728 x 90

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل: از سرگیری درگیریها در غزه فاجعه‌بار است

ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل
ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه ۱۰آذر، نسبت به ادامه منازعات در غزه گفت: اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل نشان‌دهنده برنامه‌ریزی برای گسترش و تشدید حمله نظامی است که بسیار نگران‌کننده است.

وزارت بهداشت غزه از ۷ اکتبر اعلام کرده که هزاران فلسطینی در غزه کشته شده‌اند. این اعداد نشان‌دهنده فاجعه‌ای وحشتناک است که اکنون به شدت به گروه‌های بی‌گناه مردم غزه تأثیر منفی می‌گذارد.

اسرائیل باید بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، اطمینان حاصل کند که نیازهای اولیه مردم غزه، از جمله غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی، به‌طور کامل برآورده می‌شود.

تورک از تمام طرف‌ها و کشورهایی که بر طرف‌ها نفوذ دارند خواست تا فوراً برای اطمینان از آتش‌بس، با توجه به دلایل بشردوستانه و حقوق بشر، تلاش‌های خود را مضاعف کنند.

وی تأکید کرد که باید از طریق پایان فوری خشونت، آزادی سریع و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی‌مانده، توقف شلیک بی‌رویه موشک‌ها و استفاده از سلاح‌های انفجاری با اثرات گسترده در مناطق پرجمعیت، کمک‌های بشردوستانه متناسب با حجم عظیم نیاز و دسترسی سریع و بدون مانع، پایان دادن به شیوه‌های بازداشت خودسرانه توسط اسرائیل، و گام‌های مشخص برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، مبتنی بر احترام و حمایت کامل از حقوق بشر فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها عمل شود.

 

 

 

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل: از سرگیری درگیریها در غزه فاجعه‌بار است

سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر ملل متحد اول دسامبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۲۳۰
اظهارنظر ولکر تورک کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل درباره از سرگیری منازعات در غزه
ز سرگیری منازعات در غزه فاجعه‌بار است. من از همه طرف‌ها و کشورهایی که بر طرفها نفوذ دارند می‌خواهم فوراً برای اطمینان از آتش‌بس - به دلایل بشردوستانه و حقوق‌بشر، تلاش‌های خود را مضاعف کنند. اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی اسراییل که نشان می‌دهد آنها در حال برنامه‌ریزی برای گسترش و تشدید حمله نظامی هستند، بسیار نگران‌کننده است.
به گفته وزارت بهداشت غزه، از ۷ اکتبر، هزاران فلسطینی در غزه کشته شده‌اند. اکنون افراد بیشتری با همین سرنوشت روبه‌رو می‌شوند. برخی دیگر در معرض خطر آواره شدن اجباری به مناطقی از غزه هستند که به‌شدت شلوغ و غیربهداشتی هستند.
وضعیت از نقطه بحران عبور کرده است.
بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، اسراییل به‌عنوان قدرت اشغالگر موظف است اطمینان حاصل کند که نیازهای اولیه مردم غزه مانند غذا، آب و مراقبتهای پزشکی برآورده می‌شود. من به همه طرف‌ها تعهدشان را یادآوری می‌کنم که اجازه و تسهیل عبور سریع و بدون مانع کمکهای بشردوستانه برای غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه را بدهند.
راه پیش رو باید از طریق پایان فوری خشونت، آزادی سریع و بدون قید و شرط همه گروگانهای باقی مانده، توقف شلیک بی‌رویه موشکها و استفاده از سلاحهای انفجاری با اثرات گسترده در مناطق پرجمعیت، کمکهای بشردوستانه متناسب با حجم عظیم نیاز و دسترسی سریع و بدون مانع، پایان دادن به شیوه‌های بازداشت خودسرانه توسط اسرائیل، و گام های مشخص برای جلوگیری از فاجعه بیشتر، مبتنی بر احترام و حمایت کامل از حقوق‌بشر فلسطینیها و اسراییلی‌ها باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/664dc336-71e5-410f-b850-8ca27a59a567"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات