728 x 90

چهل‌ویکمین روز حمله روسیه به اوکراین - خارکیف هدف حمله + تصویر

تصویری از موشکهای عمل نکرده در خیابانهای خارکیف
تصویری از موشکهای عمل نکرده در خیابانهای خارکیف

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - زلنسکی از اوکراین می‌گوید که اوکراین به‌دنبال جنایتکاران جنگی احتمالی خواهد بود، دادستانهای کشورهای دیگر با آنها برخورد خواهند کرد. زلنسکی می‌گوید این امکان وجود دارد که هیچ ملاقاتی بین او و رئیس‌جمهور روسیه پوتین وجود نداشته باشد.

رویترز - مدودف روسیه می‌گوید: بوچا یک پروپاگان بدبینانه اوکراینی است.

رویترز - کلمنت بوون، وزیر امور اروپای فرانسه گفت، اتحادیه اروپا به احتمال زیاد روز چهارشنبه پس از گزارشهایی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در شمال اوکراین توسط نیروهای روسی، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه تصویب خواهد کرد.

رویترز - زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از این‌که گفت که به نفع کی‌یف است که بازترین تحقیقات را درباره کشتار غیرنظامیان در اوکراین انجام دهد، گفت که او روز سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

رویترز - کولیبا وزیر خارجه اوکراین می‌گوید جایی برای روسیه در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل وجود ندارد.

رویترز - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به جنایات جنگی متهم کرد و خواستار محاکمه شد و با انتشار تصاویر گرافیکی‌ از کشته شدن آنها، به خشم جهانی نسبت به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین افزود.

رویترز - ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که آلمان مانع اصلی اعمال تحریمهای شدیدتر علیه روسیه است و افزود که مجارستان مانع از آن نمی‌شود.

 

تصویری از انهدام خودروهای زرهی روسیه در خارکیف

تصویری از انهدام خودروهای زرهی روسیه در خارکیف

 

سخنرانی زلنسکی در شورای امنیت

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل قرار است در جلسه امروز شورای امنیت در نیویورک گزارشی از وضعیت جاری جنگ در اوکراین به این شورا ارائه می‌کند. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین هم در شورای امنیت به‌صورت ویدئویی سخنرانی داشته باشد.

 

حملات علیه خارکیف افزایش می‌یابد

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع اوکراین شامگاه دوشنبه (۱۵فروردین) گفت که این وزارتخانه تصور می‌کند حملات روسیه به شهر محاصره شده خارکیف در شرق اوکراین، افزایش خواهد یافت. الکساندر موتوزیانیک به رسانه‌های اوکراینی گفت که نیروهای روسیه خود را آماده تصرف خارکیف می‌کنند. وی در ادامه افزود که نیروهای روسیه در دیگر بخش‌های اوکراین نیز در حال آماده‌سازی و تقویت خود هستند. خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، طی ۵هفته تهاجم نظامی روسیه این کشور هدف حملات سنگینی بوده است.

 

تصویری از خیابانهای خارکیف

تصویری از خیابانهای خارکیف

 

اخراج ۷۵دیپلمات روسیه از آلمان و فرانسه

دولت آلمان در واکنش به جنایت جنگی در بوچا ۴۰دیپلمات روسیه را اخراج کرد. وزیر خارجه آلمان این افراد را "نامطلوب" و همکار سازمانهای اطلاعاتی روسیه خواند. فرانسه نیز اعلام کرد می‌خواهد ۳۵ دیپلمات روس را اخراج کند.

وزارت‌خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه ۱۵فروردین اعلام کرد: «تعداد زیادی از دیپلمات‌های روس» را اخراج می‌کند. خبرگزاری فرانسه شمار دیپلمات‌های اخراج شده روسیه از این کشور را ۳۵نفر گزارش کرده و گفته است که هنوز نام این دیپلماتها منتشر نشده است.

 

تحریم‌های جدید روسیه

جیک سالیوان، سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد که آمریکا «همین هفته» تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد. وی گفت که «گفتگوی غربی‌ها هم‌اکنون جریان دارد» و «بخش انرژی در ارتباط است». وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که روسیه در «از پا درآوردن اوکراین شکست خورد» گفت که مسکو قصد دارد «بر شرق و جنوب» این کشور تمرکز کند.

 

 

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/361c6404-0e1f-4970-9bd6-ac174809d43a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات