728 x 90

ژنرال جوزف ووتل: اقدامات نیروی قدس سپاه و قاسم سلیمانی «منافع مردم ایران را تأمین نمی‌کند»

ژنرال جوزف ووتل قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران  را مسئول «کارزار توسعه‌طلبانه و پرهزینه» این کشور در منطقه دانست.
ژنرال جوزف ووتل قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را مسئول «کارزار توسعه‌طلبانه و پرهزینه» این کشور در منطقه دانست.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را مسئول «کارزار توسعه‌طلبانه و پرهزینه» این کشور در منطقه دانست.

ژنرال جوزف ووتل در اظهاراتی که صفحه توئیتر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز یکشنبه ۲۱مرداد بازتاب داد، گفته است: «روشن است که قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران در مرکز کارزار پرهزینه و توسعه‌طلبانه فعالیت‌های مخرب در منطقه، از جمله در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن است».

این فرمانده ارشد ایالات متحده افزوده است: «این نوع فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده، امنیت و ثبات منطقه‌یی را برهم می‌زند و منافع مردم ایران را تأمین نمی‌کند».

 

تأمین نیروهای تروریستی در منطقه توسط نیروی قدس پاسداران رژیم

آمریکا و متحدانش در منطقه بارها از سیاستهای ایران در منطقه به‌خصوص در حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه و حوثی‌های یمن انتقاد کرده و رژیم ایران را به تامین مالی و تسلیحاتی سازمانهای تروریستی متهم کرده‌اند.

نیروی قدس سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، فرمانده آن، همواره به‌عنوان بازوی اجرایی سیاستهای جمهوری اسلامی در منطقه معرفی شده‌اند.

خط و نشان کشیدنهای قاسم سلیمانی و عقب‌نشینی سپاه رژیم

پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی روز چهارم مرداد... ارتش آمریکا را تهدید کرد و گفت که «دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست». این صحبتهای سلیمانی یک روز پس از حملات شبه‌‌نظامیان حوثی یمن به دو نفتکش عربستان سعودی در باب‌المندب، در جنوب دریای سرخ، بیان شد. خبر این اتفاق پس از تهدید رژیم ایران مبنی بر بستن تنگه‌های منطقه و همچنین گزارشها درباره افزایش تولید نفت عربستان پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای کنترل بازار نفت منتشر شد. در همین حال ناصر شعبانی، رئیس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع ضدامام حسین، روز ۱۵مرداد در اظهار نظری جنجالی گفته بود که رژیم ایران از شورشیان یمن خواسته که به دو نفتکش عربستان سعودی حمله کنند و آنان هم این کار را کرده‌اند. پس از انتشار این گزارش اما رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران رژیم، سخنان پاسدار شعبانی را تکذیب کرد و مدعی شد که نامبرده در این نهاد «مسئولیتی ندارد».

آمریکا نام نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم را در زمره «گروه‌های حامی تروریسم» قرار داده و پاسدار قاسم سلیمانی، نیز مشمول تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

بیشتر بدانید:‌

تهدیدهای رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز بی‌اثر است

فرمانده سنتکام تأکید کرد با وجود تهدیدهای رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز ارتش ایالات متحده می‌تواند آن را باز نگه دارد...

او در اظهارات جداگانه‌یی گفت برای تضمین ناوبری بین‌المللی در تنگه باب‌المندب در ساحل یمن و باز نگه‌داشتن این تنگه ارتش ایالات متحده می‌تواند دست به‌عمل بزند، شبه‌‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در این تنگه کشتیهای تجاری را مورد حمله قرار داده‌اند... ژنرال جوزف ووتل گفت پرسنل نیروی دریایی آمریکا که در این آبهای پرتنش عمل می‌کنند دارای طرحهای از پیش تعیین شده برای واکنش در مقابل هر گونه افزایش اقدامات تحریک‌ آمیز هستند.

رژیم ایران بزرگترین عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه

ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون نقش بی‌ثبات کننده و مخرب رژیم ایران را برای خبرنگاران تشریح کرد.

 

سایت وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه ۲۸تیر۹۷:

ژنرال ووتل فرمانده سنتکام:

من چند بار گفته‌ام رژیم ایران را بی‌ثبات کننده‌ترین عامل در سراسر منطقه به حساب می‌آوریم و تلاشهای ما در سراسر منطقه متمرکز روی افشا کردن فعالیتهای این رژیم و کار با شرکا برای متوقف کردن و مختل کردن آنها است.

فعالیتهای رژیم ایران در سراسر منطقه کمک کننده نیستند. آنها بی‌ثباتی را ترویج می‌کنند به شیوه‌ای که منطقه را به‌صورت چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

هشدار پنتاگون: حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی در یمن را تلافی می‌کنیم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dea817f-f2a3-49bc-8455-c9f9361e9823"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات