728 x 90

کرونا و اقدامات جامعه بین‌المللی

کرونا در جهان
کرونا در جهان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه روز چهارشنبه ۱۰اردیبهشت در مجلس ملی این کشور اعلام کرد در حالی‌که هنوز واکسنی برای علاج کرونا وجود ندارد مردم فرانسه باید زندگی با ویروس را یاد بگیرند و فاصله فیزیکی و بهداشت فردی را برای محدود ساختن شیوع ویروس رعایت کنند..اجرای مقررات قرنطینه باعث نجات جان بیش از ۶۰هزار نفر در عرض یک‌ماه شده است.

 

به گزارش فرانس ۲۴، پدرو سنچز نخست‌وزیر اسپانیا طرح چهار مرحله‌یی خود برای کاهش تدریجی قرنطینه طی ماههای اردیبهشت و خرداد را بمردم توضیح داد ولی هشدار داد پیشبرد این طرح بستگی به شرایط شیوع کرونا در کشور خواهد داشت. او گفت استفاده از ماسک بیرون از خانه تا اطلاع ثانوی ضروری است. مردم اسپانیا از ۲۴اسفند تحت یکی از شدیدترین قوانین قرنطینه در جهان بوده‌اند.

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۹اردیبهشت گزارش داد، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مقررات قرنطینه را برای دو هفته دیگر تمدید کرد و به مردم روسیه گفت باید کماکان انتظار روزهای بدتری از شیوع ویروس کرونا را داشته باشند.

 

نیویورک تایمز روز سه‌شنبه گزارش داد، گروهی از دانشمندان دانشگاه اکسفورد انگلستان اعلام کردند واکسن ضد ویروس کرونای تولید شده خود را در یک محیط شدیداً آلوده بر روی شش میمون در یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا آزمایش کردند و بعد از ۲۸روز میمونها مبتلا به ویرس کرونا نشدند. آزمایش این واکسن بر روی انسان شروع شده و تولید نهایی واکسن ممکن است طی سال میلادی جاری امکانپذیر باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/021f7a75-8fbe-4e0c-aea2-bcaf480633b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات