728 x 90

کن بلک‌ول: طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی چشم‌انداز بهتری برای مردم ایران است

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

کن بلک‌ول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل متحد روز ۲۵خرداد در مقاله‌ای که در تاون هال منتشر شده است نوشت: سازمان مجاهدین خلق در رأس ائتلافی از گروه‌های طرفدار دموکراسی در شورای ملی مقاومت ایران قرار دارد که نشان‌دهنده چارچوب یک دولت انتقالی دموکراتیک برای ایران است.

قیام سراسری اخیر بر حمایت گسترده سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در داخل ایران تأکید می‌کند. شکی نیست که طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی چشم‌انداز بهتری برای مردم ایران است.

در این مقاله که با عنوان «جهان باید برای شورش دوباره شورشیان ایران آماده باشد» و «پیام رسانیهای ضد رژیم زنده و در جریان است» نوشته شده آمده است:

ماه سپتامبر گذشته، زن جوانی به نام ژینا امینی در تهران، پایتخت ایران، پس از متهم شدن به استفاده از حجاب اجباری، به وسیله گشت [موسوم به] ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خبر مرگ او باعث شد که انبوهی از مردم از همه اقشار جامعه برای پایان دادن به رژیم قیام کنند. شرکت‌کنندگان در بیش از ۳۰۰ ناحیه در تمامی ۳۱استان ایران شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده به وسیله سازمان مجاهدین خلق ایران، (PMOI/MEK) اپوزیسیون طرفدار دموکراسی، مقامات رژیم با سرکوب وحشیانه پاسخ دادند، دست کم ۷۵۰معترض را کشتند و ۳۰۰۰۰نفر دیگر را دستگیر کردند. با این وجود، تظاهرات ماه‌ها پس از آن ادامه یافت، حتی پس از آن‌که قوه قضاییه تهران معترضان را به اتهامات مبهمی از جمله [محاربه] پیش از آن که میزان کلی اعدامها در نیمه اول سال۲۰۲۳ افزایش یابد، اعدام کرد.

ویدئوهایی هم‌چنان از سرتاسر کشور در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود که نشان می‌دهد پیام های ضد رژیم زنده و در جریان است و پتانسیل قوی برای بروز ناآرامیهای سراسری وجود دارد. حتی رسانه‌های دولتی ایران و برخی مقامات رژیم از ولی‌فقیه خواسته‌اند تا در تاکتیک‌های سرکوبگرانه خودشان کمی از شدت سرکوب بکاهند.

این قیام به‌طور گسترده به‌عنوان بزرگترین چالش برای سیستم حاکم، از زمان تأسیس این رژیم پس از انقلاب ضدسلطنتی ۱۹۷۹ شناخته می‌شود. به‌راحتی می‌توان تصور کرد، که اگر ناآرامیهای سراسری دوباره قبل از این‌که رژیم بتواند، سرکوب آنچه را که پیش از این اتفاق افتاده به پایان برساند، این چالش چقدر بزرگتر خواهد بود.

این باید یک ایده امیدوارکننده برای هر کسی باشد، که به درستی از جهش و افزایش ناگهانی شدید، اخیر در فعالیت‌های مخرب مختلف تهران نگران است. این قیام علاوه بر خروجی برای نقض آشنای حقوق‌بشر توسط رژیم، همزمان با کشف اورانیوم در سایت هسته‌یی ایران که تا مرز درجه تسلیحات غنی شده بود، و هم‌چنین پیدا شدن بسیاری از اجزای هواپیماهای بدون سرنشین که ثابت کرد رژیم ایران به‌طور فعالانه‌ای به روسیه تسلیحاتی برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه خود به اوکراین می‌دهد.

مخالفت مردمی با همه این فعالیتها به‌وضوح در اعتراضات داخلی علیه رژیم آخوندی ابراز و بیان می‌شود. این موضوع با توجه به گزارشهایی که نشان می‌دهد مجاهدین خلق از طریق شبکه کانون‌های شورشی نقش عمده‌یی در قیام داشته است، بیشتر آشکار می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق در رأس ائتلافی از گروه‌های طرفدار دموکراسی موسوم به شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) قرار دارد که نشان‌دهنده چارچوب یک دولت انتقالی دموکراتیک برای ایران است.

این ائتلاف، خانم مریم رجوی را به‌عنوان رئیس‌جمهور آن دولت انتقالی انتخاب کرده است. و او نیز به نوبه خودش یک طرح ۱۰ ماده‌ای برای آینده ایران پس از سرنگونی آخوندها ترسیم کرده است. این طرح شامل تعهد به انتخابات آزاد و عادلانه و جدایی دین از دولت است، اما هم‌چنین مخالفت دولت جدید با سیاست‌های آخوندها را با دعوت به روابط خارجی مسالمت‌آمیز و عدم مداخله و نیز کنار گذاشتن یک ایران هسته‌یی رسمیت می‌دهد.

قیام سراسری اخیر بر حمایت گسترده سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت در داخل ایران تأکید می‌کند. شکی نیست که طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی نتیجه بهتری برای مردم ایران است. هم‌چنین نمی‌توان تردید داشت که انتقال به یک حکومت دموکراتیک برای مردم سراسر جهان مفید خواهد بود. این انتقال عملاً تنها راه‌حل دائمی و جامع برای تهدیدهایی است که هم‌اکنون بر سر مردم ایران و متحدان احتمالی آنها در خارج از کشور وجود دارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0adf48bf-91d8-49d2-9ca6-4e54db41dd9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات