728 x 90

چهلم شهدای قهرمان قیام مردم کازرون

مراسم چهلم دو تن شهدای قیام کازرون عصر روز پنجشنبه۳۱خرداد۹۷ در دو مسجد جداگانه برگزار شد.

مراسم شهید «علی محمدیان آزاد» در مسجد «سیدابراهیم» و مراسم شهید «مهدی جهان‌تاب» در مسجد «الزهرا» برگزار شد.

مأموران امنیتی و اطلاعاتی خامنه‌ای جمعیت شرکت‌ کنندگان در این مراسم را به‌شدت کنترل می‌کردند

مردم کازرون با شرکت در این مراسم بار دیگر با شهدای قهرمان قیام این شهر که خون خود را فدیه راه آزادی و رهایی مردم کردند تجدید عهد کردند.

 

برادر شهیدم خونت را پس می‌گیرم

قیام قهرمانانه مردم کازرون در اردیبهشت ماه حداقل ۴شهید بر جای گذاشت.

ریختن خون جوانان این شهر توسط پاسداران خامنه‌ای خشم مردم کازرون را بر انگیخت.

بعدازظهر سه‌شنبه اول خرداد، مراسم تشییع سه شهید قیام کازرون امید رضا یوسفیان، علی محمدیان آزاد و هادی (مهدی) جهان‌تاب با حضور جمع کثیری از مردم شهر برگزار شد. این شهیدان در بهشت زهرای کازرون و مزار معروف به سید محمد خاکسپاری شدند.

در حالیکه نیروهای اطلاعاتی و انتظامی و لباس شخصی‌ها تلاش می‌کردند از سردادن شعارهای ضدحکومتی جلوگیری کنند، شرکت‌ کنندگان که از سراسر کازرون گرد آمده بودند، بی‌اعتنا به این تلاشها، با خروش شعارهای برادر شهیدم راهت ادامه دارد؛ برادر اسیرم آزاد باید گردد؛ برادر شهیدم خونت را پس می‌گیرم؛ مرگ بر دیکتاتور؛ استاندار استاندار، ننگ به نیرنگ تو؛ خون شهیدان ما می‌چکد از چنگ تو، خشم و نفرت خود را از رژیم آخوندی ابراز کردند.

مهدی (هادی) جهان‌تاب در روز ۲۷اردیبهشت دستگیر شد و هیچ اطلاعی از او در دست نبود. در اثر ایستادگی و اعتراضات مردم که خواهان تحویل پیکر شهیدان و آزادی دستگیر ‌شدگان بودند، دژخیمان در روز ۳۱اردیبهشت پیکر او را به خانواده‌اش تحویل دادند

 

وای به روزی که مسلح شویم

روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت مردم طی تظاهرات بزرگی شعار می‌دادند:

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ وای به روزی که مسلح شویم؛ کازرونی با غیرت اتحاد اتحاد؛ ما لشگر ناصر دیوان (فرمانده کازرونی جنگهای ضداستعماری) آماده‌ایم آماده‌ایم، بهر دفاع از کازرون آماده‌ایم آماده‌ایم.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به شهیدان قهرمان و مردم به‌پاخاسته و داغدار کازرون، خواهان آزادی بلادرنگ دستگیر ‌شدگان گردید و عموم هموطنان را به یاری مجروحان فراخواند. خانم رجوی در همین رابطه خواستار اعزام هیأت تحقیق ملل‌متحد و نماینده کمیسر عالی حقوق‌بشر شد.

متعاقباً رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم به‌پاخاسته کازرون، عموم مردم به‌ویژه جوانان دلیر در شهرهای اطراف را به حمایت از خیزش مردم کازرون و همبستگی با خانواده‌های بازداشت‌شدگان فراخواند و از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر خواستار اقدامی فوری و مؤثر برای آزادی بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر کازرون شد.

 

شهدای کازرون

روز سه‌شنبه ۱خرداد پیکر شهید مهدی جهان‌تاب تشییع شد. پیکر این شهید قهرمان بر اثر شکنجه پاسداران خون‌آشام غیرقابل شناسایی شده بود و تا یک روز قبل به‌عنوان «مجهول‌الهویه»،‌ حتی خانواده وی نیز قادر به شناختن پیکر و تشخیص هویت او نمی‌شدند تا این‌که سرانجام احراز هویت شد.

شهید اژدری را در خفا در همان روستایشان تشییع و دفن کرده‌اند!

مردم و شاهدان محل می‌گویند شهید قهرمان علی محمدی را همان شب درگیریها، پاسداران تا خیابان فلسطین دنبال کرده و آنجا وی را به‌قتل می‌رسانند.

مردم هنگامی که پیکر پاک شهید قهرمان مهدی جهان‌تاب را تحویل گرفتند که تمام بدنش کبود شده بود. بدن وی پر از ساچمه بود و روشن بود هنگامی که وی مجروح شده زیر کتک و شکنجه پاسداران و اطلاعاتی‌های وحشی، تمام بدنش درهم شکسته و بعد هم به‌علت همین جراحات و عدم‌رسیدگی درمانی شهید شده.

پس از اتمام مراسم تشییع این شهید، مردم به میدان شهدا رفته و شعارهای زیر را سر دادند:

  • دادستان بی‌غیرت، اعدام باید گردد
  • رضازاده بی‌غیرت، اعدام باید گردد
  • قسم به خون شهدا، فردا میدون شهدا
  • ما لشکر دیوانیم، ما لشکر دیوانیم
  • کازرون می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد
  • هیهات من الذله
  • تا حقمون نگیریم، آروم نمی‌نشینیم
  • زندانی بیگناه، آزاد باید گردد

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d53ce1e-72b1-4350-8821-87de461d5031"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات