728 x 90

چه کسی بودجه سپاه پاسداران را دو برابر کرده و به ٢٢میلیارد دلار رسانده؟

آخوند رئیسی و سرکردگان سپاه
آخوند رئیسی و سرکردگان سپاه

مؤسسه تحقیقات بین‌المللی صلح سه‌شنبه ۶اردیبهشت، در گزارشی اعلام کرد آ‌خوند رئیسی بودجه نظامی سپاه پاسداران را در سال جدید بیش از دو برابر افزایش داده است و به ٢٢میلیارد دلار رسانده است در حالی که بودجه کل ارتش به ٨میلیارد دلار می‌رسد.

در گزارش مؤسسه تحقیقات بین‌المللی صلح آمده است برای اولین بار در سال گذشته میلادی و به‌رغم بحران جهانی ناشی از شیوع کرونا هزینه‌های نظامی جهان از مرز دو هزار میلیارد دلار گذشت و به ٢١١۳میلیارد دلار رسید. آمریکا، چین، هند، بریتانیا و روسیه روی‌هم معرف ٦٢درصد و در این بین آمریکا و چین به تنهایی معرف ٥٢درصد هزینه‌های نظامی جهان بوده‌اند. همین گزارش می‌افزاید که ایران و اسراییل نیز به ترتیب از این نظر در مقام‌های ١٤ و ١٥قرار گرفته‌اند.

مؤسسه تحقیقات بین‌المللی صلح در ادامه افزود بودجه نظامی رژیم ایران در سال٢٠٢١ با یازده درصد افزایش به ٢٤میلیارد و ٦٠٠میلیون دلار رسید، در حالی که این کشور در نتیجه تحریم‌ها و بحران ناشی از کرونا با مشکلات بزرگ اقتصادی روبه‌رو بوده است.
در این گزارش تصریح کرده است که آخوند رئیسی بودجه سپاه پاسداران را در سال جدید بیش از دو برابر افزایش داده و به ٢٢میلیارد دلار رسانده است و این در حالی است که بودجه کل ارتش ایران به ٨میلیارد دلار می‌رسد (رادیو فرانسه ۷اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2349601-fd2f-4f3b-b5b0-9e477f96e6d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات