728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۴۷

تجمع و تظاهرات در شهرهای کشور در حمایت از مردم مهاباد در شصت و ششمین شب قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۴۷

تجمع و تظاهرات در شهرهای کشور در حمایت از مردم مهاباد در شصت و ششمین شب قیام

یکشنبه شب ۲۹آبان در شصت و ششمین شب قیام، مردم مهاباد هم‌چنان با حضور گسترده در خیابان‌ها در برابر نیروهای سرکوبگر مقاومت می‌کنند. یکشنبه شب صدای تیراندازی از نقاط مختلف مهاباد شنیده می‌شد. مردم در سایر شهرها در حمایت از مهاباد دست به تظاهرات زدند، در خیابان‌ها آتش روشن کردند و در برخی شهرها خیابان‌ها را سنگر بندی کردند. طی دو شب گذشته سپاه پاسداران حضور گسترده‌ای در بوکان و مهاباد داشت و صدای تیراندازی در نقاط مختلف این شهرها شنیده می‌شد.

در پیرانشهر مردم برای جلوگیری از ربودن پیکر شهید قیام کاروان قادر شکری نوجوان ۱۶ساله در مقابل بیمارستان شهر تجمع کردند و شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر سیدعلی». در شهرهای پاوه، مریوان و جوانرود مردم شبانه دست به تظاهرات زدند و صدای تیراندازی از نقاط مختلف این شهرها شنیده می‌شد.

در تهران جوانان در مناطق مختلف از جمله عبدل آباد، هفت حوض، چیتگر، اکباتان، ولیعصر، تهرانپارس، شریعتی و بلوار فردوسی با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ خامنه‌ای تظاهرات شبانه برگزار کردند و در حمایت از مهاباد شعار دادند. مردم در تظاهرات شبانه تهران شعار می‌دادند «مهاباد کردستان الگوی کل ایران»، «از مهاباد تا تهران جانم فدای ایران».

در تهران مردم در مراسم سومین روز شهادت حمید رضا روحی در بهشت زهرا تجمع و تظاهرات کردند و شعارهای «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»، «کردستان زاهدان باغیرتان ایران» سر دادند. نیروهای سرکوبگر به شرکت‌کنندگان در مراسم حمله کردند و به ضرب و شتم آنها پرداختند و تعدادی از مردم را دستگیر کردند.

در شهرهای کرمانشاه، اصفهان، شیراز، ارومیه، رشت، جوانرود، سنندج، بوکان، کامیاران، سردشت، مریوان، پاوه، مهاباد، مشهد، بوشهر، دزفول، تکاب، قم، محمدآباد کرج، فردیس کرج، مردم تظاهرات شبانه برپا شد و به جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر پرداختند. در کرمانشاه مأموران جنایتکار به سمت مردم شلیک کردند. در کامیاران مردم در تظاهرات شبانه شعار می‌دادند «مهاباد تنها نیست، کامیاران پشتیبانش است».

مراد الیاس‌پور فرماندار سمیرم اعتراف کرد: «در جریان ۳روز ناآرامی در سمیرم نیروی انتظامی و سپاه از مرکز درخواست نیروی کمکی کردند. اغتشاشگران ماشین امام جمعه شهر را از داخل دفتر او بیرون کشیدند و آتش زدند... عده‌یی به‌ساختمانهای اداری سمیرم از جمله شهرداری، حوزه علمیه، اداره اوقاف و چند بانک تعرض کردند و خسارات زیادی را به این اماکن و به‌ویژه شهرداری وارد کردند» (سایت عصر ایران رژیم ۲۹آبان ۱۴۰۱).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ آبان ۱۴۰۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa451409-9d02-4f89-b8c7-2fcdae6ec0cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات