728 x 90

کلودیا تنی: اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند

کلودیا تینی عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
کلودیا تینی عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

کلودیا تینی عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر نوشت: اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کند. من یک قطعنامه دو حزبی را رهبری می‌کنم که از اتحادیه اروپا می‌خواهد اقدامات فوری برای حسابرسی از سپاه پاسداران اتخاذ کند.

کلودیا تنی در بهمن ۱۴۰۱ قطعنامه‌یی را با حمایت اعضای هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات معرفی کرد که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

نماینده کنگره خانم کلودیا تنی، آورنده قطعنامه از حزب جمهوریخواه گفت:امروز ما به قطعنامه دو حزبی به‌منظور محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر علیه تظاهر کنندگان در ایران رأی دادیم. این تظاهر کنندگان به‌طور شجاعانه‌یی علیه رژیم وحشی و بیرحم ایران قیام کرده‌اند...

مردم ایران از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد علیه این رژیم و برای کسب عدالت قیام کردند. اکنون بیش از چهار و نیم ماه از شروع قیام، زنان و مردان و کودکان ایران به تظاهرات علیه این رژیم و اقدامات بی‌رحمانه آن به‌رغم خطرات هولناک امنیتی علیه خود و خانواده‌شان ادامه داده‌اند. این مردم در واقع جان خود را برای یک هدف عالی و مشروع به خطر انداخته‌اند. این تظاهرات مهم‌ترین قیام عمومی علیه حکومت مستبدانه و سرکوبگر این رژیم بی‌رحم از زمان روی کار آمدنش در سال۱۳۵۷ است. در مقابل، واکنش رژیم، وحشی‌گری، خشونت و تلافی‌جویی بوده است. تاکنون صدها تن از تظاهر کنندگان توسط نیروهای امنیتی این رژیم کشته شده‌اند. هزاران نفر نیز به اتهامات واهی دستگیر و بازداشت شده‌اند خصوصاً زنان که تحت شکنجه‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

تنی در گزارش خود شرح مفصلی درباره تاریخچه و مأموریت‌های سپاه، رهبران آن و سوابق این سازمان در سرکوب مردم ایران و اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف ارائه می‌دهد.

 

شایان یادآوری است که این هفته ۱۳۰عضو از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا نیز در نامه‌یی به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از این اتحادیه درخواست کردند سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0ce1824-30ba-4b90-a7a8-0191603b653b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات