728 x 90

کنفرانس توجیهی برایان هوک نماینده ویژه برای ایران، به روز کردن استراتژی آمریکا در قبال رژیم ایران

برایان هوک
برایان هوک

وزارت‌خارجه آمریکا یک کنفرانس توجیهی در روز دوم آوریل (۱۳فروردین۹۸) توسط برایان هوک نماینده این کشور برای ایران، به‌منظور به روز کردن استراتژی رئیس‌جمهور ایالات متحده در قبال حکومت آخوندی برگزار کرد.

در این کنفرانس توجیهی برایان هوک از جمله گفت:

این بریفینگ در زمانی برگزار می‌شود که ایران با سیلی مواجه است که ۲۳استان از ۳۱استان ایران را در برگرفته است. به همین مناسبت وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو یک بیانیه‌یی صادر کرد که تسلیتهای خود را ابراز و پیشنهاد کمک کرد و من هم تسلیتهای خودم را ابراز می‌کنم.

نماینده ویژه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش نیز تأکید کرد،

در حال حاضر که مردم ایران از سیل رنج می‌برند، به‌خاطر این است که رژیم حاکم بر ایران به جای کارهایی مانند آمادگی برای وضعیت اضطراری و مدیریت آب، به سیاست خارجی توسعه‌طلبانه خود ارجحیت داده است. من چند هفته پیش، قبل از وقوع سیل، ویدئویی در رابطه با این‌که رژیم ایران محیط‌زیست کشور را تخریب کرده منتشر کردم و گفتم که این رژیم محیط‌زیست را نابود کرده و منابع آبی خود را سوء مدیریت کرده و به همین دلیل چرخه خشکسالی و سیل را می‌گذراند. وقتی که این رژیم به قدرت رسید، حدود ۷سد باستانی و ۱۲سد مدرن وجود داشت. طی ۴۰سال گذشته، این رژیم ۶۰۰سد ساخته است. این تنها سوء مدیریت آب است. و آنها همه این چیزها را مستمراًً ارجحیت داده‌اند. مردم هم‌چنان از زلزله سال ۲۰۱۷رنج می‌برند.

برایان هوک در این کنفرانس توجیهی به استراتژی دولت آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه رژیم ایران پرداخت و تأکید کرد تحریم‌های آمریکا طیفی از تهدیدات این رژیم و به‌ویژه حمایت رژیم ایران از تروریسم، گسترش موشکی، برنامه اتمی و نقض حقوق‌بشر و سایر تهدیدات این رژیم علیه مردم ایران و صلح و آرامش منطقه راهدف قرار داده و در این رابطه دولت کنونی آمریکا از زمانی که به قدرت رسید، بیش از ۹۷۰نهاد و فرد رژیم ایران را لیست‌گذاری کرده است.

تحریم‌هایی که هفته گذشته علیه شرکتهای پوششی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع رژیم ایران پشتیبانی می‌کردند، اعلام شد بیست و ششمین دور تحریم‌های آمریکا بود.

وی افزود: به‌عنوان بخشی از این فشار ما بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط با رژیم ایران را تحریم کرده‌ایم.

سیستم مالی سوئیفت بسیاری از این لیست‌گذاریها را تطبیق داد و هر کدام از بانک‌های تحریم شده رژیم ایران را از شبکه خود قطع کرد. در ماه نوامبر، سوئیفت حتی بانک مرکزی رژیم ایران را از سیستم خود قطع کرد.

ما شبکه‌های غیرقانونی نقل و انتقال نفت توسط رژیم ایران را هدف قرار داده‌ایم چرا که این رژیم با پول نفت ایران رژیم وحشی اسد و نیروهای نیابتی تروریست خودش مانند حزب‌الله را ثروتمند می‌کند.

تحریم‌های نفتی ما از ماه مه ۲۰۱۸تقریباً یک میلیون و۵۰۰هزار بشکه از صادرات نفت ایران را از بازار خارج کرده است. این تحریم‌ها رژیم ایران را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد محروم کرده است.

 

نماینده ویژه آمریکا برای ایران در ادامه گفت: آمریکا برای مقابله با رفتارهای شرورانه ایران تنها عمل نکرده است. شرکای اروپایی ما علیه ایران بعد از یک توطئه بمب‌گذاری در پاریس واکنش نشان دادند و تلاش برای یک‌ سوءقصد در دانمارک را خنثی کردند.اتحادیه اروپا در ماه ژانویه وزارت اطلاعات و امنیت و دو مأمور رژیم ایران را به‌خاطر نقش آنها در این فعالیتها تحریم کرد.شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا اخیراً جمعبندی‌هایی را در ماه فوریه تصویب کرد که به برنامه موشک بالستیک رژیم ایران اعتراض کرد.همچنین با فعالیت‌های شرورانه ایران در اروپا و همچنین نقش کنون آن در جنگهای منطقه مخالفت کرد. بسیار از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان،آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، آلبانی و صربستان برای مقابله با تروریسم ایران در خاک کشورهایشان خواه با فراخواندن سفرا یا اخراج دیپلماتهای ایرانی و حذف سفرهای بدون ویزا یا محروم کردن از حق فرود شرکت هواپیمایی ماهان ایرهم‌چنان که اخیراً آلمان انجام داد، دست به اقدام زده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا برای ایران افزود: آمریکا، انگلستان فرانسه و آلمان مرتباً بر سرپیچی رژیم ایران از قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرده‌اند. ما نگرانیهای شدیدمان را به دبیرکل سازمان ملل به‌دنبال شلیک موشک میان‌برد بالستیک رژیم ایران در ماه دسامبر و تلاش آن برای پرتاب ماهواه در ژانویه و فوریه منتقل کردیم.همین هفته گذشته انگلستان، فرانسه و آلمان مجدداً برای دبیرکل نوشته و بر نگرانیهای خود در مورد شلیک‌های موشکی اخیر ایران تأکید کردند. ما اطمینان داریم برآورد مشترک ما از تهدید ایران هم‌چنان به‌معنی اقدام مشترک بیشتر مان خواهد بود. تحریم‌های ما سو مدیریت و عدم شفافیت این رژیم را برملا می‌کند. یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸گرفته شده (نشان داد) که نزدیک به دو سوم مردم ایران رژیم را مسبب سوء مدیریت و فساد و مصیبتهای اقتصادی این کشور می‌دانند

 

برایان هوک همچنین گفت: در حالی که ما فشار را افزایش می‌دهیم ما فرصتهای جدیدی را برای صلح و ثبات در خاورمیانه ایجاد می‌کنیم.ما این موضوع را با کشورهای این منطقه طرح می‌کنیم که رژیم ایران نه نمونه‌ای برای تقلید و نه شریکی برای همکاری است.

 

این رژیم هر جا که می‌رود جنگ و بدبختی و درد و محنت با خود بهمراه می‌آورد. هنگامی که اخیراً روحانی به عراق رفت، ما از عراقیان خواستیم به این توجه کنند که با توجه به رفتاری که روحانی با مردم ایران دارد، قابل تصور است که چه رفتاری با ‌آنها خواهد داشت.

.بازتاب مداخله رژیم ایران به تیزترین وجه آن توسط مردم بیگناه منطقه احساس شده است.مردان و زنان و کودکان تقریباً تلفات روزانه توسعه‌طلبی خطرناک رژیم ایران هستند. رژیم ایران همدست ماشین جنگی بیرحم اسد بوده در حالی که صدها هزار نفر را کشته و میلیونها شهروند را بی‌خانمان کرده است.

برایان هوک تأکید کرد: برخورد با تهدیدات ایجاد شده توسط رژیم ایران یک پیشفرض برای کمک به حل و فصل سایر درگیریها است.

 

 

برایان هوک:

در اردیبهشت در سالگرد خروج از آمریکا از برجام

اقدامها علیه رژیم ایران دو برابر خواهد شد

برایان هوک مسئول گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه الغد مصر تأکید کرد: با پایان یافتن معافیت شش ماهه هشت کشور برای خریداری نفت از رژیم ایران، دیگر معافیتها تمدید نخواهند شد.

وی همچنین با اشاره به جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و برنامه موشکی رژیم گفت: برای مقابله با این رفتارها، در اردیبهشت در سالگرد خروج آمریکا از برجام اقدامها علیه رژیم ایران دو برابر خواهد شد و تحریم‌های کاملتری برای جلوگیری از دخالت‌های رژیم در منطقه و برنامه موشکی‌اش به اجرا گذاشته می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d0a894-8341-4ff6-900a-5371f2d77404"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات