگ، این فرهنگ و تمدن بزرگ با منابع عظیمش برای منافع مردم ایران به کار گرفته شود و نه برای انگشت‌شمار افراد وابسته به رژیم.

بسیار سپاسگزارم.

ریاض یاسین – سفیر یمن در فرانسه

ابتدا می‌خواهم به پرزیدنت مریم رجوی و مردم ایران به‌خاطر این پیروزی تبریک بگویم. این یک روز تاریخی است.

البته این رفتار تروریستی عملکرد دائم این رژیم است. این رژیم از زمانهای گذشته شبه‌نظامیان حوثی را که در کشور من خودشان را «انصارالله» خطاب می‌کنند، تأمین مالی و تسلیحاتی می‌کرده است. آنها کشور من را طی جنگ شش سال گذشته نابود کرده‌اند. اعمال همه آنها اقدامات تروریستی است که علیه مردم من در یمن انجام می‌دهند. تصمیم دولت قبلی آمریکا که آنها را تروریست خطاب کرد، باید از سوی همه مورد حمایت قرار گیرد. زیرا آنچه آنها در کشور من می‌کنند، با آنچه که رژیم ایران در ایران و خارج از ایران می‌کند، هیچ تفاوتی ندارد. حوثی‌ها عاملان رژیم تروریستی هستند. به عقیده من همه ما باید با هم همکاری کنیم تا آنها را متوقف کرده و کارهای تروریستی منفور آنها را که باعث کشته شدن بسیاری از مردم بی‌گناه می‌شود، متوقف کنیم.

ما امروز ادامه نبرد و تلاشمان را علیه تروریسم جشن می‌گیریم. من معتقدم که تصمیم امروز دادگاه شأن جشن گرفتن و به‌خاطر سپردن این روز را دارد.

از همه حمایتهای شما تشکر می‌کنم. امیدواریم که با همکاری یکدیگر بتوانیم علیه این‌گونه رفتارها پیروز شویم.

ژان فرانسوا لوگاره – عضو شورای منطقه‌یی ایل دو فرانس

بسیار خوشوقتم که امروز در بین شما به‌عنوان شاکی علیه عاملان سوءقصد ژوئن ۲۰۱۸ حضور دارم. من می‌توانستم یکی از هزاران قربانی این عمل باشم. این حکم و این قضاوت که اعلام شده است بسیاری از مسائل را مشخص کرد. نشان داد که تروریسم دولتی عملکرد رسمی رژیم ایران است و باید به‌شدت محکوم شود و مورد پیگیرد قرار گیرد. از امروز وارد فاز دیگری می‌شویم و نهایتاً سیاست سرکوبگرانه این رژیم که روزانه در داخل ایران در جریان است مورد هدف قرار می‌گیرد.

ما هر روز شاهد اعدام قهرمانان هستیم. افرادی نظیری نوید افکاری و هر روز شاهد این سیاست تهدید و ارعاب هستیم. این سیاست باید پاسخی مناسب دریافت کند نه تنها از سوی فرانسه که هدف این سوءقصد بود، نه تنها از سوی بلژیک که این دیپلمات تروریست را مورد پیگیرد قرارداده و محکوم کرد بلکه باید مجموعه ادامه روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را مشروط به قطع کامل عملکردهای تروریستی و تهدیدآمیز کرد. باید اخطاری رسمی و شدید به رژیم تهران داد خصوصاً در مورد وضعیت نمایندگان دیپلماتیک این رژیم و مطابق بیانیه اتحادیه اروپا به تاریخ ۲۹آوریل ۱۹۹۷ باید حضور و ساختار نمایندگان دیپلماتیک رژیم ایران را مشروط به رعایت و احترام به قوانین حاکم کرد و دیپلماتهای این رژیم که این مسائل را رعایت نمی‌کنند باید اخراج شوند.

بایستی که ساختارهای به‌اصطلاح مذهبی و فرهنگی که در واقع لانه‌ای برای تهدیدات و عملکردهای تروریستی می‌باشند بسته شوند. و بایستی که عملکرد شجاعانه مردم ایران و رئیس‌جمهور مریم رجوی مورد حمایت قرار گیرد تا اصول دموکراتیک و عادلانه پیروز شوند.

ادامه دارد…

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cbc0b78-6046-40bd-9a9f-a84450ba6bf4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات