728 x 90

اعدام ۶زندانی در زندانهای یزد و مشهد در پنجشنبه و دست کم ۳۱ اعدام در ۶روز شامل ۲۰هموطن بلوچ

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۶ زندانی در زندانهای یزد و مشهد در پنجشنبه و دست کم ۳۱ اعدام در ۶ روز شامل ۲۰ هموطن بلوچ

رژیم آخوندها در وحشت از شعله‌ور شدن قیام بنیان‌کن مردمی هر روز زندانیان بیشتری را اعدام می‌کند. امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۵ زندانی از جمله سه هموطن بلوچ، صبور شه بخش، امیر رامشک و عبدالبصیر بژم (توتازهی) و یک زندانی تبعه افغانستان و یک زندانی دیگر در زندان مرکزی یزد به‌دار آویخته شدند. همزمان نوراحمد زاروزهی (نهتانی) یک هموطن دیگر بلوچ در زندان وکیل‌آباد مشهد حلق‌آویز شد.

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت شاهین فیروزکوهی و علی دفتری در زندان مرکزی قزوین، ۱۱ اردیبهشت حسین واحدی ریگی اهل زاهدان در زندان وکیل‌آباد مشهد، ۱۰ اردیبهشت فیض الله کاوندی در زندان دستگرد اصفهان و ۹ اردیبهشت جابر امینی فر اهل زابل در زندان بیرجند حلق‌آویز شدند.

به این ترتیب با احتساب اعدام‌های اعلام شده در اطلاعیه ۱۳اردیبهشت، شمار اعدامهای ثبت شده از شنبه تا پنجشنبه در کمتر از یک هفته دست کم به ۳۱ زندانی بالغ می‌شود که ۲۰ تن از آنان از هموطنان بلوچ بوده‌اند.

از سوی دیگر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ زندانی در زندانهای ارومیه، قزل‌حصار، ورامین و یزد برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

موج جدید اعدامها تلاش مذبوحانه خامنه‌ای برای مقابله با قیام مردم خشمگین به‌ویژه مردم بلوچ است. رژیم رکورد دار شکنجه و ترور و اعدام باید از جامعه جهانی طرد شود. پرونده نقض سیستماتیک و وخیم حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سرکردگان آن به‌خاطر ۴ دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۴ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03916646-fe85-47ad-9264-209dbd05b14f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات