728 x 90

کرونا در نیوزیلند مهار شد و مردم به زندگی عادی برگشتند

کرونا در نیوزیلند مهار شد و مردم به زندگی عادی برگشتند
کرونا در نیوزیلند مهار شد و مردم به زندگی عادی برگشتند

به‌دنبال اعلام این‌که از دو هفته قبل هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا تا امروز جمعه ۲۳خردادماه گزارش نشده است، این کشور تمام محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا را از ۸ژوئن لغو کرد.
گفته می‌شود که نیوزیلند از ۲۵مارس قرنطینه را شروع کرد و سیستم چهار‌مرحله‌ای هشدار را به‌کار گرفت که از مرحله چهارم شروع شد و بیشتر کسب‌و‌کار‌ها و مدرسه‌ها تعطیل شدند و از مردم خواسته شد که در خانه بمانند.
امروز در کمتر از ۵۰روز قرنطینه سخت‌گیرانه با مهار این بیماری به مرحله اول هشدار رسیده‌ و زندگی وضعیت عادی پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که مرز‌های این کشور هنوز بسته است اما در شرایط جدید نیازی به فاصله‌گیری اجتماعی نیست و محدودیتی هم برای اجتماعات و گردهمایی‌های عمومی وجود ندارد.
هدف دولت در این مرحله به‌دلیل فشار اقتصادی وارد شده به این کشور در طول مدت قرنطینه تقویت گردشگری داخلی است تا شرایط اقتصادی را بهبود بخشد.
باید توجه داشت که هنوز محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای در مرز‌ها وجود دارد و هر یک از شهروندان که از خارج به این کشور بازگردند باید قرنطینه ۱۴ روزه را بگذرانند.
دولت نیوزلند از مردم خواسته است که از فعالیت‌ها و کارهای خود یادداشت روزانه تهیه کنند، تا در صورت بروز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا به ردگیری آنها کمک کند.
گفتنی است که با کاهش محدودیتها به مرحله‌ اول یعنی کمترین محدودیت در سیستم هشدار چهار مرحله‌ای، زندگی در بیشتر عرصه‌ها به شکل عادی بازمی‌گردد.
در نیوزیلند محدودیت‌های تردد و استفاده از کشتی‌های منطقه‌یی هم برداشته شده است و بسیاری از مسافران از کشتی‌های ایست‌بای‌وست استفاده می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e98a08fa-2331-4e19-8c67-e3a69a8af804"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات