728 x 90

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان - قسمت دوم

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان
کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

کنفرانس بین‌المللی به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

«متحد علیه بنیادگرایی و جنگ‌افروزی، برای صلح و برادری»

با حضور خانم مریم رجوی

 

 

سخنرانی شخصیتهای مذهبی و سیاسی از کشوهای عربی و اروپایی

ارتباط زنده از کشورهای مختلف با مجاهدین در اشرف۳

 

 

سخنرانیهای

دکتر شیخ تیسیر التمیمی - قاضی‌القضات فلسطین ۲۰۱۰

استاد جلال گنجه‌ای

ایهم السامرایی - وزیر پیشین برق عراق

طاهر بومدرا نمایندهٔ دبیرکل ملل‌متحد برای اشرف (۲۰۱۲)

و اسقف ژاک گایو - کشیش مترقی فرانسوی

 

دکتر شیخ تیسیر التمیمی - قاضی‌القضات فلسطین ۲۰۱۰

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أیها الذین آمنوا اصبروا و صابروا ورابطوا واتقوالله لعلکم تفلحون

ای کسانی که ایمان آورده‌اید پایداری پیشه کرده و مناسبات سالم با یکدیگر برقرار کنید وتقوای خدا پیشه کنید تا رستگار شوید.

حلول ماه مبارک رمضان که قرآن در آن نازل شده، ماه پیروزی و پایداری را به برادران مجاهدین خلق تبریک عرض می‌کنم واز خداوند متعال خواستارم که این ماه را قرین پیروزی برای شما بگرداند. هم‌چنین به رهبر مقاومت ایران آقای مسعود رجوی وخانم مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت گرم‌ترین تبریکات را تقدیم می‌کنم. از خداوند متعال برای ایشان وهم‌چنین خواهران و برادران مجاهد مستقر در اشرف۳ در آلبانی نیز ثبات قدم و پیروزی و تحقق آرزوهایشان، با صبر و بردباری و استقامت آرزو دارم تا آمال و آرزوهای مردم ایران که همانا برقراری آزادی و دموکراسی و امنیت و آسایش و رهایی از رژیم آخوندی در میهن‌شان است محقق گردد. رژیمی که کاری جز فساد در زمین و ایجاد تروریسم و تجاوز در کشورهای منطقه به‌ویژه مردم فلسطین نکرده است. فلسطینی که سرزمین معراج پیامبراکرم بوده و از شرافت مردم در بیت‌المقدس که اولین قبله مسلمانان بوده و سومین حرم مقدس است دفاع می‌کند.

بله این رژیم همیشه ادعا می‌کند در کنار مردم فلسطین قرار دارد در حالیکه دائماً علیه مردم فلسطین توطئه می‌کند هم‌چنانکه علیه رئیس شهید فلسطین یاسر عرفات و رهبر مردم فلسطین نیز همین کار را کرد. بله اینها علیه تمامی موجودیت اسلامی در عراق و یمن و لبنان و فلسطین توطئه می‌کنند.

بنابراین من از تمامی کشورهای عربی و تمامی شرفای جهان می‌خواهم تا در برابر این رژیم فاسد که با حمایت از تروریسم منطقه و جهان را گرفتار ساخته است، بایستند. می‌گوییم که انشاالله پیروزی به‌دست شما محقق می‌شود و آرزوی مردم ایران را محقق می‌کنید و سال آینده انشاءالله در تهران بهمراه رهبری شایسته‌تان با هم جشن پیروزی برگزار خواهیم کرد. و ما مردم فلسطین نیز در مسجدالاقصی و اطراف آن به شما خواهیم گفت که به پیش به امید پروردگار. و ما همراه شما و در کنار شما برای تحقق آرزوهای مردم شریف ایران و اهداف مردم منطقه برای رهایی از دست این رژیم قرار داریم.

 

و این رژیم را که با پوشیدن لباس دین دائماً تلاش می‌کند خودش را دوست مردم کشورهای اسلامی نشان دهد اما همیشه علیه ان توطئه می‌کند. مردم این منطقه را بیرحمانه به‌قتل می‌رساند وبی محابا در منطقه فساد و ویرانی ببار می‌آورد. بنابراین بر تمامی انسانهای شریف منطقه است که در برابر این رژیم دیکتاتور که مردم ایران برادر را گرفتار ساخته و در منطقه دست به فساد زده است بایستند تا این‌که از دست این رژیم رها شوند و امور را به مردم ایران بازگردانند، مردمی که مورد احترام زیاد ما هستند و همیشه در کنار آرمان مردم فلسطین ایستاده‌اند به‌ویژه مجاهدین خلق که همواره از فلسطین حمایت کرده و از پشتیبانی و حمایت آرمان مردم فلسطین و رئیس شهید آن یاسرعرفات دست نکشیده‌اند انشاءاله که پیروزی محتوم است همان‌طور که خداوند در قرآن فرموده: «إن تنصرالله ینصرکم و یثبت أقدامکم» اگر خداوند را یاری نمایید او هم شما را پیروز خواهد گردانید.

 

استاد جلال گنجه‌ای – مسئول کمیسیون مذاهب و آزادی ادیان در شورای ملی مقاومت ایران

سلام عرض می‌کنم و تبریک میگم حلول ماه مبارک رمضان رو به حضور شما رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت خانم رجوی و تمامی میهمانان حاضر در این اجتماع بین‌المللی اینجا میهمانان فرانسوی، مسلمانان مختلف جامعهٔ فرانسه، نماینده محترم کلیسای کاتولیک، اعضای شورای ملی مقاومت و سایر عزیزانی که حضور دارند.

من می‌خوام اول تقدیر و احترام خودم رو به مطالبی رو که شما در سخنرانیتون، سخنرانی افتتاحیه تون به شیوایی بیان کردید تقدیم بکنم و اکتفا بکنم به خط کشیدن و تأکید کردن زیر دو نکته مهم از سخنان شما. یکم. حجم فجایع به سختی قابل تصوری رو که سو‌ء استفاده از کلمهٔ اسلام در رژیم بنیادگرایی ولایت فقیه، فاشیزم دینی حاکم بر ایران تحقق پیدا کرده و بر سر مردم مظلوم و بیگناه ایران فرود آمده. و دوم که سخنرانی تون رو به شیوایی باهاش به اتمام رسوندید، یادآوری کردن وظایف یکایک ما برای مشارکت در رزم و مبارزه سرنگون کردن این پلیدی. خوب مشخص هست که رژیم تبهکار آخوندی ایران رو ویران کرده ولی نه فقط ایران رو. این تهدید برای تمامی جهان و به‌خصوص برای کشورهای مسلمان بود. چون هم در قانونش هم در وصیت خمینی هم در عملکردش دائماً تأکید کرده که ثبات و استقرار میهن‌های مختلف مسلمانان جهان رو آماج قرار داده و می خواهد همه اونها رو تبدیل بکنه به بخشهایی از امپراطوری آخوندی خمینی و خامنه‌ای و تبهکاران این دار و دسته. و به این ترتیب حکومت ایران از روز تأسیسش به همان میزان که مبشر عدل و آزادی برای ایرانیان بود مبشر آزادی و رهایی و امنیت برای بشریت و به‌خصوص برای تمامی مسلمانان بود. من می‌خوام به این نکته هم اشاره بکنم که جمع حاضر جمع بسیار ارزشمند و متنوع حاضر که سالهای سال هست از مقاومت ایران و از شما خانم رجوی حمایت می‌کنند این متضمن یک پیام مهم هست که امروز جهان بهش احتیاج داره. کم نیستند سیاستمداران متفکران نویسندگانی که دائماً تأکید می‌کنند که مسلمانها می‌بایستی یک خطاب جدید یک گفتمان جدید یک بیان جدید و معرفی نامهٔ جدید از اسلام ارائه بکنند که بنیادگرایی جنایتکار رو افشا بکنه و سلب صلاحیت ازش بکنه و اسلام حقیقی رو معرفی بکنه.

 

من می‌بینم که این جمع عملاً دست‌اندرکار چنین چیزی هست. چون حمایت کردن از ریاست تام تمام و به مقام اول نائل آمدن یک زن مسلمان که ضمنا در برنامه‌اش اعلام کرده و به جهان معرفی کرده که مدافع آشتی‌ناپذیر برابریهای کامل میان پیروان ادیان و مذاهب و فلسفه‌های گوناگون و به‌خصوص برابری همه‌جانبهٔ میان زنان و مردان هست. این به حقیقت یک پروژه تماماً و تمام‌عیار جایگزین پروژه بنیادگرایی ست که البته اگر فقها و متفکرین و دانشمندان مسلمان به هوش باشند جنبه‌های فکری این پروژه رو و ریزه کاری‌هایش رو که باید با استنادهای قرآنی و حدیث مسلم معرفی بشه و مطرح بشه رو دنبال می‌کنند دنبال باید بکنند و دنبال خواهند کرد.

به این ترتیب مجدداً با سربلندی و شکر به درگاه خداوند که فردی از افراد شما هستم برای استجابت دعاهایتان که در اول سخنرانی و آخر سخنرانی مطرح کردید به نوبهٴ خودم آمین میگم. حلول مجدد ماه مبارک رمضان بر همگان مبارک و همونطور که برادرم شیخ تیسیر دعا کردند امیدواریم رمضان آینده رو در تهران در چنین گردهمایی در خدمت شما تجمع بکنیم. با معذرت خواهی.

 

ایهم السامرایی - وزیر پیشین برق عراق

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به تمامی خواهران و برادران مبارز در اشرف در آلبانی، درود به شهدا بزرگوار قرارگاه اشرف در دیالی عراق، در این ماه مبارک از خداوند متعال مسئلت دارم که آنها را وارد بهشت نموده و خواهان صبر و شکیبایی برای شما و خانواده‌هایشان هستم.

درود و شکوه بر تمامی مجاهدین خلق بزرگوار

درود و احترام به فرمانده این مسیر، مسعود رجوی مبارز، کسی که از ابتدا مبارزه می‌کرد برای آرمان آزادسازی ایران،

ایران ِ به یغما رفته که توسط آخوندها چپاول و تاراج شده است.

درود بر رئیس‌جمهور مبارز مریم رجوی که خداوند او را در کنف حمایت خود گیرد که برای شما و برای همگی ما باقی بماند.

درود بر تمامی مبارزان مردم قهرمان ایران، در این ماه مبارک در ماه رمضان بزرگ.

برای همگی شما آرزوی پیروزی دارم

برای همگی شما آرزوی موفقیت دارم،

پیروزی شما ای برادران و خواهران، پیروزی شما پیروزی برای اپوزیسیون و مبارزان عراق است، مبارزان عراق مانند شما هستند، از سال۲۰۰۳ تا به امروز در حال جنگیدن هستند، یک نبرد سخت و تلخ برای آزادسازی عراق و آزادی بغداد از این باند جنایتکاران که به‌مثابه نمایندگان پاسداران غیرایرانی و غیراسلامی وارد عراق شدند که در زمین تباهی و فساد می‌کنند و عراق را نابود کردند و این سرزمین و مردمش را ویران نمودند

ما با شما هستیم با مبارزه‌تان، برایتان آرزوی پیروزی داریم، پیروزی شما پیروزی ما است و پافشاری شما روی مقاومت، پیروزی برای ما است.

ما آرزومندیم که شما مبارزه‌تان را ادامه دهید و آرزو داریم که نبردتان را استمرار ببخشید، ما با شما هستیم با شما هستیم با شما هستیم

ای برادران و خواهران مبارز، استمرار دهید، استمرار دهید، چرا که مردم ایران، مردمی فقیر هستند مردمی مبارز هستند، مردمی بزرگ هستند، در انتظار شما هستند در انتظار ما هستند که آنها را از این رژیم مرتجع که بیش از ۴۰سال است که بر ایران حاکمند، آزادسازیم. ایران باید که به ایران آزاد باز گردد باید که آزاد شود باید که مرکز تمدن باشد همان‌طور که قبلاً بود، مرکز تمدن برای تمام جهان بود و مرکز تمدن نیز خواهد بود.

ما با شما هستیم، ما عراقی هستیم و از یک خانواده هستیم ما همواره به ایرانی‌ها افتخار می‌کنیم چرا که با آنها پیوندهایی از دوستی داریم، پیوند همسایگی داریم که تاریخ با قدمتی دارد، عمق آن به ازل برمی‌گردد و عمق آن عمق تاریخ است

ما با شما هستیم و برایتان آرزوی پیروزی داریم تا این‌که عراق را آزاد سازیم و عراق به یک کشور آزاد و قوی باز گردد مانند شما و انشاءالله، پیروزی و موفقیت برای شما.

زنده باد ایران آزاد / زنده باد ایران آزاد شده از این آخوندهای مزدور و تا دیدار بعدی... والسلام علیکم و رحمة‌الله برکاته

 

طاهر بومدرا رئیس حقوق‌بشر یونامی و نمایندهٔ دبیرکل ملل‌متحد برای اشرف (۲۰۱۲)

خیلی ممنون خواهران و برادران،

دوستان خوب من، رمضان مبارک. امیدوارم هر سال پیروزمند باشید. برادران و خواهران

من وقایعی را که در اوکراین اتفاق می‌افتند، دنبال می‌کنم و به صحبت‌های نماینده پارلمان کی را رودیک گوش دادم که به ما تصویری داد از آنچه که در اوکراین دارد اتفاق می‌افتد و به‌طور خاص آنچه که در بوچا روی داده است.

برادران و خواهران، آنچه که من دریافت می‌کنم از مطبوعات بین‌المللی و هم‌چنین از اخبار اکنون گزارش می‌شود به من وقایع و شرایطی را یادآوری می‌کند که در اشرف به‌وقوع پیوست در زمانی که من از معدود شاهدان آنچه اتفاق می‌افتاد بودم،

من شاهد حملاتی که به اشرف می‌شد بودم. در ژوییه ۲۰۱۱، من هم‌چنین شاهد حمله به افراد بی‌دفاع در اشرف بودم در آوریل ۲۰۱۱، در هشتم آوریل در واقع طی سه یا چهار روز حمله‌یی که از قبل آماده‌سازی شده بود انجام شد. علیه افراد غیرمسلح و ۳۶نفر کشتار شدند

پس از این قتل‌عام بحثهایی در یونامی شروع شد در رابطه با سرنوشت کمپ اشرف، و برخی از اشخاص بلند‌مرتبه از اعضای دفاتر سازمان ملل مدافع راندن ساکنان اشرف به ضلع جنوبی آن و به‌قتل رساندن آنان بودند. شما به یاد دارید خواهران و برادران آنچه که مارتین کوبلر خودش را موظف به انجام آن می‌دانست و توصیه‌ای که مارتین کوبلر به دولت عراق می‌کرد این بود که آنها را برانید به گوشه‌یی در اشرف برانید و به‌قتل برسانید. مطبوعات سه روز در مورد آنها صحبت خواهند کرد و بعد فراموش خواهد شد.

شاید رسانه‌ها فراموش کنند ولی ما فراموش نکردیم و نمی‌کنیم چون این عمل یک اقدام آشکار از جنایت علیه بشریت بود. توسط یک مسئول سازمان ملل، نمی‌بایست فراموش شود و نباید هم بخشیده شود.

برادران و خواهران به‌خوبی به یاد دارید در آن روزها هیچ کسی با خبر نمی‌شد. گزارشی از اشرف نمی‌داد. چه ۳۶نفر یا ۵۲نفر کشته شوند. یا هر تعداد دیگر. آنها را محروم کرده بودند از دسترسی به خدمات درمانی. هیچ‌کس در مورد آن حرفی نمی‌زد. آسوشیتدپرس، آ. اف. پ، رویترز، همگی در سکوت بودند

و من کسی بودم که توانستم سکوت را بشکنم و توجهات جهان را جلب کنم به آنچه که در اشرف اتفاق افتاده است. دوباره یک سال بعد، کمتر از یک سال بعد در اول سپتامبر ۲۰۱۳ (۱۰ شهریور ۱۳۹۲)، یک کشتار دیگر و یک محاصره دیگر، نفرات اشرف در سکوت به‌قتل رسیدند. در حالیکه بی‌دفاع بودند، و مقامات عراقی دست‌یابی به اشرفیها را و به‌قتل رساندن آنها را تسهیل می‌کردند. من شخصاً مقصر می‌شدم که چرا با کسانی که اشرفیها به‌قتل می‌رسانند ارتباط برقرار نمی‌کنم. و با کسانی که بلندگوها را در اطراف اشرف کار می‌گذاشتند و سفیر رژیم ایران در عراق به من معترض بود چرا نمی‌روی با آنها صحبت کنی، و بعد اشرفی‌ها ناچار به جابه‌جایی شدند به اشرف ۲ یا کمپ لیبرتی. ولی دوباره این هم یک دام بود، یک کمپ بود مثل یک دام، اشرفیها خیلی جانانه جنگیدند و به مقاومت پرداختند. مقاومت آنها در نهایت نتیجه خودش را داد. مقاومت نهایتاً راه را برای آنها باز کرد تا از جهنم عراق خارج شوند و به آلبانی رفتند تا دوباره در اشرف۳ اقامت کنند

خواهران و برادران، ذکر این خاطرات برای یادآوری این است که وقتی مردمی آزادی می‌خواهند و برای این آزادی فدا می‌کنند در نهایت به آن دست پیدا می‌کنند. شما در مسیر آزادسازی ایران هستید و راه طولانی را در مبارزه‌تان آمده‌اید و مقاومت‌تان شرایط را به نفع شما تغییر داد، الآن شما موفق به کسب موقعیت بین‌المللی شده‌اید که دیگر کسی نمی‌تواند شما را مورد سرکوبی قرار بدهد، شما دارید می‌جنگید و به پیروزهایی نائل می‌شوید هر روز هر سال. شما خیلی دستآوردها داشته‌اید. از زمانی که اشرف را ترک کردید شما دستآوردها ی زیادی داشته‌اید.

و با درایت و با شجاعت رهبری‌تان. شما مطمئناً پیروزیهای بیشتری به‌دست خواهید آورد. و مطمئناً فرصت پیدا خواهید کرد که کسانی که شما را مورد سرکوبی قرار دادند را در برابر عدالت قرار دهید. این روند مدتی ست که آغاز شده و یکی از دست اندکاران کشتار ۱۳۶۷ زندانیان سیاسی در ایران تحت محاکمه در یک دادگاه سوئدی است. این یک آغاز است. محاکمات دیگری در راه است و شما یک جنبش مقاومتی هستید که هیچ‌گاه تسلیم نخواهد شد و نه تنها پیروزی را رقم خواهید زد بلکه مرتکبین جنایت را هم در برابر عدالت قرار خواهید داد.

برادران و خواهران برای شما آرزوی موفقیتهای بیشتر دارم و برای شما رمضانی خوب و سلامتی آرزو می‌کنم.

 

اسقف ژاک گایو - کشیش مترقی فرانسوی

خانم رئیس‌جمهور،

دوستان عزیز اشرف،

دوستان عزیز اوکراین و اُور،

با هم سال نو ایرانی ۱‍۴۰۱ را آغاز می‌کنیم و با هم وارد قرن جدیدی می‌شویم، قرن پانزدهم. این واقعه می‌تواند عاری از غافلگیری نباشد. چندی پیش مطلع شدم که یک شاعر و سینماگر ایرانی مخالف، در تهران در زندان شوم اوین حبس شده بود و به‌دلیل ابتلا به کوید جان خود را از دست داد. وی ۴۸سال سن داشت. وی از معالجات پزشکی که حقش را داشت محروم شده بود. او یک فایل تصویری از خود به جا گذاشته که در آن می‌گوید: «جامعه کنونی ما مملو از شاعران خوب، سینماگران و هنرمندان است. از قرنها پیش ایران کشوری است با فرهنگی غنی و شاعران و موسیقی‌دانان و هنرمندان طبیعتاً در آن می‌رویند». مهم جمله بعدی است: «آنچه کم داریم افرادی است که بر خیزند و مبارزه کنند». چه تصویر زیبایی: «افرادی که بر خیزند و مبارزه کنند برای کسب حقوقشان و در این مسیر پافشاری کنند». این کلمات مایه شعف و شور و شوق من می‌شوند.

وی این آرزو را به مردم ایران منتقل کرد، مردمی که به سختی امرار معاش می‌کنند و به‌شدت تحت تأثیر کوید قرار گرفته‌اند. این آرزویی است که من هم برای این سال نو دارم. باشد تا تعداد زیادی برخیزند و برای کسب حقوقشان مبارزه کنند و پافشاری کنند. تحقق این آرزو امکان خلاصی از شر دیکتاتوری آخوندها را برای ایران فراهم خواهد کرد و رسیدن به ایرانی آزاد و دمکراتیک. انشاءالله مردم ایران ما را غافلگیر کنند؛ مردمی که برخواهند خاست و مبارزه خواهند کرد. ممنونم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e43820-c5e1-440a-a95a-cff660fd60dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات