728 x 90

کمسیون قضایی شورای ملی مقاومت: ابراهیم رئیسی دارای مصونیت قضایی نیست

سازمان ملل
سازمان ملل
  • کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت: وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال قاضی فورمن، قاضی دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک در مورد مصونیت یا عدم مصونیت ابراهیم رئیسی در مقام رئیس‌جمهور، در یک لایحه ۱۰ صفحه‌ای اعلام کرد بر اساس کنوانسیون امتیازات و مصونیت‌های سازمان ملل ارائه هر شکایتی در این باره ممنوع است.
  • از دید وزارت‌خارجه آمریکا ابراهیم رئیسی در مقام رئیس یک دولت خارجی در نیویورک از مصونیت قضایی برخوردار است و نمی‌توان از او شکایت کرد.
  • قاضی فورمن تا ساعت ۱۷روز دوشنبه روز ۱۹سپتامبر (۲۸ شهریور) به وکلای شاکیان از رئیسی مهلت داده است تا لایحه خود را ارائه کنند که چرا ابراهیم رئیسی در مقام رئیس کشور نیست.
  • کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت در ۲۶مرداد گذشته خاطرنشان کرده بود که ابراهیم رئیسی نباید ”رئیس کشور“ محسوب شود و دارای مصونیت قضایی نیست. اصل ۱۱۳ قانون اساسی رژیم ولایت فقیه تصریح کرده است که رئیس‌جمهور ”پس از مقام رهبری بالاترین مقام رسمی کشور است“ .
  • کمیسیون قضایی بار دیگر تصریح و تأکید می‌کند که طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی رژیم، خامنه‌ای مقام اول و رئیس نظام ولایت فقیه است و ابراهیم رئیسی بعد از او قرار می‌گیرد. بنابراین مصونیت او موضوعیت ندارد
  • مصونیت جلاد ۶۷ با توجه به مسئولیت او در نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به‌خاطر قتل‌عام زندانیان سیاسی و بیش از ۴۰سال نقض وحشتناک حقوق‌بشر شایسته او نیست و یک امتیاز سیاسی به او محسوب می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2441bb61-e22a-4637-87f9-7f3093297ac7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات