728 x 90

کابوسی به نام یارانهٔ نقدی و بیداد گرانی

یارانه نقدی
یارانه نقدی

کابوسی به نام یارانه نقدی، مطلب روزنامه حکومتی همدلی است که با هشدار به این‌که «گرانی بیداد می‌کند» پیامدهای اجتماعی و تکرار قیام آبان ۹۸ به سران نظام را یادآور شد.
همدلی نوشت: در حالی‌که با وجود اختصاص ارز دولتی گرانی بیداد می‌کند، مشخص نیست دولت فعلی در شرایطی که هم‌چنان نتوانسته به اقتصاد ثبات لازم بدهد، قدرت خرید جامعه را بهبود ببخشد و پول ملی را تقویت کند، آیا عواقب حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را پیش‌بینی کرده است؟.
روزنامه حکومتی نوشت:... مردم به این نتیجه رسیده‌اند که دولت چندر غازی در جیبشان می‌گذارد و بعد از آزادسازی قیمتها و گران‌تر شدن کالاها چند برابر آن مبلغ از جیب دیگرشان برداشته می‌شود. واقعیت هم همین است، ...

همدلی در ادامه نوشت: حذف یارانه کالاهای اساسی می‌تواند موج گرانی ایجاد کند؛ موجی که طی این سال‌ها با موج‌سواری فرصت‌طلبان آسیب‌های زیادی متوجه طبقات متوسط و فقیر جامعه کرده است. در ماجرای بنزین وقتی شنیدند قرار است بنزین گران شود و در ازای آن یارانه معیشت پرداخت شود واکنش جامعه را در حوادث آبان دیدیم. اکنون هم اگر دولت مصمم باشد از راه منابع حاصله از حذف ارز ترجیحی یارانه نقدی را افزایش دهد در بهترین حالت به هر فرد ۲۰۰هزار تومان یارانه نقدی اختصاص یابد اما آثار روانی، تورمی و چند برابر شدن قیمت کالاهایی که با ارز یارانه‌ای وارد کشور می‌شوند قطعاً کسی که متضرر خواهد بود مردم هستند. یارانه نقدی ظاهر فریبنده‌ای دارد که در درونش برای مردم چیزی جز ضرر و خسارت به همراه نداشته است. (روزنامه حکومتی همدلی ۲۳آذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81d4c751-241d-421d-8046-ee9f28d2c1ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات