728 x 90

پناهندگان ایرانی,

دولت استرالیا مسئول جان باختن یک پناهنده ایرانی در جزیره کریسمس است

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت  ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان به استرالیا برای پایان دادن تبعید و زندانی کردن و رفتار غیرانسانی با پناهندگان

مقاومت ایران ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده، دوستان و همشهریان پناهنده سیاسی فاضل چگینی که به نحو مشکوکی در اردوگاه پناهندگان در جزیره کریسمس استرالیا جان باخت، دولت استرالیا را به‌خاطر سیاستهای سرکوبگرانه و ظالمانه‌اش علیه پناهندگان، مسئول مرگ او می‌داند.

فاضل چگینی از سالها پیش بهمراه شمار زیادی از پناهندگان ایرانی به جزیره کریسمس تبعید و در اردوگاهی زندانی شده بود. او چه در اعتراض به شرایط قرون‌وسطایی این اردوگاه خودکشی کرده باشد و چه به هنگام فرار از این وضعیت غیرقابل تحمل به قتل رسیده باشد، در مسئولیت دولت استرالیا تغییری ایجاد نمی‌شود.

مقاومت ایران نسبت به سرنوشت دیگر پناهندگان در این اردوگاه، که علاوه بر مشکلات قبلی هم‌اکنون از سوی باندهای تبهکار نیز تهدید می‌شوند هشدار می‌دهد و خواستار انتقال فوری آنها به داخل استرالیا و تأمین امنیت و سلامت و آزادی کامل آنها طبق قانون بین‌المللی پناهندگی می‌باشد.

مقاومت ایران جامعه جهانی به‌ویژه کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و کشورهای اروپایی را به محکوم کردن رفتار استرالیا با پناهندگان که نقض آشکار کنوانسیونها و معاهدات بین‌المللی است و به اقدام فوری برای نجات این پناهندگان از این شرایط غیرانسانی فرا می‌خواند و از پارلمان، احزاب سیاسی و سازمانهای مدافع حقوق پناهندگان و حقوق‌بشر در استرالیا می‌خواهد به یاری این پناهندگان بشتابند.

پیش از این رسانه‌های رژیم آخوندی به‌دنبال دیدار وزیرخارجه استرالیا از ایران و سفر افراد وزارت‌خارجه رژیم به استرالیا از «دستیابی به توافقی» برای بازگرداندن اجباری «مهاجرانی که فاقد شرایط پناهجویی هستند» خبر داده بودن. (خبرگزاریهای حکومتی 29خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
18آبان 1394 (9نوامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3eb55f89-0869-43dc-83d4-d36c2d10d716"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات