728 x 90

کاخ سفید: محکومیت احکام جدید اعدام در ایران

۳تن از جوانان قیام محکوم به اعدام در اصفهان
۳تن از جوانان قیام محکوم به اعدام در اصفهان

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه ۱۹دی با انتشار توئیتی ضمن محکوم کردن احکام اعدام در ایران خواستار توقف فوری آنها شد.
سالیوان در توئیت خود نوشت: «ما اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی و اعدام‌های تکمیلی اعلام شده امروز را محکوم می‌کنیم. ما به شرکای خود در سراسر جهان می‌پیوندیم که خواستار توقف فوری این سوء‌استفاده‌ها هستند. ایران پاسخگو خواهد بود».

 

ند پرایس: اعدام‌ها تلاش بیرحمانه رژیم ایران برای سرکوب تظاهرات را نشان می‌دهد
ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۱۹دی در بریفینگ مطبوعاتی خود با محکوم کردن اعدام‌ها در ایران گفت: «این اعدام‌ها به برآورد ما عامل کلیدی است که تلاش بیرحمانه مقامات ایرانی را نشان می‌دهد. تلاش بیرحمانه آنها برای سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز را نشان می‌دهد».
ند پرایس در این بریفینگ با تأکید بر تعهد آمریکا نسبت به این‌که ایران هرگز نباید بتواند سلاح اتمی کسب کند در پاسخ به سؤالی پیرامون اعدام‌ها در ایران گفت: «ما از اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی منزجریم که باید به آن مرگ ۴نفر دیگر از معترضان را نیز اضافه کنم که به‌خاطر شرکت آنها در تظاهرات بوده است.
این ۲نفر با آنچه که فقط می‌توان آن را محاکمات نمایشی خواند به مرگ محکوم شدند که با عجله و فاقد محاکمه‌ای منصفانه بود و ما این اعدام‌ها را به شدیدترین عبارات محکوم می‌کنیم. ولی این اعدام‌ها به برآورد ما عامل کلیدی است که تلاش بیرحمانه مقامات ایرانی را نشان می‌دهد. تلاش بیرحمانه آنها را برای سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیزی را نشان می‌دهد که در سپتامبر به‌دنبال مرگ مهسا امینی در بازداشت به‌اصطلاح گشت ارشاد شروع شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11fa5bad-49f5-4073-b85a-4ba682f349c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات